Børn på 1 år snakker sku da ikk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Hvor meget skal et barn på 1 år sige?? 

Har denne veninde, hvis barn er 14 dage ældre end vores, hun spørger mig om hvorfor hun ikke kan sige noget som helst, for hendes kan allerede sige, Hej, VovVov, Hvad er det og Morfar.. 

Jeg ser hendes barn ca hver dag og har ikke hørt et eneste af de ord hun beskriver så mon ikke det er bare lidt mere end sandt? 

Nå, men nu er jeg kommet i tvivl, for hun siger til mig at i dagplejen bliver der lavet et trivselsskema over hvad de kan sige osv, og at den dumper vi helt sikkert..

Vores barn siger Moar, Bar(Far) og Det.. Er det for dårligt..??

Børn udvikler sig forskelligt, men min pige på 14 mdr kan mange ord!

Hun kan:
Hej
Mor
Far
Vov vov
Træt
Tak
Ja
Nej
Mig
Mere
Mam
Jubi
Hurra
iPad
Op
Hop

Og lidt flere hun ikke siger så tit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg forstår skam godt. Det lyder bare som om I konkurrerer, og helt ærligt, der er mange børn der ikke ligefrem kan snakke som vandfald når de er omkring 1 år uden at der sker dem noget.

Min bror begyndte først at snakke langt efter hans 2. år og i dag er han top i klassen til alle sprogfag. Så det er da syndt at du skal tro at der er noget galt med dit barn.

Måske hun lyver fordi hun føler at hendes barn ikke kan nok?

Men som du siger, det er ikke hende det handler om, og det var heller ikke for at række ned på hverken hende eller dig.

Mit indlæg var bare skrevet for at påpege, at det lyder som om I konkurrerer på det plan at I giver hinanden undøige bekymringer - og dem er der sgu nok af i forvejen som forældre

Du har ret i at det godt kan lyde som om vi konkurrere, jeg prøver at lade være og skriver hellere ikke for at finde ud af om mit barn er bedre eller ej, skriver blot som du siger fordi jeg er nervøs over om hun er god nok?  

Ja ved godt det en dag skal komme, men var bare lige nervøs. 

Anmeld

26. september 2013

Loa

Du skal bestemt ikke være bekymret.
Isabella var rigtig lang tid om at begynde at snakke. Tror sgu ikke hun sagde ret meget som et årig (kan ikke engang huske det )

Som andre skriver, er børn milevidt forskellige.
Nogle børn bruger deres sut rigtig meget og det kan bremse sproget lidt (sådan var det her)
Nogle børn koncentrere sig rigtig meget om det motoriske og det kan også gøre at sproget bliver lidt nedprioriteret.

Jeg er sikker på jeres barn er lige præcis der hvor det skal være

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Isabella var rigtig lang tid om at begynde at snakke. Tror sgu ikke hun sagde ret meget som et årig (kan ikke engang huske det )

Nogle børn bruger deres sut rigtig meget og det kan bremse sproget lidt (sådan var det her)
Nogle børn koncentrere sig rigtig meget om det motoriske og det kan også gøre at sproget bliver lidt nedprioriteret.

Tusinde tak..  

Dine svar er altid så positive. det skal du have tak for .

Ja, har godt hørt at nogle er hurtigere fremme motorisk end spogelig og omvendt, her er det mototisk, der er bedst.  

Men er sikker på det nok skal komme en dag..

Anmeld

26. september 2013

Loa

Anonym skriver:

Tusinde tak..  

Dine svar er altid så positive. det skal du have tak for .

Ja, har godt hørt at nogle er hurtigere fremme motorisk end spogelig og omvendt, her er det mototisk, der er bedst.  

Men er sikker på det nok skal komme en dag..

Tusind tak

Det var nemlig også det motoriske Isabella fokuserede på her

Er sikker på de nok skal nå alt de skal, i deres eget tempo

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Lige præcis, jeg tænker også mon ikke at dagplejemoren ville tale med os hvis der var noget? 

DU har ret, hun er lige præcis sådan en type, hvilket barn der kan mest, hvilket barn der har dyrest tøj på, hvilket barn der går først osv osv.. Selv ting som ikke omhandler barnet kan være en konkurrenc, hvem har det flotteste hus, hvem køber flest designer ting.. er ved at brække mig over det, virkelig.. 

Jeg bliver bare ked af det når hun konstant skal komme med en kommantar til alt, og snakke til mig som om jeg gør noget helt forkert..

Kender det desværre alt for godt og er så belastende, mé. Så længe DU ved at jeres barn er præcis som det skal være kan hun jo rende og hoppe, men man bliver i tvivl, fokuser i stedet og sig at så er der andet barnet er mere fremme på, har før hjulpet her, og luk lidt af når der skal overroses af barnets præstationer, her handler det meget om min venindes isikkerhed og manglende tro på din evne som mor og husker jeg på i sådanne tilfælde

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Loa skriver:

Sådan er min søn også, nu hvor han snart er 3 (slut januar) er det begyndt at komme, Men er indenfor de sidste 14 dage det er gået stærkt, de lytter og lærer selvom de ikke siger så meget og min søn har også været fremme med nogle motoriske punkter, bla har han været hurtig med løbecyklen og har krudt i numsen, også først nu interessen begynder at nærme sig puslespil og pottetræning er han slet ikke klar til, men følger den udvikling han skal

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Frk P. skriver:

Børn udvikler sig forskelligt, men min pige på 14 mdr kan mange ord!

Hun kan:
Hej
Mor
Far
Vov vov
Træt
Tak
Ja
Nej
Mig
Mere
Mam
Jubi
Hurra
iPad
Op
Hop

Og lidt flere hun ikke siger så tit

Ha ha ha fantastisk, grinede da jeg nåede til IPad

Anmeld

26. september 2013

EnGodMor

MilleMus1988 skriver:

det er forskelligt fra børn til børn

jeg har en knægt på 3 ½ og han snakker da ja, men ik meget og ikke alt man kan forstå , men det kommer stlle og roligt

hvor hans lillebror på kun 16 måneder! kan sige hej hej, tak for mad, traktor, farvel, mor, far, pap, mormor, nej, mad, vov vov, miav, og ja mange flere små ord

Det er det samme her

Har en på 3 år, men det er stadig  lidt tydeligt, men det kommer os stille og roligt.  Her var man ekstremt hurtigt motorisk, og lang tid om det sproglige

Har os  en på 1 år der siger hej hej, far, mis, vov vov, mmm smager godt, hvad er det, 

Se, hov, sådan, ja, nej og mange flere ord.  Her var man hurtig sprogligt, og lang tid om det motoriske

Alle børn er forskellige, og det  er os sådan det skal være  så alle kan lære af hinanden. 

Anmeld

26. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

HEr ku thea helt vildt mange ord og enda et par små sætninger, da hun var 1 år. Og ku snakke mange lange sætninger da hun var 1 1/2 år.

Men alberte på næsten 15 mdr, siger godt nok ik ret meget! Hun siger DAR = far, MAR =mor, DEA = thea, Biba = britta, Umbo = colombo kat, Pipse =Felis fipper mis, mam mam = mad, ffffppppp = lyden hun laver når hun er tørstig og aaa dett? = hvad er det?? 

Det man kigget på i forhold til trivsel, er også hvor meget barnet forstår, og ik kun hvor meget de ka sige. Og det ska jo så også ses i forhold til det motoriske. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.