nå men øhh...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
23 svar
0 synes godt om
22. juli 2009

missKat

Jeg burde have været forbi denne her gruppe, for LÆNGE siden...
men al den tid jeg har været her på baby, har jeg undgået den 
mest fordi jeg ikke har kunnet overskue alle jeres succes-historier, når jeg ikke endnu har været parat til selv at gøre noget..
overspringshandlinger er nu indimellem det nemmeste, men hjælper det -NAH 

så nu er jeg parat til at snakke og dele med jer andre.
jeg er endnu ikke gravid og bagerst i mit hoved, lurer også tanken, om det er pga min vægt... 

Jeg kan virkelig blive irriteret over mig selv, for har tabt mig 10 kg sidste år, men da jeg smed p-pillerne er de bare kommet snigende igen, og jeg er tilbage på "toppen" - den forkerte top..

efterlyser nogen at snakke med, sparre med og dele erfarring med.

som bonus info kan jeg fortælle at jeg er opereret 3 gange i den nedre ryg, for 5 diskusprolapser, så der er visse former for fysisk aktivitet jeg ikke kan.
Lige nu er en "dum" tid for min ryg, så jeg svømmer ved en fysioterateut og går til pilates. Når det er gode tider med ryggen, spinner jeg 3 gange om ugen, hvilket jeg ELSKER!!

knus Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2009

Honningblomst

Jeg ønsker dig al held og lykke med dit nye sunde og slanke liv-smiler- og så må du jo endelig skrive hvis elle når du har brug for et lille spark eller opbakning...
Knus..

Anmeld

22. juli 2009

Ni-ko-li-ne

missKat skriver:

Jeg burde have været forbi denne her gruppe, for LÆNGE siden...
men al den tid jeg har været her på baby, har jeg undgået den 
mest fordi jeg ikke har kunnet overskue alle jeres succes-historier, når jeg ikke endnu har været parat til selv at gøre noget..
overspringshandlinger er nu indimellem det nemmeste, men hjælper det -NAH 

så nu er jeg parat til at snakke og dele med jer andre.
jeg er endnu ikke gravid og bagerst i mit hoved, lurer også tanken, om det er pga min vægt... 

Jeg kan virkelig blive irriteret over mig selv, for har tabt mig 10 kg sidste år, men da jeg smed p-pillerne er de bare kommet snigende igen, og jeg er tilbage på "toppen" - den forkerte top..

efterlyser nogen at snakke med, sparre med og dele erfarring med.

som bonus info kan jeg fortælle at jeg er opereret 3 gange i den nedre ryg, for 5 diskusprolapser, så der er visse former for fysisk aktivitet jeg ikke kan.
Lige nu er en "dum" tid for min ryg, så jeg svømmer ved en fysioterateut og går til pilates. Når det er gode tider med ryggen, spinner jeg 3 gange om ugen, hvilket jeg ELSKER!!

knus Karina

jeg er simpelthen nødt til at spørge dig.... hvor er du opereret? og hvordan fik du dem til det anden og tredje gang? :0)

Anmeld

22. juli 2009

missKat

ka-ri-na skriver:

jeg er simpelthen nødt til at spørge dig.... hvor er du opereret? og hvordan fik du dem til det anden og tredje gang? :0)

Hej du,

du ved jeg ikke lige om du mener "hvor" på kroppen eller "hvor" på hvilket hospital, så jeg svarer lige på begge 
på kroppen er det nederst i lænden, men har jo haft 4 prolapser og 1 re-prolaps, så det er jo det meste af nedre ryg.
1 operation var på århus kommune hospital, men den var jeg ikke så tilfreds med. Derfor blev .2+3. operation på privat hospital (ciconia i Højbjerg ved Århus)
det har været super godt og proff. Blev der opereret af en speciallæge i lænderyg problemer.

det var selvfølgelig heller ikke med deres gode vilje at de opererede mig, heller ikke første gang.
men jeg kunne ikke have et værdigt liv, hvis ikke de havde gjort det, da prolapserne var så store.
Så jeg skrev efter megen overtalelse under på de risikoer der er, og så fik jeg dem til det!!
i dag arbejder jeg 20 timer/uge, og husker jeg at hvile og passe på mig selv, har jeg et godt liv 

døjer du selv med ryggen???

