Hvornår skal børn og senest have eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.283 visninger
20 svar
15 synes godt om
19. oktober 2013

lycly

Ja, jeg spørger fordi vi pt bor i en 2-værelses lejlighed med 2 børn. De er henholdsvis 2 år og 5 mdr.
Vi vil jo gerne have noget større, men jeg er under uddannelse og vi kan ikke købe noget større nu og vi vil ikke leje. Men vi bor så billigt at vi burde kunne spare en masse penge op. Og jo længere vi bæiver boende her, jo mere kan vi spare sammen.

Men hvor længe kan vi tillade os for det første at børnene ikke har et ordentligt værelse og for det andet at de skal dele? De er en dreng og en pige, så jeg synes ikke de skal dele værelse altid.
Men hvornår skal de have eget og hver deres værelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Kildebakken

Efter min mening kan de dele værelse en del år endnu. Tror ikke man kan sætte "rigtig" aldersgrænse, da det kommer an på deres indbyrdes forhold og hvordan i fungerer som familie. Dog tror jeg det vil blive svært i de sidste skoleår 4. klasse og op, i forhold til at have venner med hjemme etc. 

Kh

Anmeld

19. oktober 2013

ano14316

Vi bor også i et 2 værelses hus på små 50 kvm. Vi har et stor sovesofa som vi slår ud om aftenen og Magnus har så værelset og når nr 2 kommer skal de dele værelse..

Jeg er glad for at vi valgte at flytte ud af værelset så han kunne få det. Han er lige blevet 2 og har meget glæde af eget værelse for tiden..

Anmeld

19. oktober 2013

Clisolka

Godt du lige lavede tråden her, for det har jeg også tit tænkt på  Vi bor jo også selv i en 2 vær. lejlighed, men for et par måneder siden rykkede vi Bella i soveværelset, som nu er hendes værelse. 

Pt. er det begrænset hvor meget lillebror fylder når han kun er 5 uger 

Anmeld

19. oktober 2013

lineog4

Selvom vi har rigtig meget plads så er det sådan en gammel heskabslejlighed og de er enormt dårligt indrettet hvor man skal igennem forskellige rum for at komme ind i andre fx. Så trods 6 værelser er der ikke et værelse til alle børnene så lige nu har min store pige et værelse og drengene deler et - det skal siges det er store værelser, drengene er 3 og næsten og der er ikke et værelse til hver i den nærmeste fremtid. De har så et ekstra værelse i tilknytning til deres hvor vi har opbevaring og tøj (vi har er minimalistisk kælderrum hvor vi ikke har plads til noget og derfor må vi opbevare oppe o lejligheden). I det værelse er der også wii.

vi har selv et soveværelse så lille så der kun er plads til en seng og så har vi to stuer en suite hvor der bliver leget på livet løs så i princippet har de jo mange værelser alle sammen. Men eget værelse, nej det får de ikke og jeg synes ikke det er synd for dem. 

Anmeld

19. oktober 2013

lycly

ano14316 skriver:

Vi bor også i et 2 værelses hus på små 50 kvm. Vi har et stor sovesofa som vi slår ud om aftenen og Magnus har så værelset og når nr 2 kommer skal de dele værelse..

Jeg er glad for at vi valgte at flytte ud af værelset så han kunne få det. Han er lige blevet 2 og har meget glæde af eget værelse for tiden..

Ja vi har også sovesofa i stuen og børnene sover i værelset. Men der er slet ikke plads til at det kan bruges som legeværelse. Der står 2 tremmesenge, et puslebord og to klædeskabe. Så de KAN på ingen måde få eget værelse så længe vi bor her.
Julia er også 2 år men leger altid i stuen, fordi hendes legetøj er der

Anmeld

19. oktober 2013

lycly

Babymor1013 skriver:

Godt du lige lavede tråden her, for det har jeg også tit tænkt på  Vi bor jo også selv i en 2 vær. lejlighed, men for et par måneder siden rykkede vi Bella i soveværelset, som nu er hendes værelse. 

Pt. er det begrænset hvor meget lillebror fylder når han kun er 5 uger 

Vi er også rykket ind i stuen på en sovesofa, men vi har stadig 2 klædeskabe stående i værelset plus der står 2 tremmesenge og et Puslebord
Men nu slog det mig lige, at så snart bare Julia ikke længere kan være i en tremmeseng, så er vi nødt til at flytte - så der har jeg vist mit svar

Anmeld

19. oktober 2013

ano14316

LuLy skriver:

Ja vi har også sovesofa i stuen og børnene sover i værelset. Men der er slet ikke plads til at det kan bruges som legeværelse. Der står 2 tremmesenge, et puslebord og to klædeskabe. Så de KAN på ingen måde få eget værelse så længe vi bor her.
Julia er også 2 år men leger altid i stuen, fordi hendes legetøj er der

Nåhh okay sådan havde jeg ikke forstået det...
Jeg har lige siddet og tegnet på indretningen så alt kan være der.. det er ikke så nemt... Vi har så ikke noget pudslebord men en pudsleplade på tremmesengen, måske det kunne give lidt plads.

Sådan her har jeg i tankerne det bliver, det er med en juniorseng og en tremmeseng
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid =3d467506b7dcfa00f34e29cb2ab5b182&prevstart=0

Anmeld

19. oktober 2013

lycly

ano14316 skriver:

Nåhh okay sådan havde jeg ikke forstået det...
Jeg har lige siddet og tegnet på indretningen så alt kan være der.. det er ikke så nemt... Vi har så ikke noget pudslebord men en pudsleplade på tremmesengen, måske det kunne give lidt plads.

Sådan her har jeg i tankerne det bliver, det er med en juniorseng og en tremmeseng
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid =3d467506b7dcfa00f34e29cb2ab5b182&prevstart=0

Smart! Måske jeg skulle prøve det også

Anmeld

19. oktober 2013

jydeinden

altså nu er det egne erfarringer fra barndommen det her godt nok.. Men min bror og jeg delte værelse i mange år, og selv da mine forældre fik noget større og bo i hændte det ofte at vi sov i samme rum (ikke i samme seng).. men tror først vi sådan blev skilt rigtigt da han kom i pubeteten.. så mange år var vi sammen næsten hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.