Dafnies skriver:
Mange tak for svar! 
I har selvfølgelig ret i, at det kun er et skøn - og at de ikke altid rammer rigtigt. Det var bare lidt af et chok, fordi jeg har gået og forventet, at han ville ligge i den høje ende og at det på intet tidspunkt har været i mine overvejelser, at han kunne være en lille baby..
Jeg er dog lidt nervøs for familiens reaktion. De har jo netop alle fortalt mig, at jeg får en stor baby, at jeg ikke skal købe noget tøj i str. 50 osv.. Kan det virkelig passe, at jeg som den eneste i familien får en lille baby? - Er bange for, at de så vil tænke/tro, at det er fordi jeg har spist forkert eller levet forkert under graviditeten... 
Jeg ved, at en lille baby ikke betyder, at babyen ikke har det godt! Men lige i mit tilfælde, kan jeg ikke lade være med at blive lidt nervøs, da vi jo netop har en del store børn i familien.. Så jeg kan blive lidt nervøs for, om han ikke får det han har brug for til at vokse...
Jeg bekymrer mig normalt ikke let og har faktisk ikke gjort det før nu i forbindelse med graviditeten.. Ved ikke lige hvad der går af mig i dag 
Ikke alt er som folk forventer, måske din kæreste/mand var lille da han blev født??
Jeg købte tøj i str. 56 da jeg ventede den første for uanset hvad, så kan de kun passe str. 50 i 14 dage ca.
Jordemødre kan også tage fejl med størrelsen.
Men jeg tror det er på at tide at du lukker lidt af for hvad din familie siger, der er ingen grund til at tage sorgerne/problemerne på forskud.
Jeg frygtede også en kæmpebaby, fordi både min mor og mormor har født store børn, jeg var så den mindste af dem alle. Men bare fordi dem i din familie har født store børn er det ikke ensbetydende med at dit barn bliver kæmpe. (har desuden hørt at det er nemmere at føde store børn end for små, for de kan hjælpe lidt til

)
Anmeld