Down syndrom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
10 svar
18 synes godt om
17. september 2013

Alberthe_iben

Puha! Så var jeg lige inde igår og få taget en moderkagerprøve... AV for S****!Nu sidder jeg så her og venter på at tiden går, at det bliver onsdag og telefonen ringer og svaret kommer på om vi får et barn med down syndrom

Helt sikkert at vi beholder barnet lige meget hvad, men puha det er hårdt at vente på... 

Min lille pige, på 2 dejlige år, sidder og kigger på scanningsbilledet af "mors baby inde i maven", og jeg tænker... Aldrig skal hun kunne mærke forskel på om det er barn med down syndrom eller ej, dette skal aldrig gå ud over hende! 

Jeg ønsker bare en masse overskud til mine dejlige børn, lige meget hvilke udfald prøven viser!

Lige nogle tanker jeg sad inde med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

For at alt er som det ska være!! Vh stine

Anmeld

17. september 2013

Lunae

Puha, det er en svær besked at vente på, men respekt for at du er afklaret med at barnet er velkommen uanset udfaldet!

Håber på det bedste for jer!

Anmeld

17. september 2013

Leonora

Jeg synes du vide at dine tanker og håndtering af jeres mulige situation er meget overskudsagtige og det er flot at du kan tænke sådan. Stort skulderklap til dig.

Jeg krydser alt for at der gemmer sig et sundt og raskt barn i din mave.

Er sikker på at du kommer til at klare det hele uanset hvad

Stort knus Louise

Anmeld

17. september 2013

Skouboe

Ud af ren nysgerrighed...

Må jeg spørge hvorfor I valgte at få lavet en moderkagebiopsi med den trods alt ret høje risiko (1% mener jeg det er) for at abortere, når I uanset resultatet vil vælge at beholde barnet? 

Anmeld

17. september 2013

Alberthe_iben

Skouboe skriver:

Ud af ren nysgerrighed...

Må jeg spørge hvorfor I valgte at få lavet en moderkagebiopsi med den trods alt ret høje risiko (1% mener jeg det er) for at abortere, når I uanset resultatet vil vælge at beholde barnet? 

Helt iorden at du spørger.

Ja, risikoen er 1/2 - 1 % og jeg overvejede det også rigtigt meget... men jeg er simpelthen nødt til at vide hvad jeg venter mig. på den måde kan jeg på bedst mulig vis, forberede mig mentalt og ikke mindst tænke på min lille pige, som jo også skal lære at hun nu ikke kun er hende med mor og far, men at der kommer en mere som hun skal være storesøster til... - viser det sig så at det er et barn med down syndrom, ja så skal vi jo på en eller anden måde også finde ud hvordan dette lille barn kan få sine behov dækket uden den går udover hende og hvordan lærer vi hende at lille bror eller søster er lidt anderledes på en god måde!

Der udover, vil jeg gerne vide det, sådan jeg kan forberede mig på hvad vi skal igennem, hvor jeg har mulighed for at hente hjælp o.s.v

Synes det er vigtigt at man som forældre også forbereder sig grundigt og det har desværre en risiko i dette tilfældet.

Anmeld

17. september 2013

Alberthe_iben

StineW79 skriver:

For at alt er som det ska være!! Vh stine

tak for det!

Anmeld

17. september 2013

Alberthe_iben

Lunae skriver:

Puha, det er en svær besked at vente på, men respekt for at du er afklaret med at barnet er velkommen uanset udfaldet!

Håber på det bedste for jer!

Mange tak! Er helt sikker på dette! Et barn med down syndrom er jo ikke mindre menneske end et "rask" barn... ihvert fald ikke i mine øjne!

Anmeld

17. september 2013

Alberthe_iben

Leonora skriver:

Jeg synes du vide at dine tanker og håndtering af jeres mulige situation er meget overskudsagtige og det er flot at du kan tænke sådan. Stort skulderklap til dig.

Jeg krydser alt for at der gemmer sig et sundt og raskt barn i din mave.

Er sikker på at du kommer til at klare det hele uanset hvad

Stort knus Louise

Tak skal du have! 

Men føler mig ikke særlig overskuds agtig lige nu!! Men tak.

Anmeld

17. september 2013

Lunae

Alberthe_iben skriver:

Mange tak! Er helt sikker på dette! Et barn med down syndrom er jo ikke mindre menneske end et "rask" barn... ihvert fald ikke i mine øjne!

Jeg er helt enig! Jeg forestiller mig heller ikke at kunne fravælge et barn med downs, men det er bare så nemt at sige, når man ikke står i det! Jeg mener dog at vores familie ville kunne rumme et barn med downs og ja, alle børn er velkomne i verden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.