Et spørgsmål ang termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

Kløver

Pylle3 skriver:

Det jeg mener er at man har oftest 4 uger man kan gå af før ( nogen steder 8) og går man 14 dage over tid ja så får man jo det ekstra da ens barsels uger først går i gang når barnet er født. Alt det efter barnet er født har jeg styr på

Mig bekendt starter de når du går af så du får alle ugerne uanset hvornår du føder, dvs at man har lavet et samlet regnskab baseret id fra man føder på termin, og derfor starter en bestemt dato og den er fast om du føder 2 uger før eller 2 uger efter så uanset om din termin skulle blive rykket lidt eller ej, rykker det kun ved datoen du går af, og starter igen, men ikke ved det antal ugers barsel man har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

De3Guldklumper

Maja84 skriver:

Mig bekendt starter de når du går af så du får alle ugerne uanset hvornår du føder, dvs at man har lavet et samlet regnskab baseret id fra man føder på termin, og derfor starter en bestemt dato og den er fast om du føder 2 uger før eller 2 uger efter så uanset om din termin skulle blive rykket lidt eller ej, rykker det kun ved datoen du går af, og starter igen, men ikke ved det antal ugers barsel man har

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg snakker ikke om det samlede antal uger man har ret til efter barnet er født. De er ens uanset om du føder 1 måned før termin eller 14 dage over.

Men går du af 4 uger før og føder 2 uger efter får du ikke de sidste 2 uger nogen steder - dem mister du. Går du der imod 14 dage over tid får de de 14 dage ekstra - dog uden barn jo

Anmeld

15. september 2013

Kløver

Pylle3 skriver:

Jeg tror vi snakker forbi hinanden. Jeg snakker ikke om det samlede antal uger man har ret til efter barnet er født. De er ens uanset om du føder 1 måned før termin eller 14 dage over.

Men går du af 4 uger før og føder 2 uger efter får du ikke de sidste 2 uger nogen steder - dem mister du. Går du der imod 14 dage over tid får de de 14 dage ekstra - dog uden barn jo

Og det er det sidste jeg mener ikke stemmer overens, at det samlede antal uger før og efter fødsel er dalet, så man ikke får eller mister, da en barselsperiode så kunne variere 5 uger om du føder 37+0 eller 42+0

Anmeld

15. september 2013

Kløver

Pylle3 skriver:

Måske der er forskel alt efter overenskomst osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.