Pepsi max??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
14 svar
2 synes godt om
16. oktober 2013

Alberte&Mor <3

Hvordan har i det gravide med Pepsi max? jeg drikker gerne en dåse sodavand pepsi max til frokost hver dag( går i skole- så den glæder jeg mig til i frokostpausen)! men man hører bare flere steder at ÅH NEJ, det må du ikk.. er det SÅ skrækkeligt? og hvad gør i..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Mini us

Februar-baby14;) skriver:

Hvordan har i det gravide med Pepsi max? jeg drikker gerne en dåse sodavand pepsi max til frokost hver dag( går i skole- så den glæder jeg mig til i frokostpausen)! men man hører bare flere steder at ÅH NEJ, det må du ikk.. er det SÅ skrækkeligt? og hvad gør i..

Jeg drikker ikke så tit sodavand men hvis jeg gør så drikker jeg en max. V sige alt med måde. Når man tænker på at mange både farver hår og tar sol osv mens de er gravide. Så gør en pepsi max vel ikk det store. .?? Man skal også have lov til at leve mena man er gravid

Anmeld

16. oktober 2013

Alberte&Mor <3

Mini us skriver:

Jeg drikker ikke så tit sodavand men hvis jeg gør så drikker jeg en max. V sige alt med måde. Når man tænker på at mange både farver hår og tar sol osv mens de er gravide. Så gør en pepsi max vel ikk det store. .?? Man skal også have lov til at leve mena man er gravid

Det rigtigt, man kan os blive for fanatisk men det er svært hvad man ska lytte efter, og er der hold i det osv..

Anmeld

16. oktober 2013

BigHope13

Fik at vide at light sodavand i store mængder kan være skadeligt og i nogle tilfælde mener man det kan sætte fødslen igang for tidligt hvis man har et overdrevet forbrug. Men her snakker vi at du drikker flere liter om dagen gennem hele graviditeten.
Så en enkelt skader altså ikke.
jeg drikker almindelige pepsi dagligt. Jeg kan simpelthen ikke undvære, og har heller ikke hørt for det nogen steder hverken jordemoder eller læge.

Anmeld

16. oktober 2013

BabyDrømme23

Jeg ville personlig ikke drikke pepsi max, fordi det er jo det samme som light. 

Og det er ikke godt for nogen. Og man ved ikke super meget om de dårlige ting med light, men light snyder vores krop. Og flere undersøgelser viser dårlige ting ved det.

men altså om det var at jeg var mega tørstig og havde mega lyst til pepsi max, så kunne det ske at jeg fik mig et enkelt glas. Hvilket nok kun ville ske en enkelt gang i graviditeten.

Anmeld

16. oktober 2013

Team Putte

Jeg drak også et par dåser om ugen da jeg var Gravid.. Min datter fejler intet og kom ikke for tidligt alt med måde ellers bliver det dælme kedeligt og surt at være Gravid i 9 mdr!

Anmeld

16. oktober 2013

FrkZier

det er generelt ikke så godt med kunstige sødemidler som gravid, jeg var/er selv stor fan af Pepsi Max - jeg valgte at drikke pepsi i stedet og så sætte forbruget en del ned så jeg ikke tog 1kg på om dagen pga sodavand

Anmeld

16. oktober 2013

Anne Larsen

Jeg har før drukket meget sodavand, men for tiden har jeg faktisk mest af alt lyst til danskvand, så personligt er det ikke det store problem for mig. Jeg ville nok hellere drikke alm. cola i begrænsede mængder, for at undgå sødemiddel, hvis det endelig var. Men det er bare en personlig præference

Anmeld

16. oktober 2013

Clisolka

Jeg plejer at sige alt med måde 

Jeg er kendt herinde med diabetes, så jeg drikker light-sodavand, hvis jeg skal drikke noget foruden vand herhjemme  Jeg har da tilladt mig at drikke light igennem mine graviditeter og begge unger lå for godt til at komme ud (født 39+5 og 39+4) - men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke kunne ske for andre 

Anmeld

16. oktober 2013

l.kjoeller

Det eneste jeg ville tænke på er koffein. Og der skal du drikke meget.  Lod selv være det første trimester men resten af graviditeten drak jeg det med måde. Hvad light angår ville jeg ikke bekymre mig da der tilsatte søde stof er i usandsynligt små mængder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.