Hvornår skal børn og senest have eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2013

lycly

jydeinden skriver:

altså nu er det egne erfarringer fra barndommen det her godt nok.. Men min bror og jeg delte værelse i mange år, og selv da mine forældre fik noget større og bo i hændte det ofte at vi sov i samme rum (ikke i samme seng).. men tror først vi sådan blev skilt rigtigt da han kom i pubeteten.. så mange år var vi sammen næsten hele tiden

Okay tak for dit input! Jeg tænkte også at de i HVERT FALD skal have eget værelse når de når puberteten. Men tænkte bare at så snart de begge går i skole så kunne det godt give problemer med legekammerater fordi de jo ikke er samme køn - og det jo ikke sikkert storesøster synes det er fedt at dele værelse med lillebror og have en veninde på besøg Hvordan fungerede det for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

4xGreve

LuLy skriver:

Ja, jeg spørger fordi vi pt bor i en 2-værelses lejlighed med 2 børn. De er henholdsvis 2 år og 5 mdr.
Vi vil jo gerne have noget større, men jeg er under uddannelse og vi kan ikke købe noget større nu og vi vil ikke leje. Men vi bor så billigt at vi burde kunne spare en masse penge op. Og jo længere vi bæiver boende her, jo mere kan vi spare sammen.

Men hvor længe kan vi tillade os for det første at børnene ikke har et ordentligt værelse og for det andet at de skal dele? De er en dreng og en pige, så jeg synes ikke de skal dele værelse altid.
Men hvornår skal de have eget og hver deres værelse?

puha længe vil jeg tro...

Min datter er5 år og vores søn 20 måneder og begge sover inde ved os... Vi bor i en 3 værelses så muligheden for at de kan komme ind på et dele værelse væk fra os er der men tror bare de nyder den tryghed og den hygge der er i sammensovning.

tror nok de selv skal begynde at sige til når de føler det er tiltrængt

Vi regner med ihvertfald at blive boende her i 4 år endnu er nemlige også selv lige starte på uddannelse og er først færdg på skole om 3år

Anmeld

19. oktober 2013

jydeinden

LuLy skriver:

Okay tak for dit input! Jeg tænkte også at de i HVERT FALD skal have eget værelse når de når puberteten. Men tænkte bare at så snart de begge går i skole så kunne det godt give problemer med legekammerater fordi de jo ikke er samme køn - og det jo ikke sikkert storesøster synes det er fedt at dele værelse med lillebror og have en veninde på besøg Hvordan fungerede det for jer?

jamen altså vi havde hvert vores værelse da vi startede i skole, men mange dage var det enligt ikke fordi vi havde det store af besøg, men ellers var det primært om aftenen vi var i det samme rum men husker ikke rigtigt hvad vi gjorde som børn, tror primært vi var udenfor med vores venner men min bror og jeg var meget tætte da vi begge boede hjemme. så jeg kendte hans venner og han kendte mine, så det var ikke det store problem, men ellers bad min bror mig bare om at skride, og så gjorde jeg det

Anmeld

19. oktober 2013

De3Guldklumper

LuLy skriver:

Ja, jeg spørger fordi vi pt bor i en 2-værelses lejlighed med 2 børn. De er henholdsvis 2 år og 5 mdr.
Vi vil jo gerne have noget større, men jeg er under uddannelse og vi kan ikke købe noget større nu og vi vil ikke leje. Men vi bor så billigt at vi burde kunne spare en masse penge op. Og jo længere vi bæiver boende her, jo mere kan vi spare sammen.

Men hvor længe kan vi tillade os for det første at børnene ikke har et ordentligt værelse og for det andet at de skal dele? De er en dreng og en pige, så jeg synes ikke de skal dele værelse altid.

Jeg vil sige omkring 3-4 års alderen da de begynder at bruge deres værelse. Måske ikke at de går ind og lukker døren men finder legesager frem og leger med dem inde på gulvet og ikke tager det med ud i stuen/køkken hvor vi andre holder til

Anmeld

19. oktober 2013

lycly

Pylle3 skriver:

Jeg vil sige omkring 3-4 års alderen da de begynder at bruge deres værelse. Måske ikke at de går ind og lukker døren men finder legesager frem og leger med dem inde på gulvet og ikke tager det med ud i stuen/køkken hvor vi andre holder til

Okay, det er jo en ting at de KAN gå ind på værelset osv og at de begynder at gøre det i den alder. Men har de behov for det? Altså er det et decideret behov at være på værelset og ikke i stuen? Spørger fordi min datter er 3-4 år om ikke ret længe og vi er med garanti ikke flyttet til den tid :-S

Anmeld

19. oktober 2013

De3Guldklumper

LuLy skriver:

Okay, det er jo en ting at de KAN gå ind på værelset osv og at de begynder at gøre det i den alder. Men har de behov for det? Altså er det et decideret behov at være på værelset og ikke i stuen? Spørger fordi min datter er 3-4 år om ikke ret længe og vi er med garanti ikke flyttet til den tid :-S

Jeg har 15 mdr mellem mine unger og for vores den store der har det været et behov hun har haft. Der har hun kunne have hendes legesager i fred for lillebror og har haft mulighed for fred og ro.

Anmeld

19. oktober 2013

Majeha

Jeg flytter i en 2v, og der kommer drengene, 5 og 1 år, til at dele værelse maaange år. Jeg skal have skaffet en sovesofa, så jeg kan sove i stuen. Måske den lille får legehjørne i stuen, så storebror kan have sine ting i fred. Og så må vi se, hvordan det kommer til at gå. Har ikke rigtig andre muligheder

Anmeld

19. oktober 2013

majba

LuLy skriver:

Jeg delte værelse med min lillesøster til jeg blev 13. Vil sige de godt kan dele værelse til den store er 6-8 år. Kommer selvfølgelig an på børnene. Men hvis man tænket kreativt bag indretning kan de jo få deres egen del i værelset. Måske en fed farve på værelset osv. jeg tror jo fedre indretning er og at man som forældre udtrykker de gode i at dele værelse kan de dele værelse i langtid :-)

Anmeld

19. oktober 2013

Lusi

LuLy skriver:

Ved du hvad jeg tror det er hvad de vokser op med

Jeg har aldrig delt værelse med min søster (6 år ældre end mig)
Men jeg havde en veninde, som delte værelse med sin ene lillesøster, til hun var 13. Jeg synes det var vildt underligt og kunne overhoved ik forstå hun kunne overleve det. Men var jo ganske enkelt fordi jeg bare altid selv, havde haft den luksus at have mit eget
Havde jeg været vandt til det, havde det jo også bare været normalt for mig.

Dine børn tager ihvertfald ikke skade af det. Hvad gjorde man i gamle dage?
Men ja problemet kan da blive, når den ene gerne vil lege med dukker alene og lillebror/søster kommer og blander sig, men det problem har vi altså også her, trods de har hver deres værelse
Sirius (2) åbner da bare døren, hvis han synes han skal være med i Luna's (5) leg..

Anmeld

20. oktober 2013

Pige2009

Kildebakken skriver:

Efter min mening kan de dele værelse en del år endnu. Tror ikke man kan sætte "rigtig" aldersgrænse, da det kommer an på deres indbyrdes forhold og hvordan i fungerer som familie. Dog tror jeg det vil blive svært i de sidste skoleår 4. klasse og op, i forhold til at have venner med hjemme etc. 

Kh

Jeg er helt enig! De bør sagtens kunne dele værelse et par år endnu. Jeg delte selv værelse med min datter de første to år, så vi kunne bo billigt i en 2-værelses lejlighed og dermed spare op til hus :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.