hjææælp mod hurtig fjernelse af forkølese

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

debbie19

hannetheis skriver:

Næsespray.

Og flere gange om dagen end der anbefales.

Jeg var vildt forkølet en fredag og skulle noget lørdag hvor jeg ikke måtte være syg. Tog mentol næsespray hver 3 time og det hjalp. Dagen efter var der ik rigtig noget

tak for rådet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Billemyre

Smid tre-fire fed pressede hvidløg, en klump revet ingefær, saften fra en halv citron og en stor skefuld honning i et krus med kogende vand.
Drik det, også selvom du nok ikke vil kunne lide det (!)

Som en anden også foreslog, så lav et dampbad.
Kom kogende vand i en balje, hæld kamilleblomster i vandet (de kan købes i Matas), et håndklæde over hovedet og så hovedet indover (Pas på, du ikke brænder dig - dampen er rigtig varm i starten!)
Ti minutter er nok
Husk at du bagefter skal tie stille i en ca. halv time; blodkarrene i dine stemmebånd er udvidede efter en dampning, og hvis du aktivere dem ved at snakke (eller hoste/hviske/grine!), kan du yderste tilfælde gøre skade på dem... så schhh

God bedring!

Anmeld

22. september 2013

debbie19

Billemyre skriver:

Smid tre-fire fed pressede hvidløg, en klump revet ingefær, saften fra en halv citron og en stor skefuld honning i et krus med kogende vand.
Drik det, også selvom du nok ikke vil kunne lide det (!)

Som en anden også foreslog, så lav et dampbad.
Kom kogende vand i en balje, hæld kamilleblomster i vandet (de kan købes i Matas), et håndklæde over hovedet og så hovedet indover (Pas på, du ikke brænder dig - dampen er rigtig varm i starten!)
Ti minutter er nok
Husk at du bagefter skal tie stille i en ca. halv time; blodkarrene i dine stemmebånd er udvidede efter en dampning, og hvis du aktivere dem ved at snakke (eller hoste/hviske/grine!), kan du yderste tilfælde gøre skade på dem... så schhh

God bedring!

dampbad har ingen virkning udover jeg faktisk synes det var rigtig ubehageligt ... jeg har drukket en del kakao og har fået fat på en næsespray med menthold og regner med i aften at lave kødsovsen meget meget stærk med chili og hvidløg ... muuums

Anmeld

22. september 2013

E.J.mor.

debbie19 skriver:

jeg har de sidste par dage frosset en del indenfor med masser af tøj tænkte det nok bare var forandringerne i vejret.. men nu sidder jeg med dyne og tøj og fryser og lidt ondt i halsen og halv stoppet næse... og jeg har ikke været forkølet over et halvt år og så kommer det nu!!! jeg skal opereres på tirsdag og de vil ikke operere vis man er syg!!!! vis jeg ikke får overstået det her på tirsdag kommer jeg til at gå hjemme i 3 mdr før jeg kan få en ny tid og komme i praktik igen..... jeg kan ikke li te 

drikker varm kakao hvordan får jeg ellers renset dette ud af mit system inden tirsdag  det er vildt surt vis det skal udsættet pga en dum forkølese!!  god weekend derude 

du skal skynde dig at gå ned og købe en flaske frisk presset appelsin juice og drik den så hurtigt du kan,det hjælper altså det gør jeg hvergang jeg blir syg og det virker på mig,dagen efter havde jeg det meget bedre.de står på køl i butikkerne.

Anmeld

22. september 2013

Tulipan

debbie19 skriver:

tak for rådet 

Alternativt til næsespray kan du skylde næsen i lunken saltvand

Det virker lige så godt, hvis ikke bedre, og så får du skyllet alle de døde celler og virus ud af næsen. Så undgår du lettere at der sætter sig en bakterie-infektion oveni den virus du døjer med i forvejen. 

Hvis du ikke har prøvet det før, så er det lidt underligt første gang, men man kan ende med at synes det er rart

Bare lav en halv L behageligt varmt vand og opløs 1 tsk salt heri, og så sug det op med det ene næsebord indtil det løber ud af munden

Det lyder ulækkert, men det renser super godt og mindsker risikoen for at få bihulebetændelse oveni

(Har lært det af en gammel garvet sygeplejerske så tror på det )

Anmeld

22. september 2013

Isabella_mor

debbie19 skriver:

jeg har de sidste par dage frosset en del indenfor med masser af tøj tænkte det nok bare var forandringerne i vejret.. men nu sidder jeg med dyne og tøj og fryser og lidt ondt i halsen og halv stoppet næse... og jeg har ikke været forkølet over et halvt år og så kommer det nu!!! jeg skal opereres på tirsdag og de vil ikke operere vis man er syg!!!! vis jeg ikke får overstået det her på tirsdag kommer jeg til at gå hjemme i 3 mdr før jeg kan få en ny tid og komme i praktik igen..... jeg kan ikke li te 

drikker varm kakao hvordan får jeg ellers renset dette ud af mit system inden tirsdag  det er vildt surt vis det skal udsættet pga en dum forkølese!!  god weekend derude 

den der suppe med 50 fede hvidløg eller hvad det var. du kan sikkert finde den på nettet... MEN den sætter gang i sagerne så man bliver frisk hurtigt..

Anmeld

22. september 2013

Babydrøm

debbie19 skriver:

Kan Jang piller er mod forkølelse, de hjælper mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.