Dum frygt :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. september 2013

Millea

Okay... hmmm.. altså... 

Lige først, jeg er gravid i uge 26 og har ingen gener, udover ømme fødder efter en arbejdsdag, lidt øm forskellige steder i kroppen til tider - men eller velbefindende.. Så har ikke rigtigt nogle grund til at gå og være bange men....

Jeg er bare pludselig blevet SINDSSYGT bange for at føde alt for tidligt.. Er simpelthen bange for at føde et barn der i værst tænkelige situation bliver totalt multihandicappet eller i den dur.

Hvordan med jer andre der er/har været gravide, kan i genkende den tanke el. lign?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

Menne

Hej! Jegkender godt den frygt, som du beskriver. Jeg bliver indimellem ramt af samme, men det forsvinder igen. Jeg tror, det er meget naturligt efter som man kommer længere og længere hen i graviditeten. Men forsøg at glæd dig over, hvor godt det går med din graviditet og over at den lille i maven bliver større og stærkere for hver dag 

Anmeld

19. september 2013

Mother-love

Det er meget normalt at have disse tanker i en graviditet. Om du har symptomer ell ej.

Her var det dog mest kæresten der var nervøs for disse ting. Men det er skam normalt at have disse tanker.

Det går over igen. Men bare rolig tror skam alt er i den fineste orden

Anmeld

19. september 2013

Millea

Menne skriver:

Hej! Jegkender godt den frygt, som du beskriver. Jeg bliver indimellem ramt af samme, men det forsvinder igen. Jeg tror, det er meget naturligt efter som man kommer længere og længere hen i graviditeten. Men forsøg at glæd dig over, hvor godt det går med din graviditet og over at den lille i maven bliver større og stærkere for hver dag 

Okay, rart at vide at man ikke er den eneste der til tider har de tanker..

Du har ret.. Prøver også at finde de gode tanker frem om at den lille vokser sig større og stærkere for hver dag 

Anmeld

19. september 2013

Millea

Havanagila skriver:

Det er meget normalt at have disse tanker i en graviditet. Om du har symptomer ell ej.

Her var det dog mest kæresten der var nervøs for disse ting. Men det er skam normalt at have disse tanker.

Det går over igen. Men bare rolig tror skam alt er i den fineste orden

Det hjælper mig på en eller anden måde at det er normalt med sådanne tanker.. 

Anmeld

19. september 2013

Mother-love

Millea skriver:

Det hjælper mig på en eller anden måde at det er normalt med sådanne tanker.. 

Ja det er meget beroligende at man ikke den eneste der går med disse dumme tanker.

Anmeld

19. september 2013

Dorthe1986

Inden jeg vidste at det var en dreng der lå i min mave dengang jeg var gravid, drømte jeg et par gange at jeg fik en pige, der var født til tiden rask og alting. Så drømte jeg en enkelt gang at det var en dreng, og han var født meget for tidligt. Drømte han vejede 835 g (spøjst jeg stadig kan huske det) pludselig var han væk og jeg løb sygehuset rundt for at finde ham kort efter kom jeg til md og fik at vide det var en dreng - tror du lige at frygten kom snigende!

Men han er født til tiden, endda 9 dage over og var stærk, sund og rask

Anmeld

19. september 2013

Millea

Dorthe1986 skriver:

Inden jeg vidste at det var en dreng der lå i min mave dengang jeg var gravid, drømte jeg et par gange at jeg fik en pige, der var født til tiden rask og alting. Så drømte jeg en enkelt gang at det var en dreng, og han var født meget for tidligt. Drømte han vejede 835 g (spøjst jeg stadig kan huske det) pludselig var han væk og jeg løb sygehuset rundt for at finde ham kort efter kom jeg til md og fik at vide det var en dreng - tror du lige at frygten kom snigende!

Men han er født til tiden, endda 9 dage over og var stærk, sund og rask

Puha, jeg ville også blive småbang så.. Selvom det er fjollet at lade sig påvirke af en drøm.. Men ville have det på samme måde..

Godt at høre at du i dag har en sund og rask dreng der endda er født efter terminsdagen   

Anmeld

19. september 2013

Clisolka

Millea skriver:

Okay... hmmm.. altså... 

Lige først, jeg er gravid i uge 26 og har ingen gener, udover ømme fødder efter en arbejdsdag, lidt øm forskellige steder i kroppen til tider - men eller velbefindende.. Så har ikke rigtigt nogle grund til at gå og være bange men....

Jeg er bare pludselig blevet SINDSSYGT bange for at føde alt for tidligt.. Er simpelthen bange for at føde et barn der i værst tænkelige situation bliver totalt multihandicappet eller i den dur.

Hvordan med jer andre der er/har været gravide, kan i genkende den tanke el. lign?

Puha ja, det tror jeg er meget normalt. Min kæreste er i sin tid født i uge 26, så jeg var meget nervøs om begge mine børn også ville lave ballade - men de var stædige 

Anmeld

19. september 2013

Millea

Babymor2010 skriver:

Puha ja, det tror jeg er meget normalt. Min kæreste er i sin tid født i uge 26, så jeg var meget nervøs om begge mine børn også ville lave ballade - men de var stædige 

Dejligt at jeres besluttet at blive længere i maven..

Ej, din kæreste er født i uge 26? Vildt, og han har ingen mén af at være født så tidligt? Hvis man må spørge?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.