Jeg ønsker at blive gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Du kan sagtens videreuddanne dig efter endt barsel. Jeg gjorde det selv som alenemor til 2 små børn. Det er hårdt, men ikke umuligt. Måske er det en god idé at arbejde nogle år som hjælper inden du kaster dig over assistenten. Blive lidt mere moden og erfaren. 

Det er desværre næsten umuligt at få jo som hjælper!): og det ser ud til at de snart afskaffer hjælper uddannelsen! Hmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

justagirl

Hej pige! - jeg er selv 18 år.. jeg blev færdig med uddannelsen som hjælper 1 marts iår.. og vi gik igang med PB og blev gravid i 6 månede.. .

jeg er utrolig ked af jeg ikke nåede at få fast job, men igen, så er jeg også glad for jeg lige arbejde i de 5 måneder som afløser..  fik gode udtaelser! - jeg synes du skal vente til du har fast job!

jeg troede ikke det ville gå så stærkt men igen.. jeg elsker den lille fis over alt! jeg skal føde til april næste år!

jeg synes du skal snakke med din mor inden i påbegynder pb.. da hun kan være til megen hjælp.. det var min:I .

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

justagirl skriver:

Hej pige! - jeg er selv 18 år.. jeg blev færdig med uddannelsen som hjælper 1 marts iår.. og vi gik igang med PB og blev gravid i 6 månede.. .

jeg er utrolig ked af jeg ikke nåede at få fast job, men igen, så er jeg også glad for jeg lige arbejde i de 5 måneder som afløser..  fik gode udtaelser! - jeg synes du skal vente til du har fast job!

jeg troede ikke det ville gå så stærkt men igen.. jeg elsker den lille fis over alt! jeg skal føde til april næste år!

jeg synes du skal snakke med din mor inden i påbegynder pb.. da hun kan være til megen hjælp.. det var min:I .

Mange tusinde tak for svar! Jeg ønsker dog ikke at snakke med nogle omkring det (udover min kæreste) da jeg også gerne vil overraske dem, jeg ved at de alle vil støtte os! Der er ingen tvivl der, plus jeg tror også at min mor regner lidt med at jeg snart siger at der er en lille på vej! :-)
Men jeg har dog snakket med min moster omkring det, og hun er meget støttende, hun var selv 19 da hun fik min fætter, som idag er 15! ) i min familie er det 'normalt' at få børn tidligt!

Anmeld

23. september 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Mange tak for jeres søde svar!

Ingen af os føler at vi vil gå glip af noget, da vi i forvejen siger nej når vi bliver inviteret i byen eller til fest.. Så da er der ikke noget der rammer!

Angående uddannelse, jeg er meget ung.. Hvilket også påvirker mit uddannelses forløb jeg er under lige nu, hvilket knuser mig voldsomt! Derfor for ville det passe perfekt med et lille vidunder efter Hjælperen for derefter at tage assistenten efter barsel? Vil det være forkert at gøre det på den måde?

Plus at alle omkring mig bliver gravide eller føder nu eller snart! Ih, kunne det ikke bare være mig? Jeg er så skruk at det halve kunne være nok! Og når man er medlem af denne side bliver det ikke nemmere når man ser jeres + andre maver samt lækre guldklumper! 
Så det bliver forhåbentlig snart min tur! :-)

- Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan min mor vil reagere? Jeg har i en længere periode troet at hun ville flippe fuldstændigt ud.. Men jeg skulle snakke med hende her den anden dag (ang min unge alder i min uddannelse) og da jeg helt ville snakke med hende ansigt til ansigt troede hun at jeg var gravid.. Da hun spurgte lød hun nærmest glad eller forventningsfuld? Hmm

altså jeg vil ikke sige det er forkert at videre uddanne dig efter endt barsel - jeg gør selv det samme.
MEN jeg er nu overbevist om det vil være laaangt nemmere for dig/jer, både økonomisk men også praktisk at få uddannelsen overstået først.
Men det er jo ikke altid man lige vælger det mest lige til fornuftige

Jeg er selv 22 og har en søn på knap 5mdr - jeg skal starte på laborant uddanelsen d. 3/2-14... Det kommer med sikkerhed til at blive pisse hårdt, men jeg er overbevist om jeg nok skal klare den.

Jeg ville nok aldrig anbefale en på blot 17/18 år til at blive gravid, jeg ville til hver en tid anbefale at i ventede et par år, på trods af at i ikke gider feste osv, så er der SÅ mange andre aspekter i at blive forældre end kun at gå glip af fester, det er ALT jeres fritid, både hver for sig og sammen i skal give slip på (jojo selvfølgelig kan man få passet men det jo ikke hver og hveranden dag man har lyst til det) - men hvis det er det i virkelig gerne vil, så skal hverken min, andres eller jeres forældres mening stå i vejen for det.

Jeg er ikke i tvivl om du allerede tænker en del på det, men vil nu alligevel sige - tænk jer nu rigtig rigtig godt om, inden i pludselig står i en situation i ikke kan komme ud af igen

Anmeld

23. september 2013

CroQuis

FrkZier skriver:

altså jeg vil ikke sige det er forkert at videre uddanne dig efter endt barsel - jeg gør selv det samme.
MEN jeg er nu overbevist om det vil være laaangt nemmere for dig/jer, både økonomisk men også praktisk at få uddannelsen overstået først.
Men det er jo ikke altid man lige vælger det mest lige til fornuftige

Jeg er selv 22 og har en søn på knap 5mdr - jeg skal starte på laborant uddanelsen d. 3/2-14... Det kommer med sikkerhed til at blive pisse hårdt, men jeg er overbevist om jeg nok skal klare den.

