Jeg ønsker at blive gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
17 svar
8 synes godt om
16. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg er en pige på 17, bliver 18 til oktober. Jeg har en kæreste, på snart 21 år, som jeg har været sammen med i to og et halvt år. Jeg er i gang med social og Sundhedshjælper uddannelsen, og min kæreste er ved at uddanne sig til smed. Vi ønsker os et barn når jeg er færdig med min uddannelse, vi er afklaret angående økonomi og de mange andre ting. Vi bor i lejlighed sammen og har boet sammen i et år.

Jeg er ikke typen der 'gider' at tage til fester eller tage i byen, jeg vil hellere være hjemme sammen med min kæreste og min lille hund.. det samme med min kæreste..

Vil det være forkert af os, at få et barn, har brug for både for og i mod svar. Jeg er helt sikker på at vi vil kunne klare opgaven, tiltrods for vin unge alder!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg er en pige på 17, bliver 18 til oktober. Jeg har en kæreste, på snart 21 år, som jeg har været sammen med i to og et halvt år. Jeg er i gang med social og Sundhedshjælper uddannelsen, og min kæreste er ved at uddanne sig til smed. Vi ønsker os et barn når jeg er færdig med min uddannelse, vi er afklaret angående økonomi og de mange andre ting. Vi bor i lejlighed sammen og har boet sammen i et år.

Jeg er ikke typen der 'gider' at tage til fester eller tage i byen, jeg vil hellere være hjemme sammen med min kæreste og min lille hund.. det samme med min kæreste..

Vil det være forkert af os, at få et barn, har brug for både for og i mod svar. Jeg er helt sikker på at vi vil kunne klare opgaven, tiltrods for vin unge alder!

Synes ikke, at man kan sige det er forkert. Det kommer jo rigtig meget an på hvor moden man er og om man føler sig klar til det.
Jeg er kun 20 og skal være mor her til december, og jeg føler det er det helt rigtige tidspunkt, så det er kun dig selv der kan vide hvornår det er det perfekte tidspunkt
Held og lykke!

Anmeld

16. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

nææ, i princippet er det vel fint nok hvis i har rammerne, kærligheden og overskuddet til det. men når du nu siger at du er igang med sosu-hjælper, så tænker jeg automatisk om du ikk vil have assistenten også? Dem jeg kender der har hjælperen, kan ikk få fast arbejde. Og så åbner assistenten jo en hel del døre ift videre uddannelse senere hvis du får lyst. 

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg læse videre når nu du stadig vil være meget ung når du er færdiguddannet.

personligt synes jeg i skal nyde friheden lidt endnu, du kan jo sagtens blive ung med dine børn selvom du venter et par år

Anmeld

16. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor11 skriver:

nææ, i princippet er det vel fint nok hvis i har rammerne, kærligheden og overskuddet til det. men når du nu siger at du er igang med sosu-hjælper, så tænker jeg automatisk om du ikk vil have assistenten også? Dem jeg kender der har hjælperen, kan ikk få fast arbejde. Og så åbner assistenten jo en hel del døre ift videre uddannelse senere hvis du får lyst. 

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg læse videre når nu du stadig vil være meget ung når du er færdiguddannet.

personligt synes jeg i skal nyde friheden lidt endnu, du kan jo sagtens blive ung med dine børn selvom du venter et par år

Var i øvrigt 21 da jeg fødte havde lige afsluttet uddannelse og fået fast job da jeg blev gravid.

Anmeld

16. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

jeg fik min ældste da jeg var 19, og kigger jeg tilbage i dag have jeg ventet ihvertfald 2 år, det har været rigtig hårdt og man bliver dømt rigtig meget, jeg var heller ikke typen der gik i byen, og var meget moden af min alder, heller ikke sagt på den måde jeg ikke kunne klare mit barn kunne jeg sagtens, men der var i bund og grund så mange ting man måske alligevel gik glip af, og som man ikke kan gøre om nu.

så det er helt op til dig selv, men noget i virkelig skal tænke over, i skal huske på i stadig er unge, og stadig har et helt liv foran jer men det er kun dig der kan mærke om det er det rigtige

skal lige siges jeg ikke har fortrudt jeg fik min søn, elsker ham mere end noget andet, men KUNNE jeg havde jeg ventet

Anmeld

16. september 2013

H+S Skjolgborg.

