Er baby der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
13 svar
7 synes godt om
10. oktober 2013

Sisse Vinther

Jeg skal til NF den 21/10-13, og jeg er så nervøs!
Jeg kom ind til min læge, for 1½ måned siden med 2 håndkøbstests som jeg havde taget, og hvor begge var positive. Jeg havde troet at min læge ville have en urinprøve og så selv ud fra den sige om jeg var gravid eller ej, men han bekræftede det ud fra testene, og har været alle blodprøver, graviditetskontrol og det hele igennem, og nu står jeg og skal til nakkefoldsscanning, og så tænker jeg;

Hvad hvis min læge har dummet sig og taget fejl, og de to positive teste var forkerte, og jeg så ligger og skal scannes men de ikke kan finde baby?
Jeg er HUNDERÆD!
Og så alligevel, for alle tegn og symptomer er der til at jeg er gravid, og er også vokset lidt (er 11+2 i dag) men jeg er bare så bange fordi det virkede så uprofessionelt fordi han var så sikker på håndkøbstestene....

For pokker!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2013

Miin'Baby'Mus

Sisse Vinther skriver:

Jeg kom ind til min læge, for 1½ måned siden med 2 håndkøbstests som jeg havde taget, og hvor begge var positive. Jeg havde troet at min læge ville have en urinprøve og så selv ud fra den sige om jeg var gravid eller ej, men han bekræftede det ud fra testene, og har været alle blodprøver, graviditetskontrol og det hele igennem, og nu står jeg og skal til nakkefoldsscanning, og så tænker jeg;

Hvad hvis min læge har dummet sig og taget fejl, og de to positive teste var forkerte, og jeg så ligger og skal scannes men de ikke kan finde baby?
Jeg er HUNDERÆD!
Og så alligevel, for alle tegn og symptomer er der til at jeg er gravid, og er også vokset lidt (er 11+2 i dag) men jeg er bare så bange fordi det virkede så uprofessionelt fordi han var så sikker på håndkøbstestene....

For pokker!

Var ude for præcis det samme, min læge gad ikke engang se mig da jeg i telefonen fortalte jeg havde en positiv test - jeg så først lægen i uge 9 da der skulle laves vandrejournal  Det synes jeg simpelthen ikke at de kan tillade sig 

Men baby var der og hun er i dag 8,5 måned   

Anmeld

10. oktober 2013

Sisse Vinther

Miin'Baby'Mus skriver:

Var ude for præcis det samme, min læge gad ikke engang se mig da jeg i telefonen fortalte jeg havde en positiv test - jeg så først lægen i uge 9 da der skulle laves vandrejournal  Det synes jeg simpelthen ikke at de kan tillade sig 

Men baby var der og hun er i dag 8,5 måned   

Puha, jeg bestilte bare en tid, og så viste jeg ham dem, og han smed dem ud og sagde at det så jo fint ud og at jeg skulle komme igen 3 uger efter til graviditetskontrol og blodprøver

Puha, jeg krydser fingre. Den er der jo sikkert, men man bliver bare så tankefuld.

Anmeld

10. oktober 2013

Ayasmor

Sisse Vinther skriver:

Jeg er HUNDERÆD!

For pokker!

Jeg kan godt forstå din bekymring. Sådan er der mange, der har det, mig selv inklusiv. Jeg var også bange for, at der måske slet ikke var nogen baby derinde. Men det var der... og hun sprællede derudaf og slog nærmest koldbøtter. Og det gør der også i din mave

Ift. lægen, så synes jeg ikke det er uproffessionelt, at han bekræfter dine 2 hjemmetests. Faktisk er de teste de bruger nede ved lægen akkurat de samme ift. fremgangsmåde, og hvad de måler på. Den ENESTE forskel der er, er designet... intet andet. Så jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig overhovedet. Jeg fik også at vide dengang, at hvis jeg havde testet positivt derhjemme, så var jeg gravid. Hjemmetestene er lige så gode som lægens

