Internationale Mindedag for Spædbarnsdød (Odense)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.667 visninger
20 svar
15 synes godt om
27. september 2013

FrkRaarup

Den Internationale Mindedag for Spædbarnsdød markeres verden over med lystænding mellem kl. 19 og 20, som dermed danner en 24 timers lyskæde til minde om de børn, der ikke er her mere. Landsforeningen Spædbarnsdød markerer dagen med en mindestund i Odense.

Aftenens program
18.30-19.00 Mulighed for at tænde lys til minde om sit barn samt skrive hilsener på balloner
19.00 Velkomst ved næstformand i Landsforeningen Spædbarnsdød Sarah Caroline Kenter
19.10 Oplæsning af H.C. Andersen-eventyret: "Historien om en moder" ved skuespiller ved Odense Teater Natali Vallespir Sand.
20.00 Ballonerne sendes op og lysene slukkes. Du har mulighed for at tage dit lys med hjem, hvis du ønsker det.

Landsforeningen Spædbarnsdød sørger for lys, balloner og noget varmt at drikke. Ligeledes tilbyder vi samtransport til Odense, hvis der er tilstrækkelig opbakning hertil. Hvis du ønsker transport, skal du senest den 7. oktober sende en mail til forening@spaedbarnsdoed.dk med hvorfra og hvor mange personer.

Hvis du ikke har mulighed for at deltage, opfordrer vi til, at du tænder lys eventuelt hjemme eller ved gravstedet.

15. oktober 2013
Tidspunkt 18:30 til 20:00
Lotzes Have
5000 Odense, Denmark

Begivenheden er også på facebook;
http://www.facebook.com/events/485431581564309/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

FrkRaarup

FrkRaarup skriver:

Den Internationale Mindedag for Spædbarnsdød markeres verden over med lystænding mellem kl. 19 og 20, som dermed danner en 24 timers lyskæde til minde om de børn, der ikke er her mere. Landsforeningen Spædbarnsdød markerer dagen med en mindestund i Odense.

Aftenens program
18.30-19.00 Mulighed for at tænde lys til minde om sit barn samt skrive hilsener på balloner
19.00 Velkomst ved næstformand i Landsforeningen Spædbarnsdød Sarah Caroline Kenter
19.10 Oplæsning af H.C. Andersen-eventyret: "Historien om en moder" ved skuespiller ved Odense Teater Natali Vallespir Sand.
20.00 Ballonerne sendes op og lysene slukkes. Du har mulighed for at tage dit lys med hjem, hvis du ønsker det.

Landsforeningen Spædbarnsdød sørger for lys, balloner og noget varmt at drikke. Ligeledes tilbyder vi samtransport til Odense, hvis der er tilstrækkelig opbakning hertil. Hvis du ønsker transport, skal du senest den 7. oktober sende en mail til forening@spaedbarnsdoed.dk med hvorfra og hvor mange personer.

Hvis du ikke har mulighed for at deltage, opfordrer vi til, at du tænder lys eventuelt hjemme eller ved gravstedet.

15. oktober 2013
Lotzes Have
5000 Odense, Denmark

Anmeld

27. september 2013

TbCp

Det er SÅ fint et initiativ!

Min søster mistede sin lille datter ved fødslen og jeg tror hun tidligere har deltaget i noget ala dette i Odense.

Bare at læse aftenens program giver mig tårer i øjnene.

Det er en af de der hvor man ikke ved om man skal skrive at man håber der bliver stor opbakning om arrangementet, for det betyder jo blot at mange har mistet et barn.

Anmeld

27. september 2013

FrkRaarup

TbCp skriver:

Det er SÅ fint et initiativ!

Min søster mistede sin lille datter ved fødslen og jeg tror hun tidligere har deltaget i noget ala dette i Odense.

Bare at læse aftenens program giver mig tårer i øjnene.

Det er en af de der hvor man ikke ved om man skal skrive at man håber der bliver stor opbakning om arrangementet, for det betyder jo blot at mange har mistet et barn.

Det gør mig ondt!

Jeg håber mange kommer, for der sidder mande derude med den skæbne. Og at kunne mødes med andre hvor man ikke behøver have sin maske på eller lyve om hvordan man har det.
At alle er der er samme grund, det er jeg sikker på føles 'behageligt'

Anmeld

27. september 2013

TbCp

FrkRaarup skriver:

Det gør mig ondt!

Jeg håber mange kommer, for der sidder mande derude med den skæbne. Og at kunne mødes med andre hvor man ikke behøver have sin maske på eller lyve om hvordan man har det.
At alle er der er samme grund, det er jeg sikker på føles 'behageligt'

Det er altid nemmere at være blandt folk der har været igennem det samme som en selv. Man forstår og bliver forstået uden at man behøver at sige en masse ord.

Skal du selv afsted?

Anmeld

27. september 2013

FrkRaarup

TbCp skriver:

Det er altid nemmere at være blandt folk der har været igennem det samme som en selv. Man forstår og bliver forstået uden at man behøver at sige en masse ord.

Skal du selv afsted?

Præcis.

Ja. Regner stærkt med at min mand og jeg skal afsted.

Anmeld

27. september 2013

FrkRaarup

FrkRaarup skriver:

Aftenens program

15. oktober 2013
Lotzes Have
5000 Odense, Denmark

Anmeld

27. september 2013

FrkRaarup

TbCp skriver:

Skal du selv afsted?

Hva' da?

Anmeld

27. september 2013

TbCp

FrkRaarup skriver:

Hva' da?

jeg var bare nysgerrig synes det er et rigtig fint arrangement. 

Jeg ved ikke om min søster skal derind i år, men jeg kunne godt forestille mig det. 

Vi tager ikke derind, men jeg tror da at jeg vil tage ud og lægge en lille buket på min nieces grav.

Anmeld

27. september 2013

esioul

FrkRaarup skriver:

Aftenens program

15. oktober 2013
Lotzes Have
5000 Odense, Denmark

Jeg vil tænde et lys for din prisesse herhjemme i aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.