FrkZier skriver:
altså jeg vil ikke sige det er forkert at videre uddanne dig efter endt barsel - jeg gør selv det samme.
MEN jeg er nu overbevist om det vil være laaangt nemmere for dig/jer, både økonomisk men også praktisk at få uddannelsen overstået først.
Men det er jo ikke altid man lige vælger det mest lige til fornuftige
Jeg er selv 22 og har en søn på knap 5mdr - jeg skal starte på laborant uddanelsen d. 3/2-14... Det kommer med sikkerhed til at blive pisse hårdt, men jeg er overbevist om jeg nok skal klare den.
Jeg ville nok aldrig anbefale en på blot 17/18 år til at blive gravid, jeg ville til hver en tid anbefale at i ventede et par år, på trods af at i ikke gider feste osv, så er der SÅ mange andre aspekter i at blive forældre end kun at gå glip af fester, det er ALT jeres fritid, både hver for sig og sammen i skal give slip på (jojo selvfølgelig kan man få passet men det jo ikke hver og hveranden dag man har lyst til det) - men hvis det er det i virkelig gerne vil, så skal hverken min, andres eller jeres forældres mening stå i vejen for det.
Jeg er ikke i tvivl om du allerede tænker en del på det, men vil nu alligevel sige - tænk jer nu rigtig rigtig godt om, inden i pludselig står i en situation i ikke kan komme ud af igen 
Enig.. 
Jeg synes det er synd at have så travlt og smide ungdommen bort 
Er ikke selv til fester, druk osv. Men har alligevel nydt min alenetid med min mand igennem 8 år. Vi venter nu vores første barn, og jeg når at runde 26 år, inden klumpen kommer til verden. Ville dog ikke have haft noget imod at være blevet gravid som 23-24-årig, men naturen ville at vi skulle igennem behandling for at blive gravide..
Dertil kan så siges (jeg ved ikke om det er jeres tanker, men i hvert fald mine) at jeg har planer om at være sammen med mine børns far resten af livet. Og selvom i har været sammen i så lang tid, er i stadig fundet sammen i en ung alder, og er stadig unge..
Min storebror fandt sammen med sin ex da de var 15-16 år, nåede at få 3 børn, også var de vokset fra hinanden - og derfor nødt til at gå fra hinanden.. Det synes jeg er synd.. 
Men igen, det er dit valg, men havde det været mig, havde jeg ventet nogle år endnu. Synes slet ikke der er grund til at have så travlt.