Hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
17 svar
5 synes godt om
7. oktober 2013

Anonym trådstarter

Vi har snakket om at blive viet på rådhuset. Nu er vi kommet på ideen med at det skulle være i næste uge (Børnenes efterårsferie

men vi har ikke udfyldt papir, eller ringet for tid endnu. Kan se på borger siden at man skal udfylde noget papir for at blive godkendt til vielse. Får man den godkendelse med det samme man aflevere papirerne?

Vi kan først hente papirerne på vores kommune på torsdag, men er en lille uge virkelig nok til alt det. Det skal siges at de eneste der skal med er børn, og de 2 vidner. Ingen familie, eller planlægning af stort bryllup, bare top hemmeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

MetteS81

Øv ved det ikke, men kigger lige med...

Anmeld

7. oktober 2013

Kløver

Tror man skal være tidligere ude, nu vi gift i kirken men man skal bruge en vielseserklæring og søge i god tid og tog nogle uger før vi fik den

Anmeld

7. oktober 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Tror man skal være tidligere ude, nu vi gift i kirken men man skal bruge en vielseserklæring og søge i god tid og tog nogle uger før vi fik den

Må nok ringe derind i morgen. Kan ikke helt lurer om det også gælder når det skal være en vielse på kommunen?!

Anmeld

7. oktober 2013

Kløver

Anonym skriver:

Må nok ringe derind i morgen. Kan ikke helt lurer om det også gælder når det skal være en vielse på kommunen?!

Ved det ikke

Anmeld

7. oktober 2013

isabellasmor

Vi har snakket om at blive viet på rådhuset. Nu er vi kommet på ideen med at det skulle være i næste uge (Børnenes efterårsferie

men vi har ikke udfyldt papir, eller ringet for tid endnu. Kan se på borger siden at man skal udfylde noget papir for at blive godkendt til vielse. Får man den godkendelse med det samme man aflevere papirerne?

Vi kan først hente papirerne på vores kommune på torsdag, men er en lille uge virkelig nok til alt det. Det skal siges at de eneste der skal med er børn, og de 2 vidner. Ingen familie, eller planlægning af stort bryllup, bare top hemmeligt

• Uanset om I skal vies på rådhuset eller i kirken, skal I udfylde en ægteskabserklæring.
  • Kommunen vurderer, om I opfylder ægteskabsvilkårene.
  • Hvis I ikke skal vies på rådhuset, skal I bruge en prøvelsesattest. Den er et bevis på, at I har ret til at gifte jer med hinanden. Attesten er gyldig i fire måneder efter udstedelsen.

jeg tror ikke det kan lade sig gøre på kun 1 uge. Vi blev gift i kirke, og skulle have udstedt en prøvelsesattest. Den fik vi efter ca. Halvanden mdr. Men som jeg læser det skal man godkendes uanset hvordan man vil vies, så en uge tror jeg ikke det kan gøres på, desværre

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

• Uanset om I skal vies på rådhuset eller i kirken, skal I udfylde en ægteskabserklæring.
  • Kommunen vurderer, om I opfylder ægteskabsvilkårene.
  • Hvis I ikke skal vies på rådhuset, skal I bruge en prøvelsesattest. Den er et bevis på, at I har ret til at gifte jer med hinanden. Attesten er gyldig i fire måneder efter udstedelsen.

jeg tror ikke det kan lade sig gøre på kun 1 uge. Vi blev gift i kirke, og skulle have udstedt en prøvelsesattest. Den fik vi efter ca. Halvanden mdr. Men som jeg læser det skal man godkendes uanset hvordan man vil vies, så en uge tror jeg ikke det kan gøres på, desværre

Det var lige netop det som forvirrede mig.

Hvis du ikke skal giftes på rådhuset, skal du have en prøvelsesattest...

Men når man skal vies på rådhuset, skal de så kun have ægteskabserklæringen...

Ej, jeg ringer derind i dag, og spørger dem.

Anmeld

8. oktober 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Det var lige netop det som forvirrede mig.

Hvis du ikke skal giftes på rådhuset, skal du have en prøvelsesattest...

Men når man skal vies på rådhuset, skal de så kun have ægteskabserklæringen...

Ej, jeg ringer derind i dag, og spørger dem.

Ja det kunne de godt ha uddybet lidt bedre... Men tror i hvert fald der er en eller anden form for behandlingstid uanset. Men ja, ring og spørg, så får du klart svar  

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Ja det kunne de godt ha uddybet lidt bedre... Men tror i hvert fald der er en eller anden form for behandlingstid uanset. Men ja, ring og spørg, så får du klart svar  

Nemlig. Vores kommune skriver dette her på deres side --->>

Hvis I ønsker at indgå ægteskab eller registreret partnerskab i XXXXXXX Kommune, skal I som det første træffe en aftale om vielsestidspunktet.

endnu mere forvirrende.

Anmeld

8. oktober 2013

o1Mutte

Anonym skriver:

Mener vi var på kommunen 2 uger inden vi skulle giftes.. Det var også med kort varsel, men det gik det hele Prøv at ring derop og hør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.