14 mdr mellem børn, nogen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

983 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Andre der kun har 14 måneder mellem deres børn?
Kan man forberede dem på nogen måde når de er så små?
Og hvordan reagerede den store?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maria&Lukas skriver:

Andre der kun har 14 måneder mellem deres børn?
Kan man forberede dem på nogen måde når de er så små?
Og hvordan reagerede den store?

Ja, der er 14 mdr. mellem mine yngste. Vi kunne ikke forberede den lille storebror - han forstod intet af, hvad der på vej - og da lillebror kom, kunne han lige så godt have været en hundehvalp eller en raffineret bamse. 

Det gik overordentligt let - storebror kunne jo ikke sætte sig ned og ræsonnere over, om der nu gik noget fra ham, så jalousi var der intet af. Han var jo stadig en lille "baby" med lige så akutte behov som lillebror, så han blev selvfølgelig heller aldrig bedt om lige at vente lidt, til baby var blevet ammet eller havde fået skiftet ble. 

Anmeld

16. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Mor og meget mere skriver:

Ja, der er 14 mdr. mellem mine yngste. Vi kunne ikke forberede den lille storebror - han forstod intet af, hvad der på vej - og da lillebror kom, kunne han lige så godt have været en hundehvalp eller en raffineret bamse. 

Det gik overordentligt let - storebror kunne jo ikke sætte sig ned og ræsonnere over, om der nu gik noget fra ham, så jalousi var der intet af. Han var jo stadig en lille "baby" med lige så akutte behov som lillebror, så han blev selvfølgelig heller aldrig bedt om lige at vente lidt, til baby var blevet ammet eller havde fået skiftet ble. 

Det var nemlig det jeg tænkte
Men dejligt at den store ikke reagerede på det, håber det bliver lige så "nemt" her

Anmeld

16. oktober 2013

Kløver

Vi har 14 mdr mellem vires, Daniel fra 30 jan 11 og Dina fra 16 april 12
Vi kunne ikke rigtig forberede men han affandt sig hurtigt, det var hårdt men begynder at betale sig ind og de har rigtig meget glæde af hinanden

Anmeld

16. oktober 2013

ModerNatur

Jeg ved ikk om det er til nogen hjælp, men der er 17 mdr i mellem vores.. Vi kunne ikke som sådan forberede så meget andet end snakke rigtig meget om lillebror og lillebrors ting - såsom tøjet i skufferne, vuggen, kravlegård osv..
Det gik overraskende nemt, men det er også hårdt! Hvis den ældste ikke var så god til at lege selv når vi liige sku ud og gi en sut, så ved jeg ikk hva vi sku ha gjort...

Anmeld

16. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Maja84 skriver:

Vi har 14 mdr mellem vires, Daniel fra 30 jan 11 og Dina fra 16 april 12
Vi kunne ikke rigtig forberede men han affandt sig hurtigt, det var hårdt men begynder at betale sig ind og de har rigtig meget glæde af hinanden

Så der går kun 1 års tid før de begynder at få glæde af hinanden. Det lyder dejligt

Anmeld

16. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Issa skriver:

Jeg ved ikk om det er til nogen hjælp, men der er 17 mdr i mellem vores.. Vi kunne ikke som sådan forberede så meget andet end snakke rigtig meget om lillebror og lillebrors ting - såsom tøjet i skufferne, vuggen, kravlegård osv..
Det gik overraskende nemt, men det er også hårdt! Hvis den ældste ikke var så god til at lege selv når vi liige sku ud og gi en sut, så ved jeg ikk hva vi sku ha gjort...

Håber det bliver det samme her Lukas er heldigvis rigtig god til at ligge selv også. Han er 9 måneder nu og vil egentlig bare helst selv.

Anmeld

16. oktober 2013

SjeBets

Min bror har to med 12 mdr imellem, og det var barskt i starten, da den "store" var så lille da den lille kom, kunne man ikke forklare ham at nogle gange skal den lille have mere opmærksomhed end han skulle, så han var meget ja ved ikke hvad jeg vil kalde det, jaloux er det vel ikke, men uforstående og det resulteret i at han var hårdt ved hans søster, som kastede sig på hende og i den dur, nu de er 2½ og 3½ er det blevet meget bedre, dog er den "store" stadig rigtig meget opmærksomhedskrævende.

Anmeld

16. oktober 2013

Lukas&Liam<3

SjeBets skriver:

Min bror har to med 12 mdr imellem, og det var barskt i starten, da den "store" var så lille da den lille kom, kunne man ikke forklare ham at nogle gange skal den lille have mere opmærksomhed end han skulle, så han var meget ja ved ikke hvad jeg vil kalde det, jaloux er det vel ikke, men uforstående og det resulteret i at han var hårdt ved hans søster, som kastede sig på hende og i den dur, nu de er 2½ og 3½ er det blevet meget bedre, dog er den "store" stadig rigtig meget opmærksomhedskrævende.

Åh nej må håbe lillebror bliver lige så nem som Lukas. Så er der i hvert fald plads til massere af opmærksomhed til dem begge.

Anmeld

16. oktober 2013

Kløver

Maria&Lukas skriver:

Så der går kun 1 års tid før de begynder at få glæde af hinanden. Det lyder dejligt

Ja det første år var gået, 6 mdr semi og nu er det ok og de har rigtig stor glæde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.