Amning på kun ét bryst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.553 visninger
11 svar
1 synes godt om
21. september 2013

Bell'star

Hej piger!

er der nogen der har erfaring med kun at amme på et bryst, altså fx kun venstre bryst hver gang, og aldrig det højre, eller omvendt? 

hvordan gjorde I i det tilfælde så i overgangsfasen fra amning på begge bryster til kun på det ene? malkede ud og brugte kun det ene bryst fra starten, eller trappede lige så stille ned på amningen på det "dårlige" bryst, sådan at udmalkning ikke var nødvendigt?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kender en der ku ammede fra det ene bryst, ka ik huske hvorfor, men det fungerede fint. Tror endelig bare hun stoppede med at amme fra det " dårlige" bryst, også var det bare sådan det var! Vh stine

Anmeld

21. september 2013

EnGodMor

Bell'star skriver:

Hej piger!

er der nogen der har erfaring med kun at amme på et bryst, altså fx kun venstre bryst hver gang, og aldrig det højre, eller omvendt? 

hvordan gjorde I i det tilfælde så i overgangsfasen fra amning på begge bryster til kun på det ene? malkede ud og brugte kun det ene bryst fra starten, eller trappede lige så stille ned på amningen på det "dårlige" bryst, sådan at udmalkning ikke var nødvendigt?  

De første tre fire måneder ammede jeg fra begge brystet, men der var altid besvær når han skulle ammes fra højre bryst, han var bestemt ikke glad for det. 

Så i stedet for at han skulle blive ked af det hver gang, så stoppede jeg med at amme fra det højre, og ammede så kun fra venstre, det har fungeret perfekt, ingen hyle ture når han skulle have mælk, dog lagde   Jeg ham til hver anden time de første fire dage, så der kom mere mælk. Siden da har han selv kunne reducere det han er nu 15 måneder, og du selv så småt igang med at vælge amningen fra

Anmeld

21. september 2013

Bell'star

EnGodMor skriver:

De første tre fire måneder ammede jeg fra begge brystet, men der var altid besvær når han skulle ammes fra højre bryst, han var bestemt ikke glad for det. 

Så i stedet for at han skulle blive ked af det hver gang, så stoppede jeg med at amme fra det højre, og ammede så kun fra venstre, det har fungeret perfekt, ingen hyle ture når han skulle have mælk, dog lagde   Jeg ham til hver anden time de første fire dage, så der kom mere mælk. Siden da har han selv kunne reducere det han er nu 15 måneder, og du selv så småt igang med at vælge amningen fra

Jeg har nemlig også rigtig mange problemer med at få ham til at spise ordenligt fra venstre bryst, og han bliver hysterisk og meget ked stortset hver gang det er det Venstres tur, hvilket er frusterende for os begge.. 

Men hvad gjorde du så med det dårlige, malkede du ikke lidt ud? - tænker brystbetændelse og at det bliver meget ømt og hårdt, hvis man ikke gør noget? 

Anmeld

21. september 2013

EnGodMor

Bell'star skriver:

Jeg har nemlig også rigtig mange problemer med at få ham til at spise ordenligt fra venstre bryst, og han bliver hysterisk og meget ked stortset hver gang det er det Venstres tur, hvilket er frusterende for os begge.. 

Men hvad gjorde du så med det dårlige, malkede du ikke lidt ud? - tænker brystbetændelse og at det bliver meget ømt og hårdt, hvis man ikke gør noget? 

Min søn vred sig os og var meget ked af det når det var det dårlige bryst. 

Han havde faktisk spist så lidt fra det, at det ikke var nødvendigt at Gøre noget ved det. 

Men jeg havde købt en manuel brystpumpe i tilfældet af for meget mælk i brystet., men jeg fik aldrig brugt for den. 

Jeg gjorde så det at et par gange om natten, mens han faktisk sov, så længe jeg ham til ved det dårlige bryst, hvis jeg syntes det var ved at blive fyldt op. 

Jeg havde slet ingen problemer med brystbetændelse, 

Anmeld

21. september 2013

Bell'star

EnGodMor skriver:

Han havde faktisk spist så lidt fra det, at det ikke var nødvendigt at Gøre noget ved det. 

Men jeg havde købt en manuel brystpumpe i tilfældet af for meget mælk i brystet., men jeg fik aldrig brugt for den. 

Jeg gjorde så det at et par gange om natten, mens han faktisk sov, så længe jeg ham til ved det dårlige bryst, hvis jeg syntes det var ved at blive fyldt op. 

nå okay, her spiser han faktisk nogen gange næsten et helt måltid på det dårlige, og nogen gange kan jeg slet ikke få ham til det, men der er i hvert fald mere mælk end at man bare kan stoppe.. Har også købt en brystpumpe, som jeg bruger ind imellem.. 

skønt du ikke har haft problemer med brystbetændelse, jeg har dog haft begyndende brystbetændelse, som heldigvis blev taget i opløbet - men er bange for at det kommer igen, hviS jeg stopper helt med at amme på det dårlige bryst.. - ååh altså, alle de bekymringer

Anmeld

21. september 2013

Bell'star

EnGodMor skriver:

Smart iøvrigt at "lokke" ham i søvne - det kunne være man skulle prøve det..  

Anmeld

21. september 2013

EnGodMor

Bell'star skriver:

Smart iøvrigt at "lokke" ham i søvne - det kunne være man skulle prøve det..  

Jeg prøvede at ha brystbetændelse med mit første barn, av for s...

Hvis du har så meget mælk, i det dårlige bryst, så ville jeg begynde og pumpe ud

Med fem seks timers mellemrum, og så give ham det i en kop eller bruge det i hans grød, alt efter hvor gammel han er

Når man bruger brystpumpe, så er den os med til at der ikke laves ligeså meget mælk, da pumpen ikke får alt mælk med ud. 

Og så gradvist øge timerne mellem hver udmalkning,

Anmeld

21. september 2013

De3Guldklumper

Bell'star skriver:

Hej piger!

Jeg købte ammebrikker og så var det ikke noget problem at få dem til at spise ved det "dårlige" bryst.

Begge unger har jeg ikke kunne få til at tage højre bryst men med ammebrik slugte de et måltid på 5 min som ved det venstre

Anmeld

21. september 2013

EnGodMor

Forresten da min søn var få måneder, og lå uroligt ved amning på det  dårlige bryst, tænkte jeg han måske havde ondt på en måde, når han lå på den side til højre bryst. Så jeg kontaktede en kiropraktor med speciale i babyer. 

Fik en tid, og det viste sig at min søn var låst i ryggen på netop den side han lå uroligt på når han skulle ammes fra højre bryst, om aften gik amningen super godt på det dårlige bryst, men dagen efter var det skidt igen. 

Han skulle til kiropraktor ugen efter, og hjem om aften gik det fantastisk med amning fra det dårlige bryst, men dagen efter skidt igen. 

Så da valgte jeg og stoppe amning fra det bryst og så kun fortsætte fra det gode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.