Happiness skriver:
Øv øv øv!
Har måtte indse at det måske er en sygemelding der er vejen frem
Ikke pga fysiske mén. Jeg har da ondt, men det er psyken der driller 
Tror jeg er ved at få stress igen. Jeg har samme symptomer som sidst, og har bare INTET overskud. Kan dårligt nok tage mig sammen til at tage et bad 
Jeg ved ikke om det er graviditeten der også tynger, men er bare rigtig bange for det ender med endnu en fødselsdepression.
Forsøgte at ringe og få en tid idag, og fik først en d 14 oktober!!! Men sekretæren sagde at jeg skulle ringe imorgen mellem 8 og 9 og snakke med lægen, for det skulle jeg ikke vente på.
Skal jeg kontakte min JM? Er i et tidlig indsats program, netop pga min fødselsdepression med Lukas. Så hun talte også sidst om at jeg evt skulle sygemeldes.
Men er det så en sygemelding pga graviditeten? Ser jo helst at det er det, så mit job får betalt alle omkostninger. Jeg startede i maj, og har allerede dårlig samvittighed over at jeg blev gravid (var ikke planlagt). Men det har så også gjort at jeg nok har knoklet lidt ekstra, og påtaget mig lidt for mange opgaver 
Ved jo ik engang im jeg kan få en sygemelding, men kan bare slet ikke overskue noget, og jeg kan dårligt overskue min søn. Og det kan jeg slet ikke rumme. Det gør mig knust, og ja.. Det føles lidt som en ond cirkel der bare køre rundt og ikke kan finde en ende 
Er rædsenslagen for hvad min læge siger. Og rædselslagen for at ringe og sygemelde mig. Men endnu mere rædsenslagen for hvad jeg skal igennem hvis jeg ikke får den... 
Puha..... Ved slet ikke hvad jeg vil med det her indlæg, andet end det var rart at få det hele på skrift. Selv om jeg føler det som et nederlag.
Men tak fordi du læste med!
Tror det er alle gravides frygt at skulle sygemelde sig før man skal på barsel, men det er jo desværre en realitet, og man skal jo passe på sig selv, og guldklumpen som man gemmer i maven.
Jeg selv venter mit første barn, og jeg har tidligere været ramt af stress, så var på kanten til også at udvikle sig til en depression(men nåede heldigvis ikk så langt), men det betød også at jeg konstant frygtede at jeg skulle sygemeldes i graviditeten, hvilket desværre også var rigtigt. Dog nåede jeg at være på arbejde det meste af graviditeten og blev heldigvis først sygemeldt da jeg var 29+ henne, men jeg fik de samme symptomer som jeg døjede med da jeg havde stress. Rendte konstant med influenzasymptomer, feber, og blev virkelig dårlig en-to timer før jeg skulle møde på arbejde. Nogen gange blev jeg først ramt efter en time på arbejde, men der kunne jeg så til gengæld næsten heller ikk stå eller gå, fordi jeg følte jeg skulle besvime osv.
Det værste for mig da jeg skulle ringe og sygemelde mig ved chefen var at jeg lige havde sagt ja til en masse ekstravagter, idet jeg ligeglade haft tre dage fri, hvor jeg ingen gener havde overhovedet, så dem måtte jeg jo af med igen, men min chef tog heldigvis sygemeldingen rigtig pænt, at sagde at det var jo sådan det var, og at det var vigtigt jeg passede på mig selv og den lille. Det skal altså lige siges jeg har en mandlig chef, så havde ikke lige regnet med så meget forståelse.
Jeg håber det bedste for dig. Jeg frygtede selv da jeg skulle ringe til lægen, men endnu mere da jeg skulle ringe til chefen. Jeg blev så rastløs da lægen sagde jeg skulle sygemelde mig, for blev virkelig ked af det og bange da jeg skulle ringe og sige det til chefen, men da det så var gjort, havde jeg det allerede meget bedre. Håber det bedste for dig, både med hensyn til stressen men også med graviditeten og de ting du nu skal igennem.
Så sender dig lige et god bedring