FrkRaarup skriver:

Den Internationale Mindedag for Spædbarnsdød markeres verden over med lystænding mellem kl. 19 og 20, som dermed danner en 24 timers lyskæde til minde om de børn, der ikke er her mere. Landsforeningen Spædbarnsdød markerer dagen med en mindestund i Odense.
Aftenens program
18.30-19.00 Mulighed for at tænde lys til minde om sit barn samt skrive hilsener på balloner
19.00 Velkomst ved næstformand i Landsforeningen Spædbarnsdød Sarah Caroline Kenter
19.10 Oplæsning af H.C. Andersen-eventyret: "Historien om en moder" ved skuespiller ved Odense Teater Natali Vallespir Sand.
20.00 Ballonerne sendes op og lysene slukkes. Du har mulighed for at tage dit lys med hjem, hvis du ønsker det.
Landsforeningen Spædbarnsdød sørger for lys, balloner og noget varmt at drikke. Ligeledes tilbyder vi samtransport til Odense, hvis der er tilstrækkelig opbakning hertil. Hvis du ønsker transport, skal du senest den 7. oktober sende en mail til forening@spaedbarnsdoed.dk med hvorfra og hvor mange personer.
Hvis du ikke har mulighed for at deltage, opfordrer vi til, at du tænder lys eventuelt hjemme eller ved gravstedet.
15. oktober 2013
Tidspunkt 18:30 til 20:00
Lotzes Have
5000 Odense, Denmark
Begivenheden er også på facebook;
http://www.facebook.com/events/485431581564309/

Historien om en moder er mit yndlings HC Andersen "eventyr" har altid været fascineret af kærligeheden moderen føler for hendes barn og sympatien for et barn hun ikke kender.. Jeg har læst den historie så mange gange at jeg tror jeg kan genfortælle den fra ren hukommelse.. Græder hver gang. 
Der bliver tændt lys herhjemme, og aå vil alle mine tanker og små tårer gå ud til alle de små hjerter der stoppede alt for tidligt og til de efterladte forældrer der har fået det værste ar et hjerte kan få. 

Anmeld