Jeg ville nok aldrig anbefale en på blot 17/18 år til at blive gravid, jeg ville til hver en tid anbefale at i ventede et par år, på trods af at i ikke gider feste osv, så er der SÅ mange andre aspekter i at blive forældre end kun at gå glip af fester, det er ALT jeres fritid, både hver for sig og sammen i skal give slip på (jojo selvfølgelig kan man få passet men det jo ikke hver og hveranden dag man har lyst til det) - men hvis det er det i virkelig gerne vil, så skal hverken min, andres eller jeres forældres mening stå i vejen for det.

Jeg er ikke i tvivl om du allerede tænker en del på det, men vil nu alligevel sige - tænk jer nu rigtig rigtig godt om, inden i pludselig står i en situation i ikke kan komme ud af igen

Enig.. 

Jeg synes det er synd at have så travlt og smide ungdommen bort 

Er ikke selv til fester, druk osv. Men har alligevel nydt min alenetid med min mand igennem 8 år. Vi venter nu vores første barn, og jeg når at runde 26 år, inden klumpen kommer til verden. Ville dog ikke have haft noget imod at være blevet gravid som 23-24-årig, men naturen ville at vi skulle igennem behandling for at blive gravide..

Dertil kan så siges (jeg ved ikke om det er jeres tanker, men i hvert fald mine) at jeg har planer om at være sammen med mine børns far resten af livet. Og selvom i har været sammen i så lang tid, er i stadig fundet sammen i en ung alder, og er stadig unge..

Min storebror fandt sammen med sin ex da de var 15-16 år, nåede at få 3 børn, også var de vokset fra hinanden - og derfor nødt til at gå fra hinanden.. Det synes jeg er synd.. 

Men igen, det er dit valg, men havde det været mig, havde jeg ventet nogle år endnu. Synes slet ikke der er grund til at have så travlt. 

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

CroQuis skriver:

Enig.. 

Jeg synes det er synd at have så travlt og smide ungdommen bort 

Er ikke selv til fester, druk osv. Men har alligevel nydt min alenetid med min mand igennem 8 år. Vi venter nu vores første barn, og jeg når at runde 26 år, inden klumpen kommer til verden. Ville dog ikke have haft noget imod at være blevet gravid som 23-24-årig, men naturen ville at vi skulle igennem behandling for at blive gravide..

Dertil kan så siges (jeg ved ikke om det er jeres tanker, men i hvert fald mine) at jeg har planer om at være sammen med mine børns far resten af livet. Og selvom i har været sammen i så lang tid, er i stadig fundet sammen i en ung alder, og er stadig unge..

Min storebror fandt sammen med sin ex da de var 15-16 år, nåede at få 3 børn, også var de vokset fra hinanden - og derfor nødt til at gå fra hinanden.. Det synes jeg er synd.. 

Men igen, det er dit valg, men havde det været mig, havde jeg ventet nogle år endnu. Synes slet ikke der er grund til at have så travlt. 

Forstår godt hvad du mener.. Men, hvis at min kæreste og jeg vælger at få en lille, så kan jeg da ikke love at vi vil være sammen for altid.. Jeg er selv skilsmisse barn, eller hvad man kan kalde min situation... Den er mere kompliceret end som så.. Så jeg ved, at hvis vi skulle gå fra hinanden, så skulle vi nok kunne finde ud af det! Jeg ved hvordan det er at 'leve uden en far' selv om at jeg altid har haft en..

Og nej, vi har heller ikke travlt, men vi begge føler for det og er begge 'klar' til det.. Men man er vel aldrig klar, da man ikke véd hvad der venter en..

Og imorgen skal jeg besøge min veninde og hendes lille pige på 6 dage! Man bliver da bare mere skruk! :-))

Knus fra mig!

Anmeld

24. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Forstår godt hvad du mener.. Men, hvis at min kæreste og jeg vælger at få en lille, så kan jeg da ikke love at vi vil være sammen for altid.. Jeg er selv skilsmisse barn, eller hvad man kan kalde min situation... Den er mere kompliceret end som så.. Så jeg ved, at hvis vi skulle gå fra hinanden, så skulle vi nok kunne finde ud af det! Jeg ved hvordan det er at 'leve uden en far' selv om at jeg altid har haft en..

Og nej, vi har heller ikke travlt, men vi begge føler for det og er begge 'klar' til det.. Men man er vel aldrig klar, da man ikke véd hvad der venter en..

Og imorgen skal jeg besøge min veninde og hendes lille pige på 6 dage! Man bliver da bare mere skruk! :-))

Knus fra mig!

Hihi, du lyder MEGET besluttet på at det er dét i vil, så det er vidst ligemeget hvad andre har af inputs  

held og lykke med det hele, det er skønt at være moar 

Anmeld

24. september 2013

CroQuis

Anonym skriver:

Knus fra mig!

Hehe, også derfor jeg skrev at det selvfølgelig var jeres valg, men jeg ville vente hvis det var 

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.