Jeg krydser fingrer for dig til NF og håber at høre en glædelig update om din sprællende baby derinde

Anmeld

10. oktober 2013

Sisse Vinther

Ayasmor skriver:

Jeg kan godt forstå din bekymring. Sådan er der mange, der har det, mig selv inklusiv. Jeg var også bange for, at der måske slet ikke var nogen baby derinde. Men det var der... og hun sprællede derudaf og slog nærmest koldbøtter. Og det gør der også i din mave

Ift. lægen, så synes jeg ikke det er uproffessionelt, at han bekræfter dine 2 hjemmetests. Faktisk er de teste de bruger nede ved lægen akkurat de samme ift. fremgangsmåde, og hvad de måler på. Den ENESTE forskel der er, er designet... intet andet. Så jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig overhovedet. Jeg fik også at vide dengang, at hvis jeg havde testet positivt derhjemme, så var jeg gravid. Hjemmetestene er lige så gode som lægens

Jeg krydser fingrer for dig til NF og håber at høre en glædelig update om din sprællende baby derinde

Pyh, ja.. Det er jo sandt nok, sådan noget når man bare slet ikke at huske når man begynder at tænke om det hele er forkert.

Der kommer en update så snart jeg er hjemme fra mit sygehus

Anmeld

10. oktober 2013

Ayasmor

Sisse Vinther skriver:

Pyh, ja.. Det er jo sandt nok, sådan noget når man bare slet ikke at huske når man begynder at tænke om det hele er forkert.

Der kommer en update så snart jeg er hjemme fra mit sygehus

Og det er også fuldt forståeligt. Selvfølgelig er du bekymret for, om alt nu er okay. Vi er jo alligevel så autoritetstro, at vi gerne lige vil have lægens ord for, at graviditeten er god nok før vi tør tro helt på det Men den ER god nok De teste de bruger ved lægen kan man faktisk også self bestille på nettet, og han har bekræftet, at dem du havde var positive Stort tillykke med graviditeten, glæder mig til update

Anmeld

10. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Sisse Vinther skriver:

Jeg er HUNDERÆD!

For pokker!

Det er meget normalt. Jeg ringede begge gange bare til lægen og sagde jeg var gravid. Fint, fik en tid til at lave vandrejournal og bestilte en til til nf. Og det er med to forskellige læger
Kan ikke se hvorfor du ikke skulle være gravid når du har testet positiv, medmindre der selvfølgelig er gået noget galt.

Anmeld

10. oktober 2013

Sisse Vinther

Maria&Lukas skriver:

Det er meget normalt. Jeg ringede begge gange bare til lægen og sagde jeg var gravid. Fint, fik en tid til at lave vandrejournal og bestilte en til til nf. Og det er med to forskellige læger
Kan ikke se hvorfor du ikke skulle være gravid når du har testet positiv, medmindre der selvfølgelig er gået noget galt.

Jo, jo. Jeg har sgu ikke forstand på det.
Jeg har bare snakket med familien (bla en som fødte for 10 mdr. siden) og der har de hver gang villet bekræfte det ud fra egen urinprøve, så det troede jeg var standarden.

Anmeld

10. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Sisse Vinther skriver:

Jo, jo. Jeg har sgu ikke forstand på det.
Jeg har bare snakket med familien (bla en som fødte for 10 mdr. siden) og der har de hver gang villet bekræfte det ud fra egen urinprøve, så det troede jeg var standarden.

Bestemt ikke har aldrig hørt nogen haft positive tests uden at være gravide. Medmindre noget er gået galt.

Anmeld

10. oktober 2013

L&V

Sisse Vinther skriver:

Jeg er HUNDERÆD!

For pokker!

Det er jo også bare stix de bruger ved lægen så deres er ikke mere præcis end dem du har købt og hvis du ellers har været til div. prøver og lægebesøg så er der ingen grund til at tænke at det hele ik er okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.