Så har jeg været til JM, og lægen fik ret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2013

grinny

Carina:-) skriver:

Men vil de så ikke skanne igen for at tjekke om han bare er en bamse,eller om de har forkert terminsdato? 

Skal skannes d. 25/11, 4 uger før min termin og til den skanning får jeg så af vide om han skal ud tidligere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

grinny

Maja84 skriver:

Mystisk men godt du ikke har sukkersyge

Ja, det blev jeg nemlig også lidt nervøs for da hun sagde han var så stor 

Anmeld

8. oktober 2013

grinny

Karla skriver:

Spændende, hvad scanningen viser så

Jeg var til JM i 29+, der havde jeg symfyse mål under gennemsnittet og prinsessen blev skønnet til 1300 g.
I 30+ blev jeg scannet på fødegangen, og i følge den vejede hun lige knap 2 kg. Så er spændt på, hvem der får ret

Men så længe alt er godt, og din lille basse vokser, er det jo perfekt. Det er heller ikke sikkert han fortsætter sin store vægtstigning

Det var da også noget af et spring 

Det kan være han bare har et ordenligt vægtspring lige nu, men er glad for at de vil holde øje så han ikke bliver alt for stor, men han har det fint derinde så det er godt   

Anmeld

8. oktober 2013

Kløver

grinny skriver:

Ja, det blev jeg nemlig også lidt nervøs for da hun sagde han var så stor 

Men er det ikke normalt de kan måle forkert -+ 500gr og i sjældne tilfælde et kg

Anmeld

8. oktober 2013

Karla

grinny skriver:

Det var da også noget af et spring 

Det kan være han bare har et ordenligt vægtspring lige nu, men er glad for at de vil holde øje så han ikke bliver alt for stor, men han har det fint derinde så det er godt   

Ja, glæder mig til at høre, hvad JM siger næste gang for det lyder ikke helt realistisk, at hun har taget 700 gram på, på en uge

Ja, godt de holder øje, så du ikke risikerer en enorm baby

Anmeld

8. oktober 2013

grinny

Maja84 skriver:

Men er det ikke normalt de kan måle forkert -+ 500gr og i sjældne tilfælde et kg

Det har man da hørt om, hehe.

Hun sagde godt nok at det normalt først var når man var længere henne og der ikke var så meget plads derinde, at de kunne mærke forkert

Anmeld

8. oktober 2013

grinny

Karla skriver:

Ja, glæder mig til at høre, hvad JM siger næste gang for det lyder ikke helt realistisk, at hun har taget 700 gram på, på en uge

Ja, godt de holder øje, så du ikke risikerer en enorm baby

Ahh, det er nok liiige voldsomt nok, haha 

Anmeld

8. oktober 2013

Kløver

grinny skriver:

Det har man da hørt om, hehe.

Hun sagde godt nok at det normalt først var når man var længere henne og der ikke var så meget plads derinde, at de kunne mærke forkert

Okay ved begge mine har de skudt 500 gr forkert på vægtscanning håber det bedste uanset

Anmeld

8. oktober 2013

Sijac

grinny skriver:

Da jeg var til lægen i uge 26, sagde hun at mit symfysemål var + 5cm. Jeg tænkte ikke det vilde over det for som hun også sagde, så var hun ikke så trænet i det som en JM.

Nu er jeg så lige kommet hjem fra JM - + 5 kg på vægten, et symfysemål på 34 og en baby skønnet til 1800 g. - jeg er 29+1.

JM synes at det var lige vildt nok da normalen er 1200 - 1300 g.

Min urin er blevet tjekket og der var intet der lige kunne fortælle hvorfor han er så stor, og min vægt er jo ikke lige frem fløjet i vejret. 

Skal skannes i november og så sagde hun at vi måske skulle forberede os på at han kommer før termin for hvis hans vægtstigning bliver ved med at være så meget over gennemsnittet bliver jeg sat i gang, så nu må vi se

Og så kan jeg allerede få akupunktur imorgen for mine bækkensmerter  

Min mor var lige så stor som hvis hun ventede tvillinger, da hun ventede min søster. De skønnede hende til at skulle veje 4500 gram og ud kom 3000 gram

Anmeld

8. oktober 2013

Dorthe1986

Jeg kan se på min vandrejournal at Emil blev skønnet til 1200 g da jeg var 27+1. Har ikke noget før da jeg var 36+5 og der blev han skønnet til 3400 g.
Nå men det jeg ville sige var at mit symfysemål hele graviditeten lå meget højere end kurven... Og alle tænkte hold da kævle en basse du må have i maven ;-) det sidste han blev skønnet til inden fødslen var 3900 g :-) men da han kom ud tænkte jeg bare "det Bette skravl kan da ikke veje meget mere end 3000 g :-D men søreme om han ikke vejede 3660 g, det var bare fordi han var en meget lang dreng :-)

Så det kan måske også være derfor dit symfysemål er højt tænker jeg :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.