Grøn Allomin 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.925 visninger
16 svar
6 synes godt om
15. oktober 2013

AnonymMor

hej 

vi har lige købt en pakke grøn allomin syrnet da vores datter har lidt bøvl med maven og SP har sagt vi skulle prøve det til hende

nu har jeg lavet 1 flaske klar til hende og stilt på køl men da jeg kigger til den efter en time ca er den begyndt og skille?? 

er det normalt eller har vi gjort noget forkert ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

ano14316

Rinepigen skriver:

hej 

vi har lige købt en pakke grøn allomin syrnet da vores datter har lidt bøvl med maven og SP har sagt vi skulle prøve det til hende

nu har jeg lavet 1 flaske klar til hende og stilt på køl men da jeg kigger til den efter en time ca er den begyndt og skille?? 

Ja.. I må ikke genopvarme erstatning og det skal spises inden for en time..

Måden at gøre det på for at undgå at skulle koge vand og vente på at det køler af hvergang er således:

Kog vandt til 1 døgns flasker. Hæld vandet på flaske i g sæt det på køl.
Når I så skal lave flasken luner i kun den mængde vand i skal bruge i microovnen til den har den rette temperatur og ryster mælkepulveret ud i det lune vand og giver flasken straks.

:-D

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

ano14316 skriver:

Måden at gøre det på for at undgå at skulle koge vand og vente på at det køler af hvergang er således:

Når I så skal lave flasken luner i kun den mængde vand i skal bruge i microovnen til den har den rette temperatur og ryster mælkepulveret ud i det lune vand og giver flasken straks.

hm der står bare på pakken at man skal koge vandet og så køle til 70 g og putte pulveret i. og der står også at de må stå i 6-8 timer i køleskabet ? 

Anmeld

15. oktober 2013

ano14316

Rinepigen skriver:

hm der står bare på pakken at man skal koge vandet og så køle til 70 g og putte pulveret i. og der står også at de må stå i 6-8 timer i køleskabet ? 

Ja okay, jeg har altid fået den anden metode at vide... Måske det har ændret sig..

Så må jeg melde pas..

Håber i finder ud af det...

Anmeld

15. oktober 2013

ano14316

Nu har jeg googlet lidt.. 

Kan vandet have været for varmt?

Det er vidst meget normalt at det skiller på køl, men det skal kunne rystes sammen igen... Hvis det gryner så det ikke kan komme igennem sutten hat vandet nok været for varmt...

nogen skriver at de har gode erfaringer med at bruge halv blå og halv grøn, men den ville jeg nok lige vende med sp.

Held og lykke med det..

Anmeld

15. oktober 2013

Clisolka

Rinepigen skriver:

hej 

Jeg er netop gået over på grøn allomin, men jeg laver ikke flaskerne på forhånd, så det kan jeg desværre ikke svare dig på 

Jeg bruger den samme medtode som ano14316 

Anmeld

15. oktober 2013

Hullabullabulla

Rinepigen skriver:

hej 

Min søn har været på grøn allomin siden han var et par dage gammel..

Jeg ved godt at der står på pakken noget med at det skal koge, køle til 70 grader osv. Men det er altså møg besværligt!

Som en anden skriver:

Kog vand i flasker, lad det køle lidt, sæt dem på køl, og varm flasken til spisetemperatur, put pulveret i og server. Gem ikke resterne..

Anmeld

15. oktober 2013

Clisolka

ano14316 skriver:

Lige et udenom spørgsmål - undskyld TS 

Ved du om der er forskel på om man kommer pulveret i før eller efter flasken er lunet i mikroen?

Anmeld

15. oktober 2013

ano14316

Babymor1013 skriver:

Lige et udenom spørgsmål - undskyld TS 

Ved du om der er forskel på om man kommer pulveret i før eller efter flasken er lunet i mikroen?

Efter hvad jeg ved er det bedst at gære det efter, da mocroovnen varmer indefra og ud og derfor kan mme'en i midten blive for varm, selvom når flasken er rystet at det har en fin temp..

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

Babymor1013 skriver:

Jeg er netop gået over på grøn allomin, men jeg laver ikke flaskerne på forhånd, så det kan jeg desværre ikke svare dig på 

Jeg bruger den samme medtode som ano14316 

okiay tak for hjælpen det tror jeg bare vi prøver også så 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.