Det første ord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.922 visninger
20 svar
3 synes godt om
27. september 2013

PrincessTanja

Hej tøser.

Ja hvor gammel var jeres barn/børn da den/de sagde det første ord og hvad var ordet?

/Tanja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

Masig

PrincessTanja skriver:

Hej tøser.

Ja hvor gammel var jeres barn/børn da den/de sagde det første ord og hvad var ordet?

/Tanja.

Det er svært at sige, fordi ordet jo ikke er helt præcist, og man derfor måske i starten ikke var helt sikker på det faktisk var et ord... Men nogle af de første ting vores dreng sagde var: hej, mam (mad), a deet (hvad er det)... Det begyndte han vel med omkring 11 mdrs alderen ca...

Han er 14 mdr nu og kan sige:

hej

mam

vov

hov

øv (det er noget far har lært ham fordi det lyder sjovt)

hva det

ja 

eeeej

Men igen er der mange af dem, som er temmelig utydelige endnu, og nogle gange er der ikke rigtig nogen kontekst i det, altså han siger dem bare for at sige dem, men uden nogen grund.

Hej, mam og vov siger han konsekvent når han hilser/siger farvel, er sulten og når hunden gør, men de andre ord er stadig lidt diffuse og kommer nogle gange på de rigtige tidspunkter, andre gange når han lige får lyst til at sige dem...

Anmeld

27. september 2013

B&J

daniel var omkring 13 mdr der kunne han sige

ma ma (mad)

mis (kat)

dada (far)

men ordene kom rimelig hurtigt til ham som tiden kig

Anmeld

27. september 2013

PrincessTanja

Masig skriver:

Det er svært at sige, fordi ordet jo ikke er helt præcist, og man derfor måske i starten ikke var helt sikker på det faktisk var et ord... Men nogle af de første ting vores dreng sagde var: hej, mam (mad), a deet (hvad er det)... Det begyndte han vel med omkring 11 mdrs alderen ca...

Han er 14 mdr nu og kan sige:

hej

mam

vov

hov

øv (det er noget far har lært ham fordi det lyder sjovt)

hva det

ja 

eeeej

Men igen er der mange af dem, som er temmelig utydelige endnu, og nogle gange er der ikke rigtig nogen kontekst i det, altså han siger dem bare for at sige dem, men uden nogen grund.

Hej, mam og vov siger han konsekvent når han hilser/siger farvel, er sulten og når hunden gør, men de andre ord er stadig lidt diffuse og kommer nogle gange på de rigtige tidspunkter, andre gange når han lige får lyst til at sige dem...

Okay, ved godt det ikke lige er så enkelt så der bare lige pludseligt kommer "et første ord", men sjovt nok og høre om det alligevel.

Anmeld

27. september 2013

Ciss

10-11 måneder, tror jeg.

Den ældste sagde far (eller noget, som skulle betyde far) - og den yngste sagde mad....... Sørens også.

Anmeld

27. september 2013

Bshizzle

Kan ikke helt huske hvor mange mdr mine børn var da de sagde det første ord  (Står vist skrevet i en bog jeg har, men ik lige er i nærheden af). 

Men det første ord de sagde var: 

Lucas :" Mad " 

Nicolai :" Far " 

Anmeld

27. september 2013

PrincessTanja

B&J skriver:

daniel var omkring 13 mdr der kunne han sige

ma ma (mad)

mis (kat)

dada (far)

men ordene kom rimelig hurtigt til ham som tiden kig

Ej hvor sjovt. . Især skønt han kan "sætte navn" på sin far som su skriver hihi. Glæder mig til den tid kommer her.

Anmeld

27. september 2013

PrincessTanja

Ciss skriver:

10-11 måneder, tror jeg.

Den ældste sagde far (eller noget, som skulle betyde far) - og den yngste sagde mad....... Sørens også.

Ja man kunne lige have håbet på "mor" ved den anden gang. Hehe.

Anmeld

27. september 2013

B&J

PrincessTanja skriver:

Ej hvor sjovt. . Især skønt han kan "sætte navn" på sin far som su skriver hihi. Glæder mig til den tid kommer her.

jamen men mor hold da op det tog lang lang tid tror først 4mdr efter hvis ikke mere

Anmeld

27. september 2013

PrincessTanja

Bshizzle skriver:

Kan ikke helt huske hvor mange mdr mine børn var da de sagde det første ord  (Står vist skrevet i en bog jeg har, men ik lige er i nærheden af). 

Men det første ord de sagde var: 

Lucas :" Mad " 

Nicolai :" Far " 

Det er sjovt som det går lidt igen med de første ord er "mad" og "far" ved flere her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.