Er hun ik bare smuk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

grinny

Christina A skriver:

Ok. Ja det er svært ikke at blive grebet af det når man først har lært marsvin af kende. De er jo skønne i alle de mange typer der findes. Har selv en enkelt sheltiehan og ellers har vi en teddyhan og 4 teddyhunner hvoraf de to hunner har 4 unger tilsammens lige nu. Men ja synes også tit jeg har hørt teddyer dør tidligt desværre.

Hende jeg fik var desværre indavlet, vidste det bare ikke da jeg købte hende 

Men hun blev mere og mere syg og da hun som 1 årig stadig kun vejede 421 g., valgte vi at hendes krop ikke skulle flere dyrelæge besøg, medicin osv. igennem og fik hende derfor aflivet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

Annette A

StineW79 skriver:

Ok det viste jeg slet ik. Trode at de ville blive jagtet af kattene, så man sku leve i evigt frygt for at de ville blive myrdet, hvis man ik passede på! Vh stine

Nej slet ikke. Det eneste min forrige kat kunne finde på var at ligge sig i buret hvis det stod åbent når vi havde dyrene ude. Det var det at ligge i høet hun var vild med.

Anmeld

12. oktober 2013

Annette A

grinny skriver:

Hende jeg fik var desværre indavlet, vidste det bare ikke da jeg købte hende 

Men hun blev mere og mere syg og da hun som 1 årig stadig kun vejede 421 g., valgte vi at hendes krop ikke skulle flere dyrelæge besøg, medicin osv. igennem og fik hende derfor aflivet 

Ej det var da frygtelig synd.

Ja det er lidt noget rod når der ikke passes på med indavl. Ved godt at man skal passe på med de små søskende fordi de bliver så hurtigt kønsmodne. Men nogen er altså også bare uforsigtige. Jeg har også en hun der er blind på det ene øje pga indavl. Da jeg købte moren opdagede jeg kort tid efter hun var drægtig fordi hun ikke var blevet taget fra før hun var over 2 mdr og ja så havde faren eller broren gjort hende gravid. Det har jeg også oplevet som barn når min mor og jeg købte marsvin og det går altså galt med nogen af dem.

Men ja du gjorde jo helt sikkert klogest i at aflive hende når hun havde det så skidt og vejede så lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.