Skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Du spørger bare og det vigtige er at holde øje og tage det i opløbet

Ikke alle steder er lige gode så lyder til at du er i trygge hænder

Ja, det satser jeg stærkt på, at jeg er

Det er bare lidt det når ikke man ved noget om det, så forestillede mig lige, at det kunne udvikle sig til noget alvorligt hurtigt.

Men dejligt at vide, at det ikke er noget alarmerende, så må jeg se, hvad lægen siger onsdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Ja, det satser jeg stærkt på, at jeg er

Det er bare lidt det når ikke man ved noget om det, så forestillede mig lige, at det kunne udvikle sig til noget alvorligt hurtigt.

Men dejligt at vide, at det ikke er noget alarmerende, så må jeg se, hvad lægen siger onsdag

Det kan det hvis man ikke er opmærksom, selv købte vi en blodtryksmåler som er brugt flittigt og bare det at hvile kan gøre rigtig meget og symptomerne kommer netop pga det høje blodtryk, jeg har dog ikke haft klassiske symptomer i ret høj grad havde det bare mærkeligt og fornemmede noget var galt

Anmeld

16. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Det kan det hvis man ikke er opmærksom, selv købte vi en blodtryksmåler som er brugt flittigt og bare det at hvile kan gøre rigtig meget og symptomerne kommer netop pga det høje blodtryk, jeg har dog ikke haft klassiske symptomer i ret høj grad havde det bare mærkeligt og fornemmede noget var galt

Overvejer også lidt at anskaffe mig en, hvis det stadig er i den høje ende på onsdag ved lægen.
Det der undrer mig lidt er bare, at jeg har taget det helt med ro de sidste 8 uger. Har afkortet livmoderhals, så har ikke været fysisk aktiv andet end en gåtur i ny og næ. Men nu må jeg se, hvad lægen siger på onsdag

Anmeld

16. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Overvejer også lidt at anskaffe mig en, hvis det stadig er i den høje ende på onsdag ved lægen.
Det der undrer mig lidt er bare, at jeg har taget det helt med ro de sidste 8 uger. Har afkortet livmoderhals, så har ikke været fysisk aktiv andet end en gåtur i ny og næ. Men nu må jeg se, hvad lægen siger på onsdag

Mange ting kan bære med, bare det at snakke, og se tv osv påvirker

Jeg var så syg med min søn at jeg til sidst ikke måtte gå ud af sengen kun ved toiletbesøg og ikke for ofte, måtte ikke hente mad selv og til sidst efter jeg var sat igang måtte jeg ikke snakke med nogen/have besøg, se tv eller læse, måtte sove eller kigge op i loftet men skal noget til før man ender der
Det er en god ide med sådan et apparat og zoneterapi gør også rigtig meget

Anmeld

16. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Mange ting kan bære med, bare det at snakke, og se tv osv påvirker

Jeg var så syg med min søn at jeg til sidst ikke måtte gå ud af sengen kun ved toiletbesøg og ikke for ofte, måtte ikke hente mad selv og til sidst efter jeg var sat igang måtte jeg ikke snakke med nogen/have besøg, se tv eller læse, måtte sove eller kigge op i loftet men skal noget til før man ender der
Det er en god ide med sådan et apparat og zoneterapi gør også rigtig meget

Hold da op - det lyder jo helt forfærdeligt!
Heldigvis får man da noget fantastisk ud af det, men puha

Anmeld

16. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Hold da op - det lyder jo helt forfærdeligt!
Heldigvis får man da noget fantastisk ud af det, men puha

Ja og gik jo en del bedre 2 gang og vi arbejder på nr 3 så er ikke skræmt
Men har man ssf får de fleste mindre børn, men ellers er det oftest mor det vil gå ud over længe før barnet, det der kan ramme er hvis barnet bliver født præmature men når de er så obs på dig tror jeg ikke du behøver frygte noget

Anmeld

16. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Ja og gik jo en del bedre 2 gang og vi arbejder på nr 3 så er ikke skræmt
Men har man ssf får de fleste mindre børn, men ellers er det oftest mor det vil gå ud over længe før barnet, det der kan ramme er hvis barnet bliver født præmature men når de er så obs på dig tror jeg ikke du behøver frygte noget

Så er det da at håbe det bliver endnu bedre 3. gang

Det lyder rigtig godt

Tusind tak for dine svar, det har beroliget mig meget

Anmeld

16. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Så er det da at håbe det bliver endnu bedre 3. gang

Det lyder rigtig godt

Tusind tak for dine svar, det har beroliget mig meget

Godt det hjalp

Du skriver bare hvis du har brug for det

Anmeld

16. september 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Har lige brug for lidt råd fra jer herinde

Har i dag været til jordemoderen - 29+3.
Jeg fik tjekket min urin, som gav udslag for protein. Hun kaldte det +1.
Fik så målt mit blodtryk, som var 139/90- noget højt i følge jordemoderen.
Da jeg var til 1. lægetjek blev det målt til 126/78 og ved andet lægetjek 138/82 (her havde jeg gået meget hurtigt, så var ret forpustet da det blev målt)

Jordemoderen sagde, at jeg skal tage til egen læge her en af dagene i ugen og få målt blodtrykket igen. Og derudover siger hun, at jeg ved vedvarende hovedpine skal ringe til fg med det samme.

Dum som jeg er, googler jeg højt blodtryk og graviditet, og finder en artikel der siger, at de symptomer man skal være opmærksom på ved svangerskabsforgiftning er:

- forhøjet blodtryk (alt over 140/90) - her ligger mit jo lige på grænsen.

- protein i urinen - her var der +1

- væske i kroppen, især hænder og fødder - har lidt i hænderne og fødderne, men ikke ret meget.

- hurtig vægtøgning - har taget 4 kg på, på 2 uger.

Og så står der, at man skal have 2-3 af disse symptomer.

Skal jeg tro, at det er begyndende svangerskabsforgiftning?

Jeg havde præcis det samme som dig og jeg googlede det (så dum som vi er hehe) - men jeg havde ALDRIG svangerforgiftning og jeg havde også konstant hovedpine, forhøjt blodtryk og rente til den ene og anden undersøgelse konstant uden at de kunne finde andre ting på mig

Ikke at man skal tage let på disse ting, men det kan også bare være en træls gene af gravidteten 

Anmeld

16. september 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Godt det hjalp

Du skriver bare hvis du har brug for det

Tusind tak

Det kan godt være jeg vil benytte mig af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.