Grøn Allomin 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

AnonymMor

Britt88 skriver:

Min søn har været på grøn allomin siden han var et par dage gammel..

Jeg ved godt at der står på pakken noget med at det skal koge, køle til 70 grader osv. Men det er altså møg besværligt!

Som en anden skriver:

Kog vand i flasker, lad det køle lidt, sæt dem på køl, og varm flasken til spisetemperatur, put pulveret i og server. Gem ikke resterne..

okay tak for hjælpen  det tror jeg bare vi gør også så.. kan se der er flere der anbefaler den metode 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

Clisolka

ano14316 skriver:

Efter hvad jeg ved er det bedst at gære det efter, da mocroovnen varmer indefra og ud og derfor kan mme'en i midten blive for varm, selvom når flasken er rystet at det har en fin temp..

Super tak  Jeg kunne nemlig ikke helt huske om der var forskel - et par år siden jeg sidst har haft et flaskebarn 

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

ano14316 skriver:

Nu har jeg googlet lidt.. 

Kan vandet have været for varmt?

Det er vidst meget normalt at det skiller på køl, men det skal kunne rystes sammen igen... Hvis det gryner så det ikke kan komme igennem sutten hat vandet nok været for varmt...

nogen skriver at de har gode erfaringer med at bruge halv blå og halv grøn, men den ville jeg nok lige vende med sp.

Held og lykke med det..

altså det kan rystes nogenlunde sammen igen men det gryner stadig lidt men kan sagtens komme igennem tuden men tror bare vi prøver den metode du skrev for kan se der er flere der anbefaler at gøre sådan  

Anmeld

15. oktober 2013

Clisolka

Rinepigen skriver:

okay tak for hjælpen  det tror jeg bare vi gør også så.. kan se der er flere der anbefaler den metode 

Det er langt nemmere når det skal gå hurtigt 

Anmeld

12. november 2013

Starfish

Rinepigen skriver:

hm der står bare på pakken at man skal koge vandet og så køle til 70 g og putte pulveret i. og der står også at de må stå i 6-8 timer i køleskabet ? 

Hvis du skal gemme flaskerne i køleskabet, så gør du således:

Ryst koldt vand (skal have været kogt og kølet helt ned hvis barnet er under 4 mdr. Over 4 mdr kan du bare tage det fra hanen) sammen med pulver og stil flasken i køleskabet. Varm i micro når du skal bruge det.

Vandet må ikke være den mindste smule lunkent når du ryster det sammen. Faktisk er det godt hvis det kogte vand har været i køleskabet så du er sikker på at det er koldt. Pga bakterietilvækst

Anmeld

13. november 2013

Nessie

Vi har ikke haft problemer med at det skiller.

Vi koger vandet, køler det ned og stiller det i køleskabet.

Når det er mad-tid, blander vi vand og pulver, ryster det godt sammen, og putter det i mikroovnen.

Nu er hun over 2 mdr., så nu kan vi lave flasker til et helt døgn ad gangen

Anmeld

13. november 2013

AnthonsMor

Rinepigen skriver:

hej 

vi har lige købt en pakke grøn allomin syrnet da vores datter har lidt bøvl med maven og SP har sagt vi skulle prøve det til hende

nu har jeg lavet 1 flaske klar til hende og stilt på køl men da jeg kigger til den efter en time ca er den begyndt og skille?? 

er det normalt eller har vi gjort noget forkert ?? 

Du har lavet den på kold vand og sat i køleskabet, har jeg ret?

Du må aldrig varme en flaske for at sætte den på køl og lave senere.. Men du må gerne koge vand, køle det helt af i køleskabet, også blande pulver i og stille tilbage i køleskabet

Det gjorde jeg da Anthon fik mange flasker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.