Hvordan tager man det første skridt.........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
2 svar
2 synes godt om
14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Jeg er så forfærdelig skruk. Jeg tænker hele tiden over, hvor dejligt det ville være. Jeg har nu været sammen med min kæreste i 5 år, og han har sagt et par gange, at han også gerne vil.
Vi har ikke brugt prævention i de 5 år, vi har været sammen - men vi har heller ikke det vildeste sexliv (0-4 gange om måneden). Ej, der er bare så mange tanker omkring det lige nu.

Hvor starter man?

Hvordan siger man det til kæresten?

Skal jeg gå til lægen, eftersom jeg ikke er blevet gravid i de her 5 år (og sandsynligvis har et problem med at blive det)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes ik du skal gå til lægen. Endnu. Hvis i har sex så sjældent så er chancen for graviditet jo også meget lille. 

Men jeg tænker, hvis i ikk har brugt noget, så er det vel fordi i begge ville byde et barn velkommen hvis det skulle ske? 

Hvad med, i aften når i sidder i sofaen, så sig til din kæreste "eeeij skat, jeg så lige min venindes/kollegas mega søde baby idag, hvornår synes du vi skal have børn?". Bang, så er der lagt op til at i kan snakke om det og du kan få fortalt at du selv synes du er ved at være klar.  

Anmeld

14. oktober 2013

Mitlivsommooor

Anonym skriver:

Jeg er så forfærdelig skruk. Jeg tænker hele tiden over, hvor dejligt det ville være. Jeg har nu været sammen med min kæreste i 5 år, og han har sagt et par gange, at han også gerne vil.
Vi har ikke brugt prævention i de 5 år, vi har været sammen - men vi har heller ikke det vildeste sexliv (0-4 gange om måneden). Ej, der er bare så mange tanker omkring det lige nu.

Hvor starter man?

Hvordan siger man det til kæresten?

Skal jeg gå til lægen, eftersom jeg ikke er blevet gravid i de her 5 år (og sandsynligvis har et problem med at blive det)?

Jeg tænker, hvad om du spørger din kæreste hvordan han ville have det med at du blev gravid? Og så tage den derfra ,da i ikke bruger prævention er chancen der jo og derved må han også have gjort sig nogle tanker omkring det.

Mht at gå til lægen, synes jeg også du skal vente. Hvis din kæreste er med på ideen om baby, skulle du måske prøve at bruge æl test i din næste cyklus og så tage den derfra. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.