er det normalt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
11 svar
2 synes godt om
6. oktober 2013

DianaRJS

er det normalt at begynde at døje med opkast igen i 3 trimester???

har de sidste 3 dage nærmest boet på toilettet, enten fordi jeg føler jeg skal kaste op eller fordi jeg faktisk skal....

har en trykken ved højre ribben, og føles faktisk som om der er en af dem der ligger helt oppe under mine ribben MEN fik ved sidste scanning konkluderet af en læge at det ikke kan lade sig gøre i højre side, hverken for tva eller tvb da deres navlestreng ikke er lang nok til det, og ikke kan give sig nok til det, og derfor ligger begge tvillinger ikke højere end til lige lidt op over navlen...

føler mit hovede er ved at eksplodere og er helt tung i det, lidt som hvis man har været i byen faktisk...

nogle der har haft det samme og har lidt erfaring???

både tva og b vejer ca 300g for lidt i forhold til hvad de skal veje nu, og er hammer begymret for at det har noget at sige for dem jeg nu kaster op igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

ønskebørn74

DianaRJS skriver:

er det normalt at begynde at døje med opkast igen i 3 trimester???

har de sidste 3 dage nærmest boet på toilettet, enten fordi jeg føler jeg skal kaste op eller fordi jeg faktisk skal....

har en trykken ved højre ribben, og føles faktisk som om der er en af dem der ligger helt oppe under mine ribben MEN fik ved sidste scanning konkluderet af en læge at det ikke kan lade sig gøre i højre side, hverken for tva eller tvb da deres navlestreng ikke er lang nok til det, og ikke kan give sig nok til det, og derfor ligger begge tvillinger ikke højere end til lige lidt op over navlen...

føler mit hovede er ved at eksplodere og er helt tung i det, lidt som hvis man har været i byen faktisk...

nogle der har haft det samme og har lidt erfaring???

både tva og b vejer ca 300g for lidt i forhold til hvad de skal veje nu, og er hammer begymret for at det har noget at sige for dem jeg nu kaster op igen

Jeg kaster også indimellem op.. 

Anmeld

7. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes du ska snakke med din jordmor og evt blive tjekket or ssf. Det ka nemlig gi både opkast og trykken i maven / brystet. Bare lige for at være på den sikre side! Vh stine

Anmeld

7. oktober 2013

Benjamins'mor

Jeg har ikke døjet med opkast denne gang, som sådan i 3. trimester.
Men med min søn kastede jeg konstant ALT op de sidste par uger.

Anmeld

7. oktober 2013

DianaRJS

ønskebarn74 skriver:

Jeg kaster også indimellem op.. 

tror sammenlagt jeg får max 2 timers søvn om natten lige pt... hvis ikke jeg vågner ved kvalme, vågner jeg og skal kaste op, ellers vågner jeg og klør over det hele......

har kun taget 2,5 kg på i hele min graviditet, så at jeg begynder at kaste op nu er vel ikke godt?

Anmeld

7. oktober 2013

DianaRJS

StineW79 skriver:

Syntes du ska snakke med din jordmor og evt blive tjekket or ssf. Det ka nemlig gi både opkast og trykken i maven / brystet. Bare lige for at være på den sikre side! Vh stine

jah men plejer man ikke også at få vand i kroppen og forhøjet blodtal? altså hvis det er ssf????

for har jeg intet afm mit blodtryk hedder 136/78 og intet vand i kroppen overhovedet

Anmeld

7. oktober 2013

DianaRJS

Benjamins'mor skriver:

Jeg har ikke døjet med opkast denne gang, som sådan i 3. trimester.
Men med min søn kastede jeg konstant ALT op de sidste par uger.

ja okay... håber da ikke jeg er ved de sidste par uger, for er jo kun ligeså lige går ind i uge 31, så de må ski godt være derinde lidt endnu..

men skal på sygehuset i morgen da jeg er rhesus negativ og de er positiv, så skal have den der vaccine ting, kan være jeg lige skal forhøre mig der....

Anmeld

7. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
DianaRJS skriver:

jah men plejer man ikke også at få vand i kroppen og forhøjet blodtal? altså hvis det er ssf????

for har jeg intet afm mit blodtryk hedder 136/78 og intet vand i kroppen overhovedet

Man behøver ik at ha alle symptomer for at ha ssf! 

Men opkast ka jo skyldes noget så enkelt at babyerene nu er så store at de trykker på din mavesæk! Og da jeg var gravid med alberte lå hun de sidste par mdr og trykkede op under mine ribben, og på min ene lunge! Vh stine

Anmeld

7. oktober 2013

ønskebørn74

DianaRJS skriver:

tror sammenlagt jeg får max 2 timers søvn om natten lige pt... hvis ikke jeg vågner ved kvalme, vågner jeg og skal kaste op, ellers vågner jeg og klør over det hele......

har kun taget 2,5 kg på i hele min graviditet, så at jeg begynder at kaste op nu er vel ikke godt?

Jeg synes du skal ringe til FG.. Hør dem ad.. Krammer og god bedring.. 

Anmeld

7. oktober 2013

DianaRJS

ønskebarn74 skriver:

Jeg synes du skal ringe til FG.. Hør dem ad.. Krammer og god bedring.. 

skal over og have Anti-D i morgen kl 9, så regner med jeg lige høre lægen ad om det der

hvis ikke de kan svare har jeg jo vækstscanning onsdag, da tvillingerne jo kun vejer hhv. 1200g og er jo ikke helt nok i uge 3, de skulle jo på nuværrende tidspunkt gerne veje mellem 1500-1700g jo....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.