er så træt af alle de fordomme :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
14 svar
15 synes godt om
18. oktober 2013

anna111

Profilbillede for anna111

Ja jeg er kronisk syg og hvad så derfor kan jeg da godt blive en god mor.!
Høre på ingen og igen fra folk der enda ikke kender mig er det nu klogt at få børn hvad siger kommunen til du er gravid tror du nu osse du kan klare det...!

Opretter et indlæg på face under gensedig forsøgensepligt nej tak...
Om der var nogle der har fået svar på endnu hvordan de syge bliver remt og hvad regl man ryger under og så svare jeg så på et spørgsmål der inde hvor jeg så skriver at jeg ikke kunne klare at arbejde mere ind 6timer om ugen på den arbejdsprøvning jeg var i..
Og så læser jeg så en der skriver eller kommentere at hun da godt nok håbede at min kæreste tog min barselv vis jeg ikke kunne arbejde længer og hvad kommunen sagde til jeg venter barn nu hvor jeg er under dem på grund af min sygdom...
Og ved ikke om jeg måske er ekstram nertagene for tiden men bliver sku ked af det for hvorfor skulle jeg ikke kunne blive en god mor selv om jeg er syg jeg er da godt klar over det bliver hårdt men jeg har da osse både kærsten min familie og svigerfamilie til at hjælpe vis jeg skulle få brug for det..

Forstår ikke hvorfor folk har så travlt med jeg ikke ville kunne klare at være der for min lille barn for vis jeg ikke mente jeg kunne det ville jeg ikke være gravid nu..

Undskyld min sure indlæg men måtte bare ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

Cbank

Sikke noget ØV! Jeg kan godt forstå din fustration!! Folk er da pisse irriterende. Selvfølgelig bliver du en god mor - og din kæreste og familie vil jo elske at hjælpe dig med den bette! (Jo mere - jo bedre må de da tænke)

Du får en krammer herfra og jeg håber du kan se bort fra alle de dumme mennesker som ikke kan forstå din situation! 

Anmeld

18. oktober 2013

anna111

Cbank skriver:

Sikke noget ØV! Jeg kan godt forstå din fustration!! Folk er da pisse irriterende. Selvfølgelig bliver du en god mor - og din kæreste og familie vil jo elske at hjælpe dig med den bette! (Jo mere - jo bedre må de da tænke)

Du får en krammer herfra og jeg håber du kan se bort fra alle de dumme mennesker som ikke kan forstå din situation! 

1000 tak ja prøver osse men det er bare svært når der bliver ved med at komme en ny med nye kommentare

Anmeld

18. oktober 2013

LMX

Folk har fordomme.. Sådan vil det altid være.. Jeg bliver selv skide irriteret over det, for som du siger så kan alle blive gode forældre uanset velstand eller fattigdom. Sygdom eller jernhelbred. 

Hvorfor skal man frarøves muligheden for børn fordi man ikke er lige så "heldigt stillet" som dem der har det bedst? 

Heldigvis har jeg selv et ret åbent sind og er egentlig temmelig ligeglad med hvad andre mener.

Selvfølgelig bliver DU en god mor.. Du er jo fuld af kærlighed til det barn I venter. Kærlighed er alfa og omega. Andet behøver børn såmænd ikke  

Anmeld

18. oktober 2013

Michelle88

Synes ikke at hendes kommentar var særlig sød. Men det kan jo godt være at folk tænker at hvis du ikke kan klare mere end 6timer på arbejdet, at det så kan blive svært at være på barsel. Hvis du er alene i mange timer. Synes personligt godt at det nogen dage kan være mere hårdt at være på barsel end at have en hel arbejdsdag..

Anmeld

18. oktober 2013

@BRUGER

anna111 skriver:

Høre på ingen og igen fra folk der enda ikke kender mig er det nu klogt at få børn hvad siger kommunen til du er gravid tror du nu osse du kan klare det...!

