Nogen med marsvin erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg har et spørgsmål som måske er lidt underligt.

Hvis en hun's unge er blevet taget fra hende, hvordan reagere de så når/hvis de bliver genforenet? Vil hun blive lykkelig for at se sin unge eller vil hun ikke kunne genkende hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Jeg har et spørgsmål som måske er lidt underligt.

Hvis en hun's unge er blevet taget fra hende, hvordan reagere de så når/hvis de bliver genforenet? Vil hun blive lykkelig for at se sin unge eller vil hun ikke kunne genkende hende?

Hvor og hvem har ungen gået med?

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Hvor og hvem har ungen gået med?

Jeg har lige nu moren og en anden unge som ikke er hendes. Som jeg har købt af en opdrætter. Men så fandt jeg en af ungerne på opdrætterens hjemmeside og så måtte jeg bare eje hende for at bringe dem sammen igen. Lige nu går ungen med en flok hunner, og moren går med en på 3 mdr her hos mig

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Håber ikke det blev for forvirrende..

Og vil du mene at 3 er et godt match? istedet for 2?

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Jeg har lige nu moren og en anden unge som ikke er hendes. Som jeg har købt af en opdrætter. Men så fandt jeg en af ungerne på opdrætterens hjemmeside og så måtte jeg bare eje hende for at bringe dem sammen igen. Lige nu går ungen med en flok hunner, og moren går med en på 3 mdr her hos mig

Altså moren kan ikke huske ungen eller omvendt, for dem er det bare et andet marsvin og derfor kan man ikke på forhånd vide om de kan gå sammen eller ej.

Moren vil helt sikkert nok være alfahunnen i din flok, men da din anden kun er 3 måneder vil der være god chance for at du kan sætte dem sammen uden de helt store konflikter.

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel ungen er, men der vil måske komme nogle magtkampe mellem den du har på 3 måneder og så ungen da de jo skal kæmpe om 2. og 3. plads.

Det kan også gå fuldstændigt glat og alle er gode venner fra start 

Jeg har 11 marsvin gående i 4 forskellige flokke og det er fordi der er nogle der gerne vil være alfahunner og de kan ikke gå sammen uden at slås, derfor går de sammen med nogle der ikke er og aldrig har været alfa 

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Håber ikke det blev for forvirrende..

Og vil du mene at 3 er et godt match? istedet for 2?

Det kommer an på hvordan pladsen er. Jeg har en flok med tre i, har haft to flokke med tre men mistede en for en måned siden 

Mine hanner går kun sammen to og to, sådan føler jeg at jeg bedst kan styre dem 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Altså moren kan ikke huske ungen eller omvendt, for dem er det bare et andet marsvin og derfor kan man ikke på forhånd vide om de kan gå sammen eller ej.

Moren vil helt sikkert nok være alfahunnen i din flok, men da din anden kun er 3 måneder vil der være god chance for at du kan sætte dem sammen uden de helt store konflikter.

Nu ved jeg ikke lige hvor gammel ungen er, men der vil måske komme nogle magtkampe mellem den du har på 3 måneder og så ungen da de jo skal kæmpe om 2. og 3. plads.

Det kan også gå fuldstændigt glat og alle er gode venner fra start 

Jeg har 11 marsvin gående i 4 forskellige flokke og det er fordi der er nogle der gerne vil være alfahunner og de kan ikke gå sammen uden at slås, derfor går de sammen med nogle der ikke er og aldrig har været alfa 

Øv. Så hun vil ikke blive lykkelig over at se sin unge kan jeg regne ud? Hun fødte hende for 2 mdr siden nemlig.. 

Både den unge jeg har, og hende jeg har moren til er næsten lige gamle. 

Jeg håber bare de kan sammen. Det er længe siden jeg har haft marsvin og har aldrig avler eller noget, så der er noget jeg er i tvivl om angående sådan noget. Og jeg troede faktisk de kunne genkende hinanden 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Det kommer an på hvordan pladsen er. Jeg har en flok med tre i, har haft to flokke med tre men mistede en for en måned siden 

Mine hanner går kun sammen to og to, sådan føler jeg at jeg bedst kan styre dem 

det er et bur på 120x60 er det fint for 3?

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

Øv. Så hun vil ikke blive lykkelig over at se sin unge kan jeg regne ud? Hun fødte hende for 2 mdr siden nemlig.. 

Både den unge jeg har, og hende jeg har moren til er næsten lige gamle. 

Jeg håber bare de kan sammen. Det er længe siden jeg har haft marsvin og har aldrig avler eller noget, så der er noget jeg er i tvivl om angående sådan noget. Og jeg troede faktisk de kunne genkende hinanden 

Jeg har ikke oplevet at nogle af mine marsvin (mor og unge) har kunne genkende hinanden.

Havde endda to brødre der gik sammen deres første leveår, så skulle ham den ene udlånes og var derfor i karantæne i 14 dage efter (for ikke at få sygdom i flokken) og de kunne/kan ikke sammen nu. De røg lige i hovedet på hinanden og fik derfor hver deres legekammerat 

Anmeld

23. september 2013

grinny

Anonym skriver:

det er et bur på 120x60 er det fint for 3?

Det kan godt gå, det må i hvert fald ikke være mindre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.