Spørgsmål om venteliste til bh :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
13 svar
3 synes godt om
26. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Godaften Ladies

sad lige på computeren og kom i tanke om at jeg jo har skrevet vores dreng op til 2 børnehaver for et års tid siden. ville så lige tjekke hans plads på listen og han er nu nummer 8 og 9, på de to lister. Men.. Er det mon langt nok oppe til at han kan få plads med start om 1år ca? Hvad er jeres erfaring? 

Mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Maja88

Mor11 skriver:

Godaften Ladies

sad lige på computeren og kom i tanke om at jeg jo har skrevet vores dreng op til 2 børnehaver for et års tid siden. ville så lige tjekke hans plads på listen og han er nu nummer 8 og 9, på de to lister. Men.. Er det mon langt nok oppe til at han kan få plads med start om 1år ca? Hvad er jeres erfaring? 

Mor11

Hvis det først er om et år.. så tror jeg du kan tage det stille og roligt

Anmeld

26. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Maja88 skriver:

Hvis det først er om et år.. så tror jeg du kan tage det stille og roligt

Skønt hvor lang tid forinden start,  får man egentlig tildelt en plads? 

Anmeld

26. september 2013

Pikku Myy

Mor11 skriver:

Godaften Ladies

Mor11

I vores kommune fungerer det sådan at man får tildelt plads efter alder. Den ældste får først. Samtidig er jeg overbevist om at man (i vores kommune) slet ikke behøver at skrive sit barn op så tidligt som du har gjort. Hvis det er det samme i din kommune, kan det betyde at en masse børn der er ældre end dit skriver sig op senere, men kommer foran i køen, så du i bund og grund slet ikke kan bruge den placering I har nu til noget ...

Anmeld

26. september 2013

L&V

Mor11 skriver:

Godaften Ladies

Mor11

Det kan man slet slet ikke spå om i og med at nogle først skriver deres børn op lige før start. også er der søskendefordele osv så ja who knowes

Anmeld

26. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pikku Myy skriver:

I vores kommune fungerer det sådan at man får tildelt plads efter alder. Den ældste får først. Samtidig er jeg overbevist om at man (i vores kommune) slet ikke behøver at skrive sit barn op så tidligt som du har gjort. Hvis det er det samme i din kommune, kan det betyde at en masse børn der er ældre end dit skriver sig op senere, men kommer foran i køen, så du i bund og grund slet ikke kan bruge den placering I har nu til noget ...

Iiih hvor træls  Håber inderligt at det hjælper i vores kommune at skrive op tidligt, men må ærligt indrømme at jeg ikk har styr på de der regler. 

Vi vil bare SÅ gerne have ham i integreret inst i gåafstand, da vi er ved at lave en nummer2 og ikk har bil.  

Anmeld

26. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Månsson skriver:

Det kan man slet slet ikke spå om i og med at nogle først skriver deres børn op lige før start. også er der søskendefordele osv så ja who knowes

Synes sgu ikk det er i orden at man kan hoppe over i køen på den måde og snige sig til en plads med kort varsel når andre har stået på listen i 2år netop fordi vi virkelig gerne vil have/har brug for netop dén plads.  Øvregler. Det skulle ikk undre mig at min kommune også tager efter alder, man kan ikk engang skrive sig op til ny inst når først man har fået en plads, medmindre man vil skifte til en inst i den modsatte ende af byen, eller svine sin dagplejemor til. 

Anmeld

26. september 2013

Maja88

Mor11 skriver:

Skønt hvor lang tid forinden start,  får man egentlig tildelt en plads? 

En måned ca

Anmeld

26. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Maja88 skriver:

En måned ca

Det var ikk længe! Hvad så hvis det er et skodsted man får tildelt? Så kan man da ikk nå at få noget andet førend at de skal være ude af dp? 

Anmeld

26. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig er det i orden, at søskende har fordel og at ældre børn kommer før. Nu kan jeg ikke huske, hvornår man skal skrive op til børnehaven. Men lad os sige, at det er 3 mdr. før, så kan man i princippet skrive op 4 mdr. før og få en plads før jer pga. barnet er ældre. At I skriver op 2 år før gør ingen forskel.

Og hvis det er en integreret institution kommer vuggestue børnene før børn udefra og det er selvfølgelig i orden.

I vores institution som er integreret kom der børn i vuggestuen lige op til de skulle starte i børnehave kun for, at sikre sig en plads i børnehaven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.