Hvordan får vi ham til at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
16 svar
18 synes godt om
9. oktober 2013

MyLove E

Vi har KÆMPE aftensmads problemer med Elias. Han vil ikke spise noget han sidder bare og leger med maden.
Nogen dage lykkedes det os at få mad i ham ved at han sidder ved en af os og vi giver ham det til sidst. Vi er begyndt at sige at når vi er færdige skal han spise færdig NU. Det gør han ikke. Når vi så siger at nu får du ikke mere. Græder han og siger mig aftensmad. Så prøver vi igen men han vil stadig ikke. Det tager næsten en time hver dag. Og han får ille noget.

Synes vi har prøvet alt.
Spise tidligt - Spise sent - spise uden musik - spise med musik.
Vi giver ham mad- lader ham sidde og lege.

Jeg har prøvet at sige at det er okay og at han spiser meget i dagpleje. Men det er også begyndt at blive mindre
Men nu går det mig på nerverne igen. Han er jo en tynd fis ca. 98 cm og ca 12 kg.

Han spiser i løbet :
Morgenmad: næsten en portion havregrød
Formiddag: Frugt der kan han spise meget
Middag: 5 halve rugbrød (det er fint )
Eftermiddag: en halv bolle nogen gange mindre
Aftensmad : ingenting (næsten)

Hvad skal vi gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2013

Aabye

Vi har også haft en LANG periode med vores på 2.5 hvor han bare IKKE vil spise aftensmad.. 

Nu er han endelig begyndt igen at spise lidt.. Vi har været alt igennem.. Til sidst endte det med at jeg simpelthen skam roste ham når han spiste bare en lille pasta skrue.. Og nu spiser han på livet løs igen..

Anmeld

9. oktober 2013

Mettefpigen

Det samme her... bortset fra at han leve af ingenting... i dag har han spist et pølsehorn og nogle kiks...

Anmeld

9. oktober 2013

et-ønske

Nu ved jeg ikke hvor ganmel han er - men jeg ville ikke være nervøs. Han får jo mad i løbet af dagen - spiser mere til frokost end min datter på snart 8 gør
Han er nok bare mættet og træt ovenpå en lang dag med andre børn. Synes at kunne huske at tøsen også havde sådan en periode. Vigtigst er nok at hvis han ikke vil have det i tilbyder, så accepter det, lad være med at finde alt muligt forskellige tilbud til ham - det ender med at bide jer selv i halen 

Anmeld

9. oktober 2013

TNBC

Tauf skriver:

Vi har KÆMPE aftensmads problemer med Elias. Han vil ikke spise noget han sidder bare og leger med maden.
Nogen dage lykkedes det os at få mad i ham ved at han sidder ved en af os og vi giver ham det til sidst. Vi er begyndt at sige at når vi er færdige skal han spise færdig NU. Det gør han ikke. Når vi så siger at nu får du ikke mere. Græder han og siger mig aftensmad. Så prøver vi igen men han vil stadig ikke. Det tager næsten en time hver dag. Og han får ille noget.

Synes vi har prøvet alt.
Spise tidligt - Spise sent - spise uden musik - spise med musik.
Vi giver ham mad- lader ham sidde og lege.

Jeg har prøvet at sige at det er okay og at han spiser meget i dagpleje. Men det er også begyndt at blive mindre
Men nu går det mig på nerverne igen. Han er jo en tynd fis ca. 98 cm og ca 12 kg.

Han spiser i løbet :
Morgenmad: næsten en portion havregrød
Formiddag: Frugt der kan han spise meget
Middag: 5 halve rugbrød (det er fint )
Eftermiddag: en halv bolle nogen gange mindre
Aftensmad : ingenting (næsten)

Hvad skal vi gør..

Børn har en periode hvor de ikke vil spise noget. eller en periode, hvor de kun vil spise den samme ting. det går over på et tidspunkt, og han spiser meget i løbet af dagen, så det er ikke fordi han sulter.

Lad ham sidde der, men når maden er slut er den slut. for hvis I giver ham den tilbage, når han græder(ved det lyder hårdt), så vinder han. der er mad på et tidspunkt og han er jo ikke sulten, når han alligevel ikke spiser det når han får den tilbage. så jeg ville bare tage det væk, når I rydder af bordet.

Han skal nok begynde at spise igen.

Anmeld

9. oktober 2013

MyLove E

et-ønske skriver:

Nu ved jeg ikke hvor ganmel han er - men jeg ville ikke være nervøs. Han får jo mad i løbet af dagen - spiser mere til frokost end min datter på snart 8 gør
Han er nok bare mættet og træt ovenpå en lang dag med andre børn. Synes at kunne huske at tøsen også havde sådan en periode. Vigtigst er nok at hvis han ikke vil have det i tilbyder, så accepter det, lad være med at finde alt muligt forskellige tilbud til ham - det ender med at bide jer selv i halen 

Men det er ikke for han ikkr kan lide det. Han spiser ALT bare ikke så meget af det :-(
Han er 2 1/2 år...

I sidste uge fik vi boller i karry, han spiste en ske fuld. Der var rester tilbage så vi skulle ha det dagen efter. Der spiste han 2 portioner. .

Så det er ikke selve maden som er problemet.

Anmeld

9. oktober 2013

MyLove E

Line - med 2 boblinger skriver:

Vi har også haft en LANG periode med vores på 2.5 hvor han bare IKKE vil spise aftensmad.. 

Nu er han endelig begyndt igen at spise lidt.. Vi har været alt igennem.. Til sidst endte det med at jeg simpelthen skam roste ham når han spiste bare en lille pasta skrue.. Og nu spiser han på livet løs igen..

Synes bare det er træls :-( Jeg synes også jeg roser ham.

Men det kommer nok igen.

Anmeld

9. oktober 2013

Tulle28

et-ønske skriver:

Fuldstændig enig! Se på din dreng, TS - er han glad og trives han? Vågner han i løbet af natten og er sulten? Hvis han er glad og sover fint om natten, så ville jeg ikke være bekymret. Til gengæld spiser han jo som en voksen til frokost

Da min store datter var i den alder var hun ofte træt når vi spiste aftensmad og fik i en lang periode en god, sund snack når vi kom hjem fra vuggestue. Det kunne være rester fra dagen før eller en rugbrødsmadder og nogle grøntsager. Så vidste jeg at hun havde fået noget ordentligt og så fik hun tilbudt lidt knækbrød og mælk inden sengetid.

Anmeld

10. oktober 2013

Aabye

Tauf skriver:

Synes bare det er træls :-( Jeg synes også jeg roser ham.

Men det kommer nok igen.

Vi syntes også at vi roste vores dreng.. Men det har åbenbart ikke været nok... Vi prøvede alt af.. at ignorere ham.. at sige til ham at han SKULLE spise.. at lade ham side ved bordet i mindst 10 minutter selvom han ikke spiste.. synes virkelig at vi prøvede ALT.. 

Det er så træls, og man bliver rigtig frustreret over det... 
Min dreng var under opsyn af sundhedsplejersken fordi han ikke spiste... Han er jo så 2.5, er lige omkring 90 cm høj, men vejer så 13 kg hvilket SP synes var ALT for lidt.. :/ Men man kan jo heller ikke tvinge maden i dem

Anmeld

10. oktober 2013

Mumto3

det lyder til hans hovedmåltid er til frokost, og ikke til aftensmad. Det er vist bare hans rytme nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.