sådan håndterer i jeres rasende barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.807 visninger
15 svar
30 synes godt om
17. oktober 2013

helle85

jeg deler lige dette opslag så andre måske kan få glæde af det som jeg selv kan

for min datter er næsten som hende pigen her _(selvom det er lidt flovt)

selvom vi har prøvet alt næsten så nu vil jeg helt klart prøve det han forslår

http://voresborn.dk/barn-3-8/jesper-juul/7005-jesp er-juul-coacher-radvilde-foraeldre-sadan-handterer -i-jeres-rasende-barn?page=1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

MomInTheMaking

helle85 skriver:

jeg deler lige dette opslag så andre måske kan få glæde af det som jeg selv kan

for min datter er næsten som hende pigen her _(selvom det er lidt flovt)

selvom vi har prøvet alt næsten så nu vil jeg helt klart prøve det han forslår

http://voresborn.dk/barn-3-8/jesper-juul/7005-jesp er-juul-coacher-radvilde-foraeldre-sadan-handterer -i-jeres-rasende-barn?page=1

Nu har jeg ikke lige læst linket endnu, men jeg går ud fra at det er Jesper Juul omkring agression. og jeg har lige netop skrevet mig op til hans nyeste bog på biblioteket og så ønsker jeg mig den i julegave til 'samlingen' herhjemme:
Jeg intet mindre end ELSKER den mand, har snart læst alt han har udgivet og for en i h******* hvor er han bare dygtig.

Nå men nu vil jeg trykke på linket og se om det er noget jeg ikke har læst endnu.

Anmeld

17. oktober 2013

helle85

Mom In The Making skriver:

Nu har jeg ikke lige læst linket endnu, men jeg går ud fra at det er Jesper Juul omkring agression. og jeg har lige netop skrevet mig op til hans nyeste bog på biblioteket og så ønsker jeg mig den i julegave til 'samlingen' herhjemme:
Jeg intet mindre end ELSKER den mand, har snart læst alt han har udgivet og for en i h******* hvor er han bare dygtig.

Nå men nu vil jeg trykke på linket og se om det er noget jeg ikke har læst endnu.

ja det er det også

jeg har ikke læst alt hvad han skriver men meget af det jeg har læst syntes jeg er rigtig godt.

og er næsten sikker på at det her også vil hjælpe på min datter.

Anmeld

17. oktober 2013

Loa

Har læst det meste af det men undrer mig godt nok lidt.

Skal man lade barnet bestemme det vil se film i stedet for at gå i seng når mor og far bestemmer det........?

Og skal man bestikke barnet for at tage med ud i feks byen når man skal noget.......?

Godt nok ikke nogle punkter jeg ville bifalde

Anmeld

17. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Har læst det meste af det men undrer mig godt nok lidt.

Skal man lade barnet bestemme det vil se film i stedet for at gå i seng når mor og far bestemmer det........?

Og skal man bestikke barnet for at tage med ud i feks byen når man skal noget.......?

Godt nok ikke nogle punkter jeg ville bifalde

Jeg sidder lidt med samme følelse af at barnet kommer til at styre slagets gang, fremfor forældrene.  Fx den med film og sengetid. Hvad så hvis hun ville se 2-3-4-5 film bagefter? 

Selfølgelig har man mere dialog med ungerne jo ældre de bliver, men nogen ting bestemmer mor og far altså. 

Anmeld

17. oktober 2013

Laulund87

At sige til et 5 årigt barn, "hvad foreslår du, hvad gør vi?" fordi hun ikke vil i seng, synes jeg er meget forkert

Hvad nu hvis hun havde sagt at hun slet ikke vil i seng, skal man så sige nej du må ikke bestemme alligevel

Anmeld

17. oktober 2013

Loa

Mor11 skriver:

Jeg sidder lidt med samme følelse af at barnet kommer til at styre slagets gang, fremfor forældrene.  Fx den med film og sengetid. Hvad så hvis hun ville se 2-3-4-5 film bagefter? 

Selfølgelig har man mere dialog med ungerne jo ældre de bliver, men nogen ting bestemmer mor og far altså. 

Jeg tør i hvert fald slet ikke forsøge mig med det der herhjemme, for så kommer Isabella da i hvert fald aldrig i seng
Eller ej heller med ud af døren med mindre hun er bestukket med slik

Anmeld

17. oktober 2013

lineog4

Jeg plejer ellers at have stor respekt for Jesper Juhl fordi han tidligere har laver et lille oprør med forhandlingsfamilien men uden at blive dogmatisk, men hans svar pg råd her er jeg lodret uenig i. Selvsagt kan det være det er taget for meget ud af kontekst (håber jeg) og mor og far måske har været uenige og bøjet sig på en "forkert" måde.

I mine øjne bestemmer en 5 årig ikke hvornår de skal i seng, og grunden til mine børn ikke må se film når jeg synes de skal i seng er da ikke fordi jeg ikke har tid eller lyst til at sidde sammen med dem, men fordi jeg ved de nu er brugt op, jeg ved de sover dårligere hvis jeg sætter dem foran fjernsynet lige før sengetid, jeg ved de vil være trætte i morgen for jeg ved vi skal tidligt op osv altså voksenressonement.

Min den ene dreng kan også true med at flytte hjemmefra eller andet sjovt, men de trusler anerkender jeg og hører hans kæmpe utilfredshed, men jeg opstiller jo ikke reglerne fordi jeg elsker at bestemme, men fordi jeg virkelig tror det er det bedste for mine børn. 

Her hos os ved mine børn der er ting der ikke er til diskussion og ting vi kan forhandle om og jeg kan slet ikke forstå sengetid åbenbart er blevet en forhandlingsting for 5 årige

Anmeld

17. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Jeg plejer ellers at have stor respekt for Jesper Juhl fordi han tidligere har laver et lille oprør med forhandlingsfamilien men uden at blive dogmatisk, men hans svar pg råd her er jeg lodret uenig i. Selvsagt kan det være det er taget for meget ud af kontekst (håber jeg) og mor og far måske har været uenige og bøjet sig på en "forkert" måde.

I mine øjne bestemmer en 5 årig ikke hvornår de skal i seng, og grunden til mine børn ikke må se film når jeg synes de skal i seng er da ikke fordi jeg ikke har tid eller lyst til at sidde sammen med dem, men fordi jeg ved de nu er brugt op, jeg ved de sover dårligere hvis jeg sætter dem foran fjernsynet lige før sengetid, jeg ved de vil være trætte i morgen for jeg ved vi skal tidligt op osv altså voksenressonement.

Min den ene dreng kan også true med at flytte hjemmefra eller andet sjovt, men de trusler anerkender jeg og hører hans kæmpe utilfredshed, men jeg opstiller jo ikke reglerne fordi jeg elsker at bestemme, men fordi jeg virkelig tror det er det bedste for mine børn. 

Her hos os ved mine børn der er ting der ikke er til diskussion og ting vi kan forhandle om og jeg kan slet ikke forstå sengetid åbenbart er blevet en forhandlingsting for 5 årige

Jeg er helt enig

Anmeld

17. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Jeg synes også, det er en ren forhandlingsøvelse, han lægger op til. 

Jeg har nu aldrig været Juhl-fan, selvom han var oraklet, da jeg gik på seminariet og da mine børn var små. Jeg synes, han tillægger børn større kompetencer og refleksioner, end jeg tror på, de er i besiddelse af. Og måske er det usagligt at trække det kort igen, men det ER sgu let at være orakel inden for børneopdragelse, når man ikke selv har været far på fuld tid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.