Sisse Vinther skriver:
Jeg skal til NF den 21/10-13, og jeg er så nervøs!
Jeg kom ind til min læge, for 1½ måned siden med 2 håndkøbstests som jeg havde taget, og hvor begge var positive. Jeg havde troet at min læge ville have en urinprøve og så selv ud fra den sige om jeg var gravid eller ej, men han bekræftede det ud fra testene, og har været alle blodprøver, graviditetskontrol og det hele igennem, og nu står jeg og skal til nakkefoldsscanning, og så tænker jeg;
Hvad hvis min læge har dummet sig og taget fejl, og de to positive teste var forkerte, og jeg så ligger og skal scannes men de ikke kan finde baby?
Jeg er HUNDERÆD!
Og så alligevel, for alle tegn og symptomer er der til at jeg er gravid, og er også vokset lidt (er 11+2 i dag) men jeg er bare så bange fordi det virkede så uprofessionelt fordi han var så sikker på håndkøbstestene....
For pokker! 

Jeg kan godt forstå din bekymring. Sådan er der mange, der har det, mig selv inklusiv. Jeg var også bange for, at der måske slet ikke var nogen baby derinde. Men det var der... og hun sprællede derudaf og slog nærmest koldbøtter. Og det gør der også i din mave 
Ift. lægen, så synes jeg ikke det er uproffessionelt, at han bekræfter dine 2 hjemmetests. Faktisk er de teste de bruger nede ved lægen akkurat de samme ift. fremgangsmåde, og hvad de måler på. Den ENESTE forskel der er, er designet... intet andet. Så jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig overhovedet. Jeg fik også at vide dengang, at hvis jeg havde testet positivt derhjemme, så var jeg gravid. Hjemmetestene er lige så gode som lægens 
Jeg krydser fingrer for dig til NF og håber at høre en glædelig update om din sprællende baby derinde 
Anmeld