Børn på 1 år snakker sku da ikk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.491 visninger
23 svar
16 synes godt om
26. september 2013

Anonym trådstarter

Hvor meget skal et barn på 1 år sige?? 

Har denne veninde, hvis barn er 14 dage ældre end vores, hun spørger mig om hvorfor hun ikke kan sige noget som helst, for hendes kan allerede sige, Hej, VovVov, Hvad er det og Morfar.. 

Jeg ser hendes barn ca hver dag og har ikke hørt et eneste af de ord hun beskriver så mon ikke det er bare lidt mere end sandt? 

Nå, men nu er jeg kommet i tvivl, for hun siger til mig at i dagplejen bliver der lavet et trivselsskema over hvad de kan sige osv, og at den dumper vi helt sikkert..

Vores barn siger Moar, Bar(Far) og Det.. Er det for dårligt..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

B&J

jeg har det sådan børn udvikler sig forskelligt også sprog vores dreng kunne heller ikke sige så meget da han var 1 nu er han da 3½ og han snakker løs som et vandfald

Anmeld

26. september 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Har denne veninde, hvis barn er 14 dage ældre end vores, hun spørger mig om hvorfor hun ikke kan sige noget som helst, for hendes kan allerede sige, Hej, VovVov, Hvad er det og Morfar.. 

Jeg ser hendes barn ca hver dag og har ikke hørt et eneste af de ord hun beskriver så mon ikke det er bare lidt mere end sandt? 

Nå, men nu er jeg kommet i tvivl, for hun siger til mig at i dagplejen bliver der lavet et trivselsskema over hvad de kan sige osv, og at den dumper vi helt sikkert..

EJ hvad er hun for en veninde, hun skal da slet ikke sige at i helt sikkert dumper trivselsskema! - trivsel er sgu mere end bare at udvikle sit sprog!!!

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Det er meget forskelligt så nej vil ikke mene dit barn er bagud
Ofte ka. De sige et ord for at glemme det igen, min datter var ca et år da hun sagde mormor og morfar og indimellem kommer der ord, hun "snakker meget" men det meste er uforståeligt og glemmer ord igen. Min datter er 1.5 år og det er normalt og der er ingen bekymring hos vores dp

Ja så måske din venindes barn kan nogle ting men så kan jeres noget andet, lyder meget som en veninde jeg har hvor alt er konkurrence og hvis barn der kan hvad først, og er jo ikke fn konkurrence så længe de trivedes og udvikler sig på hver deres måde, det andet bliver hurtigt belastende i længden

sikker på jeres barn er som det skal være ellers ville dp og snakke med jer hvis der var noget der skulle fokuseres på

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det er meget forskelligt så nej vil ikke mene dit barn er bagud
Ofte ka. De sige et ord for at glemme det igen, min datter var ca et år da hun sagde mormor og morfar og indimellem kommer der ord, hun "snakker meget" men det meste er uforståeligt og glemmer ord igen. Min datter er 1.5 år og det er normalt og der er ingen bekymring hos vores dp

Ja så måske din venindes barn kan nogle ting men så kan jeres noget andet, lyder meget som en veninde jeg har hvor alt er konkurrence og hvis barn der kan hvad først, og er jo ikke fn konkurrence så længe de trivedes og udvikler sig på hver deres måde, det andet bliver hurtigt belastende i længden

sikker på jeres barn er som det skal være ellers ville dp og snakke med jer hvis der var noget der skulle fokuseres på

Lige præcis, jeg tænker også mon ikke at dagplejemoren ville tale med os hvis der var noget? 

DU har ret, hun er lige præcis sådan en type, hvilket barn der kan mest, hvilket barn der har dyrest tøj på, hvilket barn der går først osv osv.. Selv ting som ikke omhandler barnet kan være en konkurrenc, hvem har det flotteste hus, hvem køber flest designer ting.. er ved at brække mig over det, virkelig.. 

Jeg bliver bare ked af det når hun konstant skal komme med en kommantar til alt, og snakke til mig som om jeg gør noget helt forkert..