Anmeld

22. juli 2009

missKat

Eva skriver:

Jeg ønsker dig al held og lykke med dit nye sunde og slanke liv-smiler- og så må du jo endelig skrive hvis elle når du har brug for et lille spark eller opbakning...
Knus..

Tak skal du have Eva!!
det er bestemt ikke utænkeligt at jeg skal sparkes undervejs!! haha

knus

Anmeld

22. juli 2009

Ni-ko-li-ne

missKat skriver:

Hej du,

du ved jeg ikke lige om du mener "hvor" på kroppen eller "hvor" på hvilket hospital, så jeg svarer lige på begge 
på kroppen er det nederst i lænden, men har jo haft 4 prolapser og 1 re-prolaps, så det er jo det meste af nedre ryg.
1 operation var på århus kommune hospital, men den var jeg ikke så tilfreds med. Derfor blev .2+3. operation på privat hospital (ciconia i Højbjerg ved Århus)
det har været super godt og proff. Blev der opereret af en speciallæge i lænderyg problemer.

det var selvfølgelig heller ikke med deres gode vilje at de opererede mig, heller ikke første gang.
men jeg kunne ikke have et værdigt liv, hvis ikke de havde gjort det, da prolapserne var så store.
Så jeg skrev efter megen overtalelse under på de risikoer der er, og så fik jeg dem til det!!
i dag arbejder jeg 20 timer/uge, og husker jeg at hvile og passe på mig selv, har jeg et godt liv 

døjer du selv med ryggen???

ja for godt tre år siden fik jeg konstateret 3 prolapser i lænden, de tre nederste... den midterste af dem var ved at skære nerverne til højre ben over (have vilde smerte og kunne ikke føle eller bruge benet)... den opererede de væk, det skulle have været på Glostrup hospital men ventetiden var 8 uger og 5 dage så jeg kunne gøre brug af venteliste garantien og det gjorde jeg.... blev opereret på center for ryg kirurgi i Hellerup ag en neurokirurg.... dygtige mand! det gik super og alle symptomer forsvandt.... der gik et lille år så var den gal igen, det er den øverste prolaps... den fik jeg så trænet på plads men da jeg belv gravid gik det galt igen og nu summer det konstant og jeg kan ikke rette mig op når jeg har siddet ned osv.... har rigtig ondt.... og det er svært med en lille prinsesse på snart 8 mdr.

går til genoptræning.... men jeg kan ikke have Nikoline med og jeg har ingen til at passe hende mere nu.... så jeg må udskyde det....

Anmeld

23. juli 2009

missKat

Hej Karina,

det gør mig virkelig ondt!!
jeg ved jo om nogen, hvad du går igennem!!
jeg tror jeg ville høre med kommunen om de ikke kan hjælpe dig med noget aflastning, så du kan komme til fys.. ellers kan det jo få langt værre konsekvenser!
jeg går til varmt vandssvømning ved en fys (foregår på at hospital, hvor de har babysvømning også). Kunne du ikke prøve at høre om det var muligt for dig??
Jeg tænker det vil gøre dig godt idet det varme vand lindre, gør dig vægtløs så du har bedre mulighed for at bevæge dig.
og der kunne du jo have din prinsesse med 
jeg svømmer ikke i vandet, da jeg ikke kan bukke ryggen bagover. Men jeg laver "twist", cykler, hopper og alle de der små bevægelser, og det er SÅ skønt og jeg glemmer næsten jeg er syg, når jeg er i vandet - smiler..

har du en sundhedsforsikring??

Anmeld

23. juli 2009

clss

Hej

det med vægten  kan være et problem.

jeg vejede i 2003 147 kg og tabte mig ned til 70 kg.

hvis du har brug for at snakke om noget så er jeg her.

jeg har tre forskubbede discusser i ryggen.

Anmeld

23. juli 2009

missKat

clss skriver:

Hej

det med vægten  kan være et problem.

jeg vejede i 2003 147 kg og tabte mig ned til 70 kg.

hvis du har brug for at snakke om noget så er jeg her.

jeg har tre forskubbede discusser i ryggen.

hold nu fast det er flot!!!!!
KÆMPE tillykke!!!!

hvad gjorde du for at komme igang??

Anmeld

23. juli 2009

clss

kiggede på et fotografi af mig selv og svor at sådan ville jeg ikke se ud da jeg ikke følte mig sådan inden i hvis du forstår mig ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.