Det første ord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2013

PrincessTanja

B&J skriver:

jamen men mor hold da op det tog lang lang tid tror først 4mdr efter hvis ikke mere

Hihi nuhrrrr.. ja bare det kommer på et tidspunkt så blir man glad hihi. jeg prøver oz og træne min lille Anna på om hendes første ord ikke kan blive "mamma" eller "pappa".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

B&J

PrincessTanja skriver:

Hihi nuhrrrr.. ja bare det kommer på et tidspunkt så blir man glad hihi. jeg prøver oz og træne min lille Anna på om hendes første ord ikke kan blive "mamma" eller "pappa".

jaaaa jeg sagde tit mor men ak ja det skulle jeg bøde for

men ingen tvivl om hvem der hedder mor nu

Anmeld

27. september 2013

PrincessTanja

B&J skriver:

jaaaa jeg sagde tit mor men ak ja det skulle jeg bøde for

men ingen tvivl om hvem der hedder mor nu

Hihihihi.. så måske det skal gøres omvendt så jeg lærer hende og sige "pappa", så kommer "mamma" først. Et forsøg værd haha.

Anmeld

27. september 2013

B&J

PrincessTanja skriver:

Hihihihi.. så måske det skal gøres omvendt så jeg lærer hende og sige "pappa", så kommer "mamma" først. Et forsøg værd haha.

ja hihihihhihihi

Anmeld

27. september 2013

Elgaard73

Her var han omkring 10 måneder, da han begyndte at sige "mam mam", og kort tid efter kom "far" og "traktor" ( Dar og Daktor).

Vi troede at han ville begynde at snakke tideligt, når nu han allerede sagde enkelte ord som 10 mån. gammel, men næe, nej.

Nu er han 22 måneder, og han kan rigtig mange ord, men han vrøvler afsted på "russisk" det meste af tiden  

Anmeld

27. september 2013

Wimmie

PrincessTanja skriver:

Hej tøser.

Ja hvor gammel var jeres barn/børn da den/de sagde det første ord og hvad var ordet?

/Tanja.

Mila var tidligt ude med sproget omkring 9-10 mdr.

- 'Mor', 'Hej', 'A'det?' og 'Dygtiiiig' var de 4 første ord 
(og så en række dyrelyde &nbsp

Anmeld

27. september 2013

modesty

PrincessTanja skriver:

Hej tøser.

Ja hvor gammel var jeres barn/børn da den/de sagde det første ord og hvad var ordet?

/Tanja.

Omkring de 8 mdr. sagde han "mam" for mad, men ved ikke helt om det gælder som et ord...

Cirka omkring et år sagde han "hej", "øf", "ba' deet" og så fulgte ordene ellers i en lind strøm derefter. Dyrelyde var meget populære helt i starten.

Anmeld

27. september 2013

EnGodMor

Her var han 8 måneder da han sagde   se, nej, mam, a det.

Anmeld

27. september 2013

frk andreasen

Hej tøser.

/Tanja.

min datter var 11 mdr hendes første ord var far
min søns første ord var moar han var 12mdr

min mindste pige siger mam mam(mad)

mæ(mælk)

oar (mor)

hun er 9,5 mdr og hr sgat det siden hun var 7 mdr. mor er stolt
knus

Anmeld

27. september 2013

l.kjoeller

PrincessTanja skriver:

Hej tøser.

/Tanja.

min datters første ord var vel egentlig mam mam (sulten/mad) da hun var 9 mnd. da hun var et år vov vov , mæh,  mæ' (mælk) rap rap og ej. hun kunne dog ikke høre ordentlig pga væske i ørerne, da hun er ørebarn,  så fik lagt dræn for en måned siden knap 16 mnd gammel og kan nu også sige :

-bil

- traktor (tator)

-mor, far, mormor, farfar, morfar, farmor ( dog lidt utydeligt nogen gange men hun peger rigtigt nok)

-er det( hvad er det),

-jubii

- ej

- hov

- idney( vores hund sidney ) 

- hej og hej hej

- baby (hendes dukke) 

og så forstår hun ord. Hvis man synger jens hansens bondegård kommer alle de rigtige lyde. når jeg siger får siger hun mæh osv. 

hun ved også hvor ørerne sidder og peger ( sjovt nok har hun lært det når hun har pillet i ørerne når hun havde ondt i dem, og vi spørger om hun har ondt i ørerne) 

Vi kan også sige hent lige det og så kommer hun med tingene somregel (hvis det er hendes trøje, eller noget legetøj hun kender godt. 

det er hendes sproglige forståelse knap 17 mnd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.