Hej alle Baby.dk-brugere 
I dag har jeg været til jordemoder, hvilket ikke gik helt som forventet. Jeg er førstegangs gravid og 30+0 i morgen.
Jeg har hele tiden fået at vide fra familie og venner, at jeg skal forvente at få en stor baby, da jeg selv er meget høj (Både min kæreste og jeg er ca. 180 cm). Mine forældre, min søster, min moster osv er også alle meget høje. Jeg var selv en stor baby (4300 g og 56 cm) og min moster og søster har fået store børn.
Alt dette startede jordemoderen også med at påpege - og fortalte mig (endnu en gang) at jeg skal forvente en stor baby. Men men men - da hun så mærkede på maven ændrede hun mening. Hun har skønnet den lille skurk til at veje 1300 gram - hvilket jeg jo ikke synes er meget.. Han ligger altså, ifølge hende, 15% under gennemsnit 
Derudover mærkede hun (som jeg selv havde gættet) at han ligger i tværleje - altså på skrå og ikke i hovedstilling! Så hun begyndte at skrive ned, og tale om, at hvis han ikke har vendt sig med hovedet nedad når jeg kommer om 5 uger, så snakker vi vendingsforsøg og evt pks.
Jeg har intil videre haft en god graviditet uden bekymringer - men lige nu sidder jeg tilbage med en følelse af, at min krop måske slet ikke er så god til at være gravid som jeg troede.. Måske kan min krop slet ikke finde ud af, at passe på en lille baby alligevel.. 
Hvor meget blev jeres babyer skønnet til omkring 30+0? Og hvad endte fødselsvægten med at blive?
Og hvornår stod jeres baby i hovedstilling? (førstegangsfødsel)
På forhånd tak for svar!
Anmeld