Jeg plejer ellers at have stor respekt for Jesper Juhl fordi han tidligere har laver et lille oprør med forhandlingsfamilien men uden at blive dogmatisk, men hans svar pg råd her er jeg lodret uenig i. Selvsagt kan det være det er taget for meget ud af kontekst (håber jeg) og mor og far måske har været uenige og bøjet sig på en "forkert" måde.
I mine øjne bestemmer en 5 årig ikke hvornår de skal i seng, og grunden til mine børn ikke må se film når jeg synes de skal i seng er da ikke fordi jeg ikke har tid eller lyst til at sidde sammen med dem, men fordi jeg ved de nu er brugt op, jeg ved de sover dårligere hvis jeg sætter dem foran fjernsynet lige før sengetid, jeg ved de vil være trætte i morgen for jeg ved vi skal tidligt op osv altså voksenressonement.
Min den ene dreng kan også true med at flytte hjemmefra eller andet sjovt, men de trusler anerkender jeg og hører hans kæmpe utilfredshed, men jeg opstiller jo ikke reglerne fordi jeg elsker at bestemme, men fordi jeg virkelig tror det er det bedste for mine børn.
Her hos os ved mine børn der er ting der ikke er til diskussion og ting vi kan forhandle om og jeg kan slet ikke forstå sengetid åbenbart er blevet en forhandlingsting for 5 årige
Anmeld