Om at slå...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

261 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juli 2009

Helle30

Ja, det har Sofie lige gjort - Slået mig. Vi var ikke helt enige om, om hvorvidt hun skulle have børstet tænder, hvorfor hun knaldede mig én først på armen og så i ansigtet. Jeg har forberedt mig på, at det kunne ske, og jeg reagerede som planlagt: tog hende og satte hende på det nærmeste gulv, sagde ØV og gik min vej.
Det er nu 10 min. siden, og hun er vildt ked af det.
På den ene side ville jeg gerne, at hun selv kommer og forsoner os - hun er udmærket klar over, hvad der gik galt - men hvad nu, hvis hun ikke kommer?
Hvad har I andre gjort?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2009

Joan ( Smallie )

Ja den brugte vi også på Niels til at starte med, men han kom bare ikke selv og den endte jo med mor her fik det dårligt og trøstet ham. Og så vandt han jo alligevel
Så når han gør noget vi ikke vil have, får han en advarelse og gør han det igen så kommer han over på en stol vi hari køkkenet. ( Hvis du slå mor en gang til kommer du over på stolen i 2 min ) Det er den advarelses han få. Og så kommer han der over at sidde i 2 min og når de er gået går vi over til ham og forklare hvorfor han sidder der. ( selv om han jo godt ved det )
Det er det der virker her. Han bliver mega sur når han kommer der over men han går ingen steder for så er det jo op på stolen igen og starte forfra. At han så vender sig om så han kan se os må han selv om, for vi snakker ikke til ha´m eller kigger på ham overhovedet.

Helle ved ikke om du kan bruge det, men det virker for os. Og det er i køkkenet fordi han har værelse ovenpå.

Joan

Anmeld

22. juli 2009

Siber

Helle30 skriver:

Ja, det har Sofie lige gjort - Slået mig. Vi var ikke helt enige om, om hvorvidt hun skulle have børstet tænder, hvorfor hun knaldede mig én først på armen og så i ansigtet. Jeg har forberedt mig på, at det kunne ske, og jeg reagerede som planlagt: tog hende og satte hende på det nærmeste gulv, sagde ØV og gik min vej.
Det er nu 10 min. siden, og hun er vildt ked af det.
På den ene side ville jeg gerne, at hun selv kommer og forsoner os - hun er udmærket klar over, hvad der gik galt - men hvad nu, hvis hun ikke kommer?
Hvad har I andre gjort?

- Helle

Hej Helle,

Jeg ved ikke om jeg kan komme med guldkorn. Men Johanna er storslem til at slå, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!

Når hun bliver stor slem, sætter vi hende ind på hendes værelse. Hun kommer selv ud igen, og er meget ulykkelig og flov. Men hun bliver jo ved. Jeg tror at jeg har gjort den fejl at tage Johanna væk, jeg tror jeg skal prøve som du, at det er mig der vender hende ryggen. Også når hun slår Alma, så tror jeg at jeg skal tage Alma væk og vi går fra Johanna.

Mht din metode, så kunne du jo sige til at du kom igen om 2 (feks) min, for når du så vender tilbage så har hun ikke vundet, for du har jo sagt at du kom tilbage! Hvis du forstår?

Knus Siber, der synes Johanna er blevet stor slem her på det sidste!

Anmeld

22. juli 2009

Helle30

Joan. Tak for dit svar. Jeg vil heller ikke bruge Sofies værelse fordi 1. Det ligger også på 1. sal og 2. Det skal ikke være en straf at være på værelset.
Dp'en bruger den med stolen (noget de har lært på et kursus) og det synes jeg er fint.

Siber: Nu er det jo første gang, det sker. Selvom jeg havde forberedt mig oppe i hovedet, så skulle jeg jo alligevel lige sætte beredskabsplanen igang. Jeg endte med at sætte mig på gulvet med pc'en, så jeg var tilgængelig, selvom jeg var "ligeglad" og så kom hun også - helt ødelagt af gråd og hulkede "moooura, muuuar, mouuuaar". og "kysse, kysse", - så hun var godt klar over, at den var gal. Uhh, det var lidt hårdt, men jeg synes nu, man er nød til at signalere, at det ikke er ok ar slå.

- Helle

Anmeld

22. juli 2009

Helle30

Det jeg egentlig ville have skrevet Siber var, at jeg tror (som du skriver) at det er meget vigtigt, at man GÅR fra den, der foruretter - altså det slående barn. = hvis du opfører dig sådan, så vil jeg ikke være sammen med dig. Så må man sikre sig, at barnet ikke lige kan komme til skade i den pågældende situation på det pågældende sted - og så må det være op til dem selv at komme og bede om godt vejr. Det mener jeg, de er gamle nok til nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.