Så har jeg været til JM, og lægen fik ret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.544 visninger
25 svar
6 synes godt om
8. oktober 2013

grinny

Da jeg var til lægen i uge 26, sagde hun at mit symfysemål var + 5cm. Jeg tænkte ikke det vilde over det for som hun også sagde, så var hun ikke så trænet i det som en JM.

Nu er jeg så lige kommet hjem fra JM - + 5 kg på vægten, et symfysemål på 34 og en baby skønnet til 1800 g. - jeg er 29+1.

JM synes at det var lige vildt nok da normalen er 1200 - 1300 g.

Min urin er blevet tjekket og der var intet der lige kunne fortælle hvorfor han er så stor, og min vægt er jo ikke lige frem fløjet i vejret. 

Skal skannes i november og så sagde hun at vi måske skulle forberede os på at han kommer før termin for hvis hans vægtstigning bliver ved med at være så meget over gennemsnittet bliver jeg sat i gang, så nu må vi se

Og så kan jeg allerede få akupunktur imorgen for mine bækkensmerter  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

DianaRJS

grinny skriver:

Da jeg var til lægen i uge 26, sagde hun at mit symfysemål var + 5cm. Jeg tænkte ikke det vilde over det for som hun også sagde, så var hun ikke så trænet i det som en JM.

Nu er jeg så lige kommet hjem fra JM - + 5 kg på vægten, et symfysemål på 34 og en baby skønnet til 1800 g. - jeg er 29+1.

Min urin er blevet tjekket og der var intet der lige kunne fortælle hvorfor han er så stor, og min vægt er jo ikke lige frem fløjet i vejret. 

Skal skannes i november og så sagde hun at vi måske skulle forberede os på at han kommer før termin for hvis hans vægtstigning bliver ved med at være så meget over gennemsnittet bliver jeg sat i gang, så nu må vi se

hold da op en basse

håber akupunktur virker for dig som det gjorde ved mig, det er guld værd <3

Anmeld

8. oktober 2013

Kløver

grinny skriver:

Hold da op, sikke en basse
Har de tjekket for graviditets sukkersyge siden han er så stor

Anmeld

8. oktober 2013

grinny

DianaRJS skriver:

hold da op en basse

håber akupunktur virker for dig som det gjorde ved mig, det er guld værd <3

Ja han er lidt stor 

Håber og   for at det hjælper, bare en lille smule ville være nok, bare så jeg kan overskue at gå på toilettet 

Anmeld

8. oktober 2013

grinny

Maja84 skriver:

Hold da op, sikke en basse
Har de tjekket for graviditets sukkersyge siden han er så stor

Jep, er blevet tjekket og der er intet galt, så det er lidt en gåde hvorfor han er så stor.

Det eneste hun sagde var at terminen kunne være forkert, men skanningerne plejer jo at være rimelig præcise

Anmeld

8. oktober 2013

Carina:-)

Nogen børn bliver bare store,uden nogen forklaring-

Bare han er sund og rask er det også ligegyldigt om han vejer 3500 eller 4500 når han kommer 

Anmeld

8. oktober 2013

Carina:-)

grinny skriver:

Jep, er blevet tjekket og der er intet galt, så det er lidt en gåde hvorfor han er så stor.

Det eneste hun sagde var at terminen kunne være forkert, men skanningerne plejer jo at være rimelig præcise

Men vil de så ikke skanne igen for at tjekke om han bare er en bamse,eller om de har forkert terminsdato? 

Anmeld

8. oktober 2013

Kløver

grinny skriver:

Mystisk men godt du ikke har sukkersyge

Anmeld

8. oktober 2013

grinny

Carina:-) skriver:

Nogen børn bliver bare store,uden nogen forklaring-

Bare han er sund og rask er det også ligegyldigt om han vejer 3500 eller 4500 når han kommer 

Det er nemlig rigtigt og sund og rask er han 

Anmeld

8. oktober 2013

Karla

grinny skriver:

Spændende, hvad scanningen viser så

Jeg var til JM i 29+, der havde jeg symfyse mål under gennemsnittet og prinsessen blev skønnet til 1300 g.
I 30+ blev jeg scannet på fødegangen, og i følge den vejede hun lige knap 2 kg. Så er spændt på, hvem der får ret

Men så længe alt er godt, og din lille basse vokser, er det jo perfekt. Det er heller ikke sikkert han fortsætter sin store vægtstigning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.