36+4 og jeg pletbløder - skal jeg ringe til jordemoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
11 svar
11 synes godt om
2. oktober 2013

Signe-bine

goddag allesammen,

Jeg er som nævnt i overskriften 36+4 idag og i morges efter yn tissetur var der et par fine helt blodrøde pletter på toiletpapiret, ikke så store men jeg blev lidt nervøs. Jeg tænkte jeg nok havde revet mig for der kom ikke mere. Nu et par timer efter har jeg været på toilet igen, og der var altså blod igen, lidt mere end før, stadig helt rødt, men igen det er nogle pletter, og jeg tænker bare at en rift vel var stoppet med at bløde?! Desuden husker jeg ikke at have revet mig... Hmmm...

Er der andre der har prøvet noget lignende så sent i graviditeten? Og burde jeg ringe til jordemoderen?

Lidt ekstra Info: baby sparker fint idag, og fra igår til idag er min mave sunket, hvis det betyder noget :-)

Tak for hjælpen på forhånd og hav en god dag :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

LeneKE

Siiigneee skriver:

goddag allesammen,

Jeg er som nævnt i overskriften 36+4 idag og i morges efter yn tissetur var der et par fine helt blodrøde pletter på toiletpapiret, ikke så store men jeg blev lidt nervøs. Jeg tænkte jeg nok havde revet mig for der kom ikke mere. Nu et par timer efter har jeg været på toilet igen, og der var altså blod igen, lidt mere end før, stadig helt rødt, men igen det er nogle pletter, og jeg tænker bare at en rift vel var stoppet med at bløde?! Desuden husker jeg ikke at have revet mig... Hmmm...

Er der andre der har prøvet noget lignende så sent i graviditeten? Og burde jeg ringe til jordemoderen?

Lidt ekstra Info: baby sparker fint idag, og fra igår til idag er min mave sunket, hvis det betyder noget :-)

Tak for hjælpen på forhånd og hav en god dag :-D

Hejsa  

Jeg ville nok lige ringe til enten jordemoder eller fødegangen, bare lige for en sikkerheds skyld

Lene

Anmeld

2. oktober 2013

Signe-bine

LeneKE skriver:

Hejsa  

Jeg ville nok lige ringe til enten jordemoder eller fødegangen, bare lige for en sikkerheds skyld

Lene

Tak, det vil jeg gøre, håbede bare lidt det var normalt ;-)

Anmeld

2. oktober 2013

Sisse Vinther

Den kunne være eventuelle tegn på vandafgang.
Prøv at have bind på og se om det bliver lidt vådt, og om der er blod med ud.
Men ja, ring til jordemoder som minimum.

Anmeld

2. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Helt klart ringe til JM eller fødegangen

Anmeld

2. oktober 2013

Carina:-)

Man skal altid ringe ved blod under graviditet 

Anmeld

2. oktober 2013

Signe-bine

Tak for alle svarene :-) Jeg fik ringet og snakket godt igennem med en jordemoder, der sagde jeg skulle se tiden an i løbet af idag. Jeg pletbløder stadig, det er bittesmå prikker og uden vand, så jeg ringer til jordemoderen igen om lidt. Men jeg er nu ved godt mod, baby er hvert fald aktiv som altid, det er bare underligt det andet....

Anmeld

3. oktober 2013

Sijac

Siiigneee skriver:

HviHvirTak for alle svarene :-) Jeg fik ringet og snakket godt igennem med en jordemoder, der sagde jeg skulle se tiden an i løbet af idag. Jeg pletbløder stadig, det er bittesmå prikker og uden vand, så jeg ringer til jordemoderen igen om lidt. Men jeg er nu ved godt mod, baby er hvert fald aktiv som altid, det er bare underligt det andet....

Hvordan står det til??

Anmeld

3. oktober 2013

Lilje82

Hvodan går det? 

Anmeld

3. oktober 2013

Signe-bine

Tak fordi i tænker på mig :-) 

Efter jeg ringede igen igår tog vi på fødegangen, jordemoderen sagde i telefonen at det ikke lød som noget alvorligt, men jeg var velkommen til at komme ind og blive undersøgt. Og jeg var lidt bekymret, selvom babyen sparkede som normalt, så ville jeg gerne være sikker på at der ikke var noget i vejen. 

Vi kom sent derop fordi vi ikke har bil og bor et stykke fra hospitalet, så vi ankom omkring kl 22, og så lavede jordemoderen sådan en "strimmel", for at se om der var veer i gang, barnets hjerteslag og aktivitet, blodtryk, min iltning af blodet, urinprøve og indvendig undersøgelse.... Alt var rigtig fint, men til den indvendige undersøgelse kunne hun mærke at min livmoderhals er blevet kortere, den var cirka 1,5cm og begyndt at modnes. Det var ikke så almindeligt for førstegangsfødende at den modnedes allerede nu, men det var nok det der gav blødningen og især i forbindelse med at min mave var sunket markant natten over. På det her tidspunkt var blødningen også stoppet og der er heller intet idag, så det hele er fint og jeg tager lige en afslapper dag, for bebsen må gerne lige blive derinde bare lige lidt længere :-D

God dag til jer alle :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.