Om der var nogle der har fået svar på endnu hvordan de syge bliver remt og hvad regl man ryger under og så svare jeg så på et spørgsmål der inde hvor jeg så skriver at jeg ikke kunne klare at arbejde mere ind 6timer om ugen på den arbejdsprøvning jeg var i..
Og så læser jeg så en der skriver eller kommentere at hun da godt nok håbede at min kæreste tog min barselv vis jeg ikke kunne arbejde længer og hvad kommunen sagde til jeg venter barn nu hvor jeg er under dem på grund af min sygdom...
Og ved ikke om jeg måske er ekstram nertagene for tiden men bliver sku ked af det for hvorfor skulle jeg ikke kunne blive en god mor selv om jeg er syg jeg er da godt klar over det bliver hårdt men jeg har da osse både kærsten min familie og svigerfamilie til at hjælpe vis jeg skulle få brug for det..

Forstår ikke hvorfor folk har så travlt med jeg ikke ville kunne klare at være der for min lille barn for vis jeg ikke mente jeg kunne det ville jeg ikke være gravid nu..

Ville ikke gå videre uden en krammer ...  

Selvfølgelig bliver du en alletiders mor! Også selvom du er kronisk syg! Nogle mennesker skal bare stikke til andre, og slæbe en masse fordomme med sig. Bare luk ørene for det de siger, og glæd dig over at du har en kæreste, og familie til at hjælpe dig med det hele... 

Anmeld

18. oktober 2013

anna111

LMX skriver:

Folk har fordomme.. Sådan vil det altid være.. Jeg bliver selv skide irriteret over det, for som du siger så kan alle blive gode forældre uanset velstand eller fattigdom. Sygdom eller jernhelbred. 

Hvorfor skal man frarøves muligheden for børn fordi man ikke er lige så "heldigt stillet" som dem der har det bedst? 

Heldigvis har jeg selv et ret åbent sind og er egentlig temmelig ligeglad med hvad andre mener.

Selvfølgelig bliver DU en god mor.. Du er jo fuld af kærlighed til det barn I venter. Kærlighed er alfa og omega. Andet behøver børn såmænd ikke  

Mange tak

Anmeld

18. oktober 2013

anna111

@BRUGER skriver:

Ville ikke gå videre uden en krammer ...  

Selvfølgelig bliver du en alletiders mor! Også selvom du er kronisk syg! Nogle mennesker skal bare stikke til andre, og slæbe en masse fordomme med sig. Bare luk ørene for det de siger, og glæd dig over at du har en kæreste, og familie til at hjælpe dig med det hele... 

Tak er osse rigtig glad for at have familien til støtte vis jeg skulle få brug for det

Anmeld

18. oktober 2013

Signe-bine

anna111 skriver:

Generelt så er man jo helt vildt nærtagende som gravid, og det gør da også ondt lige ind i hjertet hvis nogle mener man ikke egner sig som mor, når man egentlig bare selv går og elsker sit ufødte barn mere og mere, vil det det bedste og vil gøre sit bedste for at blive en fantastisk mor... 

Med hormonerne uden på tøjet - som man ofte har som gravid - så påvirkes man nemt af folks kommentarer, men især kommentarer på nettet skal man altså indimellem tage med et gran salt. Folk er SÅ stride, tarvelige og til tider direkte ondskabsfulde når de fortæller deres holdninger og meninger på nettet, det er nemmere at være en ond og strid banan på nettet end hvis man talte til selv samme person ansigt til ansigt. Jeg tror mange mister deres sympati når de kommenterer på nettet, for de fleste af os kan godt give udtryk for vores holdning i virkeligheden uden at svine andre til, men lige pludselig kan vi ikke længere give denne holdning til kende uden en tilsviner når det er på nettet....

Det korte af det lange er, at du ikke bør spilde mere af dit liv på at være ked af sådan nogle dumme kommentarer... Det lyder som om du gerne VIL være en god mor, og i min verden er dét det bedste udgangspunkt man kan have for netop at blive en god mor... Glem den onde kommentar, og elsk dit barn som det lyder til du allerede gør, så kan det kun gå godt 

Og stort kram her fra 

Anmeld

18. oktober 2013

baby012

Jeg kan sagtens forstå dig 

Men tror ikke folk mener noget personligt med det, personligt mener jeg det er langt hårdere at arbejde end være mor, det er BESTEMT ikke alle der har det sådan, så tror måske at det er dem der synes det er hårdere at have børn, end at arbejde (mener selvfølgedig psykisk, et barn under 3 kræver bare at man løfter i dem og hjælper HELE TIDEN, så fysisk kan set godt være hårdere ) 

men tag dig ikke af alle de fordomme .. Dem er der rigeligt af 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.