Tøj til vinterbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. juli 2009

Tut

Hej,

Jeg er jo sat til d. 4/12, men hvad for noget tøj skal hun have på???

Det jeg er i tvivl om er:

- Nå hun skal ud og sove i voksien i barnevognen, hvor meget tøj skal hun så have på?

- Og hvad skal hun have på hvis hun ikke ligger i voksien? Men bare i barnevognen?

Og hvordan er det nu det er med at sove ud? Hvor gamle skal de være før de må komme ud og sove, og er der noget med at de ikke må sove ude når det er koldere end - 5 grader?

Jeg er jo vandt til et julibarn, det var jo ikke meget tøj Noah havde på, da han sov ude da han var lille.

Vi vil jo gerne begynde at få købt lidt tøj og lign. til lillesøster, men jeg er sgu lidt blank nu hvor det ligepludselig er et vinterbarn.

I er sådan nogle kloge qvinder

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

birgittemarie

DET vil jeg også gerne vide!

Det kan ikke blive helt nemt med sådan en lille pølse, der bare ikke må fryse...

Jeg tænker uld fra inderst til yderst måske krydret med lidt fjer...

Det er altså sjovt, hvor vi ligger oven i hinanden... Jeg har termin d. 9/12.

Knus B

Anmeld

20. juli 2009

Tut

birgittemarie skriver:

DET vil jeg også gerne vide!

Det kan ikke blive helt nemt med sådan en lille pølse, der bare ikke må fryse...

Jeg tænker uld fra inderst til yderst måske krydret med lidt fjer...

Det er altså sjovt, hvor vi ligger oven i hinanden... Jeg har termin d. 9/12.

Knus B

Ja, det er SÅ hyggeligt at have termin så tæt på hinanden.

Har i forresten fundet et navn til lillebror?

Anmeld

20. juli 2009

Anja

Esther er jo et efterårsbarn. Da hun var helt spæd syntes jeg, at voksien var så voldsom til hende, så hun fik en vatteret dragt på, en lille hue og så ned i liften med dynen over, når der var mest koldt. Og ja, det er max -5 grader der må være.

Esther sov ude fra starten af, ved ikke om der er en regel eller om man nok er tilbøjelig til at vente lidt, hvis der er meget koldt fx frost.

Jeg var også rimelig blank, da Esther kom, for vi havde jo slet ikke de der babyflyverdragter til Elias   - det var nu ret nuttet og jeg vænnede mig hurtigt til det. Jeg brugte ikke uld, da det ikke anbefales, hvis barnet har børneeksem som Esther har.

Anja, som synes det er lidt hyggeligt at have fået begge køn  -  men gad nu godt en da have en lille tøs mere så der er to af hver

Anmeld

20. juli 2009

birgittemarie

Tut skriver:

Ja, det er SÅ hyggeligt at have termin så tæt på hinanden.

Har i forresten fundet et navn til lillebror?

Nej!

Altså ved sidste panik, da jeg blødte og jeg troede, vi måske kunne miste ham, lovede jeg jo, at han måtte hedde Albert bare han overlevede.
Men så har han heddet Albert i en måneds tid og jeg har måttet tage det op med husbonden igen, for jeg har altså virkelig svært ved at forlige mig med det navn.

Som 2. navn kunne det være ok, men husbond er nu også blevet modstander af dobbeltnavne, endskønt alle vi andre på husstanden har mindst 2 navne.

Hvis jeg ikke kan få Birk eller Storm er jeg absolut mest tilhænger af -us navne. Sofus, Marius, Linus, Stinus, Brutus (aahr, den kom lige til mig )

Men vi er virkelig utroligt ikke-enige om de gode drengenavne, så den er svær. Mest fordi Michael bare ELSKER Albert og slet ikke kan forestille sig andet, selvom han godt kan se, det ikke er rimeligt.

Noget vi har snakket om kunne være fedt, ville dog være, at give ham det latinske navn for maskulint eller sol eller ånd, men det eneste, vi der kan komme på er Spiritus og det går bare ikke rigtigt.
Altså fordi Nova Maria er opkaldt efter, hvad man kan se som det arketypisk feminine, jomfru Maria og havet.

Neo Spiritus... Hmmm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.