Nogen med marsvin erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg har ikke oplevet at nogle af mine marsvin (mor og unge) har kunne genkende hinanden.

Havde endda to brødre der gik sammen deres første leveår, så skulle ham den ene udlånes og var derfor i karantæne i 14 dage efter (for ikke at få sygdom i flokken) og de kunne/kan ikke sammen nu. De røg lige i hovedet på hinanden og fik derfor hver deres legekammerat 

wow vildt nok  Havde måske et lille håb om at hun ville genkende hende. Men sådan er det nok ikke i den verden.. Men så bliver den anden heller ikke udelukket, hvilket jo er en god ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Det kan godt gå, det må i hvert fald ikke være mindre 

Mange tak vil du sige at det er for tæt samlet? 

Og har grisene det bedre af at være 2 eller 3 sammen? 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

og forresten mange tak fordi du gider svare. det så sødt af dig 

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Mange tak vil du sige at det er for tæt samlet? 

Og har grisene det bedre af at være 2 eller 3 sammen? 

Jeg vil selvfølgelig sige jo flere sammen jo bedre, men til en grænse man selv kan overskue 

Men så længe et marsvin bare ikke går alene så kan man ikke rigtigt sige om 2 er bedre end 3.

Jeg har haft 3 marsvin i et 120*60 bur og det gik fint, men må sige at jeg kan se forskel på dem efter de er kommet over i de store hjørneburer jeg har købt, de hopper meget mere rundt 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg vil selvfølgelig sige jo flere sammen jo bedre, men til en grænse man selv kan overskue 

Men så længe et marsvin bare ikke går alene så kan man ikke rigtigt sige om 2 er bedre end 3.

Jeg har haft 3 marsvin i et 120*60 bur og det gik fint, men må sige at jeg kan se forskel på dem efter de er kommet over i de store hjørneburer jeg har købt, de hopper meget mere rundt 

Mange tak.. jeg er meget i tvivl om jeg skal købe en mere eller fortsætte med dem jeg har Mener også at pladsen er vigtig nemlig.. især for de unge som hopper rundt og leger ofte

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Mange tak.. jeg er meget i tvivl om jeg skal købe en mere eller fortsætte med dem jeg har Mener også at pladsen er vigtig nemlig.. især for de unge som hopper rundt og leger ofte

Det kommer jo helt an på hvad man har tid, lyst og overskud til 

Jeg skulle også bare have to gående, men sluttede først da jeg fik den 12.  

Det kan jeg lige nu, med bækkenløsning, godt fortryde for det er altså hårdt at rense fire forskellige bure, men alligevel vil jeg ikke undervære en eneste af dem for de har hver deres personlighed og jeg elsker deres skrig når det er fodertid 

Men altså, jeg kunne ikke mærke da jeg gik fra to til tre, man skal bare være bevidst om, at kan de ikke sammen skal de skilles ad og enten skal den sidste der er kommet ind i flokken tilbage til forrige ejer, eller man skal anskaffe sig et 4. marsvin og have dem i to forskellige bure - så der er lidt overvejelser 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Det kommer jo helt an på hvad man har tid, lyst og overskud til 

Jeg skulle også bare have to gående, men sluttede først da jeg fik den 12.  

Det kan jeg lige nu, med bækkenløsning, godt fortryde for det er altså hårdt at rense fire forskellige bure, men alligevel vil jeg ikke undervære en eneste af dem for de har hver deres personlighed og jeg elsker deres skrig når det er fodertid 

Men altså, jeg kunne ikke mærke da jeg gik fra to til tre, man skal bare være bevidst om, at kan de ikke sammen skal de skilles ad og enten skal den sidste der er kommet ind i flokken tilbage til forrige ejer, eller man skal anskaffe sig et 4. marsvin og have dem i to forskellige bure - så der er lidt overvejelser 

Ja okay, det kan jeg godt se 

Haha marsvin er nu dejlige!! er du opdrætter eller? kan godt forstille mig at det er svært at rense bure når du er gravid det er jo egentlig også hårdt, og jeg har kun 2! chok

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Ja okay, det kan jeg godt se 

Haha marsvin er nu dejlige!! er du opdrætter eller? kan godt forstille mig at det er svært at rense bure når du er gravid det er jo egentlig også hårdt, og jeg har kun 2! chok

Haha, nej ikke opdrætter jeg har bare en meget dårlig vane og det er at redde alle dyr der lider 

5 af mine marsvin er fra hjem der ikke gad dem mere og derfor blev de ikke passet 

Har fået egne unger 3 gange.
Første gang 3 drenge - den ene blev solgt
Anden gang 5 unger som døde kort efter fødslen 

Tredje 1 lille han som heldigvis overlevede 

Efter jeg mistede et helt kuld på 5 blev jeg enig med mig selv om at jeg ikke skulle det der med at avle mere for det slog hårdt at miste fem unger og det vil jeg ikke igennem en anden gang 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Haha, nej ikke opdrætter jeg har bare en meget dårlig vane og det er at redde alle dyr der lider 

5 af mine marsvin er fra hjem der ikke gad dem mere og derfor blev de ikke passet 

Har fået egne unger 3 gange.
Første gang 3 drenge - den ene blev solgt
Anden gang 5 unger som døde kort efter fødslen 

Tredje 1 lille han som heldigvis overlevede 

Efter jeg mistede et helt kuld på 5 blev jeg enig med mig selv om at jeg ikke skulle det der med at avle mere for det slog hårdt at miste fem unger og det vil jeg ikke igennem en anden gang 

Det må også være voldsomt  især fordi man får et bånd til dem når de sparker inde i morens mave.. Og bare det at se dem ligge livsløse er forfærdeligt!!!

Men det lyder til at du er et godt menneske, og en god mutte-mor

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Det må også være voldsomt  især fordi man får et bånd til dem når de sparker inde i morens mave.. Og bare det at se dem ligge livsløse er forfærdeligt!!!

Men det lyder til at du er et godt menneske, og en god mutte-mor

Ja det er jo det, og når der er 5 af dem kan man altså både se og mærke de små derinde 

Jeg prøver da at gøre det så godt som jeg kan  Har sat mig meget ind i det inden jeg fik dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.