Overhovede ikke i har været sammen længe nu + bor samme og ved af udd jer og du skriver selv baby når du er udd.

Så mit svar er nej hvorfor ikke gå igang når du er udlært så 

Kan ikke se nået forkert  i det.

Om man er 18 eller 25 .

Mvh

Henriette

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres søde svar!

Ingen af os føler at vi vil gå glip af noget, da vi i forvejen siger nej når vi bliver inviteret i byen eller til fest.. Så da er der ikke noget der rammer!

Angående uddannelse, jeg er meget ung.. Hvilket også påvirker mit uddannelses forløb jeg er under lige nu, hvilket knuser mig voldsomt! Derfor for ville det passe perfekt med et lille vidunder efter Hjælperen for derefter at tage assistenten efter barsel? Vil det være forkert at gøre det på den måde?

Plus at alle omkring mig bliver gravide eller føder nu eller snart! Ih, kunne det ikke bare være mig? Jeg er så skruk at det halve kunne være nok! Og når man er medlem af denne side bliver det ikke nemmere når man ser jeres + andre maver samt lækre guldklumper! 
Så det bliver forhåbentlig snart min tur! :-)

- Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan min mor vil reagere? Jeg har i en længere periode troet at hun ville flippe fuldstændigt ud.. Men jeg skulle snakke med hende her den anden dag (ang min unge alder i min uddannelse) og da jeg helt ville snakke med hende ansigt til ansigt troede hun at jeg var gravid.. Da hun spurgte lød hun nærmest glad eller forventningsfuld? Hmm

Anmeld

23. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Mange tak for jeres søde svar!

Ingen af os føler at vi vil gå glip af noget, da vi i forvejen siger nej når vi bliver inviteret i byen eller til fest.. Så da er der ikke noget der rammer!

Angående uddannelse, jeg er meget ung.. Hvilket også påvirker mit uddannelses forløb jeg er under lige nu, hvilket knuser mig voldsomt! Derfor for ville det passe perfekt med et lille vidunder efter Hjælperen for derefter at tage assistenten efter barsel? Vil det være forkert at gøre det på den måde?

Plus at alle omkring mig bliver gravide eller føder nu eller snart! Ih, kunne det ikke bare være mig? Jeg er så skruk at det halve kunne være nok! Og når man er medlem af denne side bliver det ikke nemmere når man ser jeres + andre maver samt lækre guldklumper! 
Så det bliver forhåbentlig snart min tur! :-)

- Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan min mor vil reagere? Jeg har i en længere periode troet at hun ville flippe fuldstændigt ud.. Men jeg skulle snakke med hende her den anden dag (ang min unge alder i min uddannelse) og da jeg helt ville snakke med hende ansigt til ansigt troede hun at jeg var gravid.. Da hun spurgte lød hun nærmest glad eller forventningsfuld? Hmm

Hvordan er din alder en hindring i din uddannelse? 

Det er absolut ikk forkert at få barn før assistenten, men jeg kunne forestille mig at det ville være nemmere ikke at have lektier samtidig med en baby  

til det med at i ikk går i byen vil jeg sige at det er fint nok, men I som par, synes jeg skulle nyde lidt mere alenetid når nu i er så unge. tag på ferie, tag på spontane ture ud at spise, i Tivoli, whatever. Alt det, som virker så nemt nu, bliver bare ikke det samme med et barn. det er ik ment negativt, men det er svært at nyde oplevelser på samme måde når først man har et barn at være opmærksom på HELE tiden.  

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Tror bestemt heller ikke at det er negativt ment! og kan godt forstå hvad du mener, men i min familie er der mange børn, som vi uanset alder altid har haft med diverse steder, så det er ingen hindring! :-)

de mener at jeg er for ung, altså at jeg skal have forlænget min første praktik periode.. Hvilket jeg ikke ønsker, da jeg jo så skal væk fra min klasse )-':

Anmeld

23. september 2013

LMX

Du kan sagtens videreuddanne dig efter endt barsel. Jeg gjorde det selv som alenemor til 2 små børn. Det er hårdt, men ikke umuligt. Måske er det en god idé at arbejde nogle år som hjælper inden du kaster dig over assistenten. Blive lidt mere moden og erfaren. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.