Bliver der gjort forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2013

Anonym trådstarter

Mine forældre er skilt og for 20 år siden fandt min far så en ny kone

Hun har 2 børn pg min far har mig, jeg har søskende på min mors side.
Jeg var den første til at få børn, og det er ikke fordi de ikke er glade, min far er, men en af hendes børn har også fået barn, så der nu er 3 børnebørn alle under 3 år. Min far ser dem alle 3 lige meget som børnebørn og hør ikke forskel, men hans kone gør, og det er ikke fordi hun ikke er sød ved vores børn men når hendes barnebarn er der, er det tydeligt at se hvem hun foretrækker, og giver kys og kram, hun sidder med vores men slet ikke kys og kram og fik for nyligt en masse billeder fra min far, og deriblandt også af det andet barnebarn som blev over kysset og kærlige billeder

Det skærer mig sådan i hjertet at se at blod åbenbart betyder så meget, selvom de har været sammen i 20 år, og mine unger ser dem begge som 100% bedsteforældre, der bliver ikke gjort forskel ej heller mellem de andre bedsteforældre

Øv hvor gør det ondt på mine børns vegne, og frygter hvordan det vil blive når de bliver større

Er anonym af hensyn til familien, vil ikke gøre situationen værre end den allerede er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2013

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Jeg var den første til at få børn, og det er ikke fordi de ikke er glade, min far er, men en af hendes børn har også fået barn, så der nu er 3 børnebørn alle under 3 år. Min far ser dem alle 3 lige meget som børnebørn og hør ikke forskel, men hans kone gør, og det er ikke fordi hun ikke er sød ved vores børn men når hendes barnebarn er der, er det tydeligt at se hvem hun foretrækker, og giver kys og kram, hun sidder med vores men slet ikke kys og kram og fik for nyligt en masse billeder fra min far, og deriblandt også af det andet barnebarn som blev over kysset og kærlige billeder

Det skærer mig sådan i hjertet at se at blod åbenbart betyder så meget, selvom de har været sammen i 20 år, og mine unger ser dem begge som 100% bedsteforældre, der bliver ikke gjort forskel ej heller mellem de andre bedsteforældre

Øv hvor gør det ondt på mine børns vegne, og frygter hvordan det vil blive når de bliver større

Er anonym af hensyn til familien, vil ikke gøre situationen værre end den allerede er

jeg tror desværre ikke du kan undgå at der gøres forskel den vej - men tænk på at dine børnebørn jo også har en anden mormor (din rigtige mor) som også røvforkæler dine børnebørn.

Man kan desværre ikke kræve at ens børn er Guld (siges med blink i øjet) for alle folk, og det er nok meget naturligt at hendes 'egne' børnebørn er lidt mere interessante....

Anmeld

20. september 2013

Mor til Majbørn

Mor til Majbørn skriver:

jeg tror desværre ikke du kan undgå at der gøres forskel den vej - men tænk på at dine børnebørn jo også har en anden mormor (din rigtige mor) som også røvforkæler dine børnebørn.

Man kan desværre ikke kræve at ens børn er Guld (siges med blink i øjet) for alle folk, og det er nok meget naturligt at hendes 'egne' børnebørn er lidt mere interessante....

ej altså... jeg mener at DIN mor sikkert forkæler/krammer/møsser DINE børn... (det andet var da lidt noget sludder)

Anmeld

20. september 2013

C-Dog

Døjer selv med at min mor har en favorit blandt mine børn... Jeg har tre, men kun den ældste duer. Men mon ikke blod betyder en mikro Lille smule mere fordi det barn jo måske ligner hendes eget barn som lille? Og så føler hun måske hun kan tillade sig at kysse og kramme, men at hun ikke kan tillade sig det med dine fordi de jo ikke på nogen måde er 'hendes'?

Anmeld

20. september 2013

modesty

Man kan jo ikke ændre sine følelser, og jeg tror at hendes følelser er meget naturlige.

Min farmor har været "pap-olde" i godt og vel 12 år, og er holder meget af sine pap-oldebørn. Men da min søn kom til verden for 2 år siden og hun blev "bio-olde" for første gang, så kunne jeg bare mærke på hende at det var noget helt særligt (jeg er også hendes eneste bio-barnebarn). Sådan nogle følelser tror jeg bare ikke at man kan styre selvom ens intentioner er gode. 

Det lyder som om hun stadig behandler jeres børn godt og ikke forskelsbehandler på en tarvelig måde, hvis du forstår hvad jeg mener. Så jeg ville nok bare accepetere at hendes biologiske barnebarn får lidt flere kys og kram af hende, men at jeres til gengæld får kys og kram af morfar i stedet. 

Anmeld

20. september 2013

Kildebakken

Jeg tænker også lidt at det lige så godt kan handle om forlegenhed. At hun er usikker på om du nu synes det er ok. at hun kommer så tæt på. Faktisk tror jeg, at jeg ville tage en diplomatisk snak med hende, hvor du fortæller at det betyder meget for dig at hun også er fuldgyldig bedsteforældre til dine børn. Hvis hun er et ok. menneske ( og det lyder sådan) så vil hun finde en model, hvor hun ikke sårer dig:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.