Anmeld

26. september 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

det er forskelligt fra børn til børn

jeg har en knægt på 3 ½ og han snakker da ja, men ik meget og ikke alt man kan forstå , men det kommer stlle og roligt

hvor hans lillebror på kun 16 måneder! kan sige hej hej, tak for mad, traktor, farvel, mor, far, pap, mormor, nej, mad, vov vov, miav, og ja mange flere små ord

Anmeld

26. september 2013

MorDk

Min datter er lige blevet 1 år. Hun kan sige vov, muh, mvuar (mor) Bah (far), Mam (mad) Deee (hvad er det) og Hov

Anmeld

26. september 2013

LilleSmølf

Jeg kunne snakke før jeg fyldte 1 år, så det er vel forskelligt.

Synes måske det er lige groft nok at antage at hun lyver bare fordi dit barn ikke kan det samme...

Og nej, der er ikke for dårligt, nogen børn lærer det før de fylder 1, andre først efter de har fyldt 2, og andre igen et sted midt imellem.

Tror skam ikke I dumper noget skema, det er da en grim ting at sige Er sikker på at begge jeres børn er med nøjagtigt som de skal.

Måske I begge skulle tage en dyb indånding og lade jeres børn udvikle sig i deres eget tempo.

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg kunne snakke før jeg fyldte 1 år, så det er vel forskelligt.

Synes måske det er lige groft nok at antage at hun lyver bare fordi dit barn ikke kan det samme...

Og nej, der er ikke for dårligt, nogen børn lærer det før de fylder 1, andre først efter de har fyldt 2, og andre igen et sted midt imellem.

Tror skam ikke I dumper noget skema, det er da en grim ting at sige Er sikker på at begge jeres børn er med nøjagtigt som de skal.

Måske I begge skulle tage en dyb indånding og lade jeres børn udvikle sig i deres eget tempo.

Jeg tager det også stille og roligt, blev bare ked over hvis nu jeg ikke havde gjort det godt nok? - Hvis du forstår.. 

Jeg antager ikke at hun lyver, jeg ved hun lyver, for at sætte sig selv i bedre lys, og nej det er ikke noget jeg skriver for at være Hævet eller bedre slet ikke, tværtimod er jeg ked af alt den konkurrence der er og at hun oveni købet kan snakke til mig og forlange at mit barn kan sige en masse.. 

Så det er ikke skrevet i en ond mening, og indlægget blev ikke skrevet for at tale om min veninde, men for at fortælle om min situation, som indvolveret hendes udtalelser.

Anmeld

26. september 2013

LilleSmølf

Anonym skriver:

Jeg tager det også stille og roligt, blev bare ked over hvis nu jeg ikke havde gjort det godt nok? - Hvis du forstår.. 

Jeg antager ikke at hun lyver, jeg ved hun lyver, for at sætte sig selv i bedre lys, og nej det er ikke noget jeg skriver for at være Hævet eller bedre slet ikke, tværtimod er jeg ked af alt den konkurrence der er og at hun oveni købet kan snakke til mig og forlange at mit barn kan sige en masse.. 

Så det er ikke skrevet i en ond mening, og indlægget blev ikke skrevet for at tale om min veninde, men for at fortælle om min situation, som indvolveret hendes udtalelser.

Jeg forstår skam godt. Det lyder bare som om I konkurrerer, og helt ærligt, der er mange børn der ikke ligefrem kan snakke som vandfald når de er omkring 1 år uden at der sker dem noget.

Min bror begyndte først at snakke langt efter hans 2. år og i dag er han top i klassen til alle sprogfag. Så det er da syndt at du skal tro at der er noget galt med dit barn.

Måske hun lyver fordi hun føler at hendes barn ikke kan nok?

Men som du siger, det er ikke hende det handler om, og det var heller ikke for at række ned på hverken hende eller dig.

Mit indlæg var bare skrevet for at påpege, at det lyder som om I konkurrerer på det plan at I giver hinanden undøige bekymringer - og dem er der sgu nok af i forvejen som forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.