Tauf skriver:
Vi har KÆMPE aftensmads problemer med Elias. Han vil ikke spise noget han sidder bare og leger med maden.
Nogen dage lykkedes det os at få mad i ham ved at han sidder ved en af os og vi giver ham det til sidst. Vi er begyndt at sige at når vi er færdige skal han spise færdig NU. Det gør han ikke. Når vi så siger at nu får du ikke mere. Græder han og siger mig aftensmad. Så prøver vi igen men han vil stadig ikke. Det tager næsten en time hver dag. Og han får ille noget.
Synes vi har prøvet alt.
Spise tidligt - Spise sent - spise uden musik - spise med musik. 
Vi giver ham mad- lader ham sidde og lege.
Jeg har prøvet at sige at det er okay og at han spiser meget i dagpleje. Men det er også begyndt at blive mindre
Men nu går det mig på nerverne igen. Han er jo en tynd fis ca. 98 cm og ca 12 kg.
Han spiser i løbet :
Morgenmad: næsten en portion havregrød
Formiddag: Frugt der kan han spise meget
Middag: 5 halve rugbrød (det er fint )
Eftermiddag: en halv bolle nogen gange mindre
Aftensmad : ingenting (næsten)
Hvad skal vi gør..
vi har stået i samme frustrerende situation som dig
og her har kune en ting virket
lad som ingen ting!!
det er hårdt og man tænker ejjj ens lille fis får ik nok og ii åg åhhh
men jo mere i ligger i det jo mindre spiser barnet
her går det stadig op og ned med vores
men når de så er inde i en god periode gir vi lige lidt extra smør på brødet og ligeeee laver lidt mere bagekartofel med en masse smør i
og lige ja alt bare ligeeee gir det en tand mere
det virker og vi kan mærke nu jo ældre de bliver jo mere spiser de
så det skal nok komme men det er i perioder og det må man tage med
min yngste spiser som en hest i dagpleje men til gengæld stikker han kun i sin aftensmad
men så en gang imellem vender han og spiser måske kun halvdelen i dp og spiser som en hest hjemme
igen , lad som ingen ting og slap af
lad ham bruge den time hvis han skal, så når i er færdige så sid 5 minutter mere og snak om alt bare ikke ham
så ryder i af bordet og slapper af, og så skal han nok blive færdig
det gør vi her og han kan også sagtens side en time, men så ryder vi af og laver badekar og lige ordner lidt småting, og så er han typisk færdig der )