God lugtesans når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. oktober 2013

Morigen

Jeg har lagt mærke til på det sidste at min lugtesans er blevet meget skarp.
Dagen før jeg testede positiv spiste en af mine kolleger en pølsemad med rå løg på og han sad meget langt fra mig og jeg kunne bare lugte løg... Der tænkte jeg ikke så meget over det, men nu efterfølgende har jeg bare kunne lugte mange ting som ikke var i nærheden.

Andre der har fået en forbedret lugtesans?? eller er det bare mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

Vesper

Det kan jeg godt følge

Man ændrer i det hele taget syn på/får et andet forhold til mange ting - under min første graviditet var det særligt røglugt, f.eks. røget fisk, jeg slet ikke kunne klare  Man føler at man kan lugte naboens prutter, at vasketøjet lugter meget slemt, at gode dufte pludselig er for stærke!

Anmeld

17. oktober 2013

Morigen

Vesper skriver:

Det kan jeg godt følge

Man ændrer i det hele taget syn på/får et andet forhold til mange ting - under min første graviditet var det særligt røglugt, f.eks. røget fisk, jeg slet ikke kunne klare  Man føler at man kan lugte naboens prutter, at vasketøjet lugter meget slemt, at gode dufte pludselig er for stærke!

Ja det er sjovt som kroppen reagerer på en graviditet.
Men også sjovt at det stopper igen efter en fødsel.

Anmeld

18. oktober 2013

Franzén

Det er noget virkelig underligt noget for mig er der nogle bestemte ting som jeg bare ikke kan holde ud. Fx. Lugten der er hjemme ved mine svigerfamilie, de ryger elcigareyter indenfor og det blandet med deres kat er simpelthen for meget for mig 

Men tingene lufter af mere om man vil Syntes det er lidt sjovt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.