Jeg tror nogle gør, andre gør ikke.
Jeg har også tre og kunne sagtens få nr 4 om nogle år hvis manden sagde ja. Men DET gør han ikke. For ham er tre alt rigeligt og han ønsker ikke flere børn i fremtiden.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i din tankegang. Og bare fordi man har tre bliver man ikke mindre ramt end dem der har 1 barn hvis ønsket om flere børn er til stede.
Jeg ved at flere af dem jeg kender skal have børn, enten har de ingen, eller måske kun 1. Jeg vil glæde mig på deres vegne over de får lov til at opleve et, eller endnu et, mirakel. Men dermed ikke sagt jeg ikke sørger på en måde, fordi det ikke er mig der skal tisse to magiske streger, mærke forventningen glæde, spænding, panikken

Ikke skal hygge mig med at ae maven, forestille mig babyen kommer, lave værelser og vaske nyfødt tøj og lægge i skuffer mens jeg smiler ved tanken om min fremtidige baby.
Ikke at skulle føle livet vokse inden i mig, gå til JM, snakke med andre gravide om det hele, føle min krop skaber noget unikt nu og her. Tænke over den kommende fødsel, glæde mig til endelig at se vidunderet, holde det tæt og tænke - du er min skat, for første gang.
Se den nyfødte sove i mine arme, amme og glædes ved det liv jeg har skabt....årh jo, kan alt rigeligt sætte mig ind i savnet ved aldrig at skulle opleve noget så stort igen....måikke engang når jeg bliver bedstemor og 20-30 år

Jeg er gift, har tre børn. Der vil ikke de næste 20-30 år ske så vilde ting som i de sidste 6. Ikke være oplevelser der overhovedet kan matche dem jeg har haft, ingenting man kan glæde sig så voldsomt til frem over.
Jeg kan godt blive lidt trist ved tanken om de store ting/ oplevelser er overstået for mig for altid, næsten i hvert fald.
At nu er der kun dagligdagen, studiet-job, mad, husholdning og i ny og næ en ferie at se frem til. Ingen fantastiske oplevelser på vej.
Tag ikke fejl. Jeg elsker mit liv og ville ikke bytte det. Og vil absolut ikke lyde utaknemmelig, men når man ved hvor absolut enestående det er at blive gift, at blive mor, så er der bare intet der kommer i nærheden fremover. Selv om det F.eks er super det med en dag i Legoland som vi lige har haft med godt vejr, en tur på stranden eller lign, så er det ikke den magiske lykkerus på samme måde og vil aldrig blive det.

Jeg kan godt glæde mig til jul, til ungernes forventninger om julemanden, gaver, hygge osv, men igen det er ikke unikke oplevelser som sådan der vælter en omkuld. Ville så gerne kunne glæde mig til endnu et mirakel i maven, men jeg har nok erkendt at manden aldrig kommer til samme erkendelse.
Jeg må lære at leve med vi ikke får flere vidundere og se på dem jeg har og nyde dem. Også selv om det at se på dem nogle gange kan forstærke ønsket om flere børn.
Alt i alt er jeg heldig. Javist har ci kæmpet for at få dem, især nr et som tog flere år, været igennem
SA og MA, som var hårdt, men vi har trods alt tre lækre børn, et hjem og en fremtid der ser nogenlunde ud hvis min sygdom også i fremtiden kan dæmpes med medicin

kan den ikke, ser min fremtid ikke så fed ud, men den tid den sorg. Nu er der kun at nyde min familie og tro på jeg kan glæde mig på andres vegne fremover.