Hvordan skal jeg sige det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
14 svar
9 synes godt om
23. september 2013

Anonym trådstarter

Min mor er alkoholiker og jeg har nu besluttet at tag sen snak med hende imorgen om at når hun har mine børn skal hun garanter mig at hun er ædru og hvis hun ikke kan overholde dette betyder det at de ikke kan have mine unger alene mere...

men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det? Og jeg har aller mest lyst til at bakke ud, for jeg elsker mig mor så højt og hun er virkelig den dejligeste sødeste kærligste og mest omsorgsfulde mor man overhovedet kan ønske sig... Når hun er ædru...

help dont no what too do?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

Min mor er alkoholiker og jeg har nu besluttet at tag sen snak med hende imorgen om at når hun har mine børn skal hun garanter mig at hun er ædru og hvis hun ikke kan overholde dette betyder det at de ikke kan have mine unger alene mere...

men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det? Og jeg har aller mest lyst til at bakke ud, for jeg elsker mig mor så højt og hun er virkelig den dejligeste sødeste kærligste og mest omsorgsfulde mor man overhovedet kan ønske sig... Når hun er ædru...

Du skal sige det lige så direkte som du skriver det her OG med al den kærlighed du også viser i dit indlæg 

Anmeld

23. september 2013

@BRUGER

Anonym skriver:

Hvis din mor er alkoholiker, så kan du ikke være sikker på noget. det hårdt sagt, men det er desværre sandt.. min far var alkoliker, og min mor ville ikke have at min søster og jeg så ham, min søster hadet ham som pesten, fordi han aldrig kunne overholde aftaler osv. Hvor jeg derimod vidste, at han ikke var i stand til at tage ansvar og/eller overholde de mange løfter han gav fra sig.. 

Anmeld

23. september 2013

Malene76

Anonym skriver:

Hvis hun er alkoholiker, så tror jeg ikke du kan være sikker på at hun holder sig fra de våde varer når bbørnebørnene er der. Afhængigheden  er større end hensynet til dig. Måske hun kan minimere det Eller hvis det er korte besøg, så kan hun måske godt klare sig uden "her favorit drug of choice". 

Er ked af at høre at I må tumle med det, når mormor ellers er en fantastisk dame. Håber hun forstå din bekymring. Jeg ville heller ikke turde lade mine børn være alene hos en der drak, tænk hvad der kunne ske. 

Jeg synes at hensynet og sikkerheden for dine børn er vigtigere end hvordan mormor reagere, men håber I får en god snak.

Har i øvrigt en meget nær veninde der har de samme problematikker som dig.

kh. Malene 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Hvis hun er alkoholiker, så tror jeg ikke du kan være sikker på at hun holder sig fra de våde varer når bbørnebørnene er der. Afhængigheden  er større end hensynet til dig. Måske hun kan minimere det Eller hvis det er korte besøg, så kan hun måske godt klare sig uden "her favorit drug of choice". 

Er ked af at høre at I må tumle med det, når mormor ellers er en fantastisk dame. Håber hun forstå din bekymring. Jeg ville heller ikke turde lade mine børn være alene hos en der drak, tænk hvad der kunne ske. 

Jeg synes at hensynet og sikkerheden for dine børn er vigtigere end hvordan mormor reagere, men håber I får en god snak.

Har i øvrigt en meget nær veninde der har de samme problematikker som dig.

kh. Malene 

Vil heller aldrig tag den med hende hvis det ikke var for mine unger... Kan altid regne med hende støtte mig til hende mm. Men kan bare ikke leve med frygtet for at hun drikker og ikke kan tag ordenlig vare på mine unger når hun har dem og den store er ved at være så stor at h*n forstår det  

jeg har et sindsyg godt forhold til min mor og håber ikke det bliver ødelagt af at jeg tager denne snak med hende... Er bange for hvad det kommer til at have af konsekvens :-( 

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

@BRUGER skriver:

Hvis din mor er alkoholiker, så kan du ikke være sikker på noget. det hårdt sagt, men det er desværre sandt.. min far var alkoliker, og min mor ville ikke have at min søster og jeg så ham, min søster hadet ham som pesten, fordi han aldrig kunne overholde aftaler osv. Hvor jeg derimod vidste, at han ikke var i stand til at tage ansvar og/eller overholde de mange løfter han gav fra sig.. 

Min mor har altid overholdt aftaler, været en god og kærlig mor når hun ikke var fuld og ikke ikke fuld hver dag og altiD først fuld om aften aldrig midt på dagen

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Virkelig ikke flere der har et godt råd??

Anmeld

24. september 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hvis din mor er alkoholiker vil hun med 99% sikkerhed drikke selvom hun lover dig højt og helligt at hun ikke gør.

JEG ville ALDRIG lade mine børn blive passet alene af en alkoholiker - ikke sagt at alkoholikere partout er dårlige mennesker, men sandheden er at folk der er beruset ikke er i stand til at træffe ligeså gode og hurtige beslutninger som ikke berusede.

Anmeld

24. september 2013

@BRUGER

Anonym skriver:

Min mor har altid overholdt aftaler, været en god og kærlig mor når hun ikke var fuld og ikke ikke fuld hver dag og altiD først fuld om aften aldrig midt på dagen

Man kan også sagtens være en kærlig og og sød, selvom man er alkoliker. Men det ændre desværre ikke på at hun er syg, og det kan måske være at hun har en super god dag, den ene dag og mener at hun kan holde sig fra flasken og være super ædru, men det kan desværre også på et split sekundt vende. Og så er trangen til alkoholen mere vigtigt end et løfte set i en alkoholikers øjne.. Det er rigtig barsk at det er sådan, men det er altså sådan det er.. 

Anmeld

24. september 2013

Snevejr84

Du skal fortælle det som det er. Min mor er også alkoholiker, men kan godt holde sig fra alkohol når hun passer mine niecer. Hun ved også hvis hun ikke overholder den aftale så kan hun ikke psasse dem i fremtiden. Det skal være sådan hun kan sætte sig ind i en bil og køre hvis der skulle ske noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.