Et spørgsmål ang termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. september 2013

Babydream2013

Jeg har været til nf hvor terminen blev sat til d 19 feb....i fredags var jeg til kønsscanningen hvor jeg var 17+2.

Babyen svarede til 16+3 og hendes udregning er d 25 feb.....skal jeg gå efter den til nf ?.

Tænker bare at nu skal jeg jo snart til md scanning hvad hvis terminen er anderledes der ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

De3Guldklumper

Babydream2013 skriver:

Jeg har været til nf hvor terminen blev sat til d 19 feb....i fredags var jeg til kønsscanningen hvor jeg var 17+2.

Babyen svarede til 16+3 og hendes udregning er d 25 feb.....skal jeg gå efter den til nf ?.

Tænker bare at nu skal jeg jo snart til md scanning hvad hvis terminen er anderledes der ?

Terminen bliver sat til NF. Så selvom de siger baby svare til en anden termin til MD så er det stadig den fra NF som er gældende ifh. til hvornår du kan gå på barsel osv..

Anmeld

15. september 2013

Kay

altså i din vandre journal må der jo stå den fra nf... så det er jo den læger og jm går efter... så du har ik så meget andet valg end at gå efter den jo  

Anmeld

15. september 2013

Babydream2013

Dejligt så kan jeg da gå af før haha.

Mange tak for jeres svar piger

Anmeld

15. september 2013

Kløver

Babydream2013 skriver:

Dejligt så kan jeg da gå af før haha.

Mange tak for jeres svar piger

Jeg tror heller ikke de retter i den da det vidst er mere individuelt hvor store de er senere at det er derfor termin bliver sat ved nf, men ang barsel har det ikke så stor betydning da man har samme antal barsels uger og det tæller fra den dag af, hvor man går fra til barsel

Anmeld

15. september 2013

De3Guldklumper

Maja84 skriver:

Jeg tror heller ikke de retter i den da det vidst er mere individuelt hvor store de er senere at det er derfor termin bliver sat ved nf, men ang barsel har det ikke så stor betydning da man har samme antal barsels uger og det tæller fra den dag af, hvor man går fra til barsel

Men det har jo noget med barsel at gøre. For terminen fastsætter den dato hun kan gå af fra

Anmeld

15. september 2013

Kløver

Pylle3 skriver:

Men det har jo noget med barsel at gøre. For terminen fastsætter den dato hun kan gå af fra

Ja men man får ikke mere eller mindre barsel selvom terminen bliver rykket, uanset hvornår man føder får man ialt, før og efter samme antal uger, med mindre man har været langtidsindlagt ved feks præmature børn, hvor man så får den tid man var indlagt, lagt oveni

Anmeld

15. september 2013

De3Guldklumper

Maja84 skriver:

Ja men man får ikke mere eller mindre barsel selvom terminen bliver rykket, uanset hvornår man føder får man ialt, før og efter samme antal uger, med mindre man har været langtidsindlagt ved feks præmature børn, hvor man så får den tid man var indlagt, lagt oveni

Det er jeg med på

lige som man er heldig at få 14 dage ekstra hvis man går 14 dage over tid

Anmeld

15. september 2013

Kløver

Det er jeg med på

lige som man er heldig at få 14 dage ekstra hvis man går 14 dage over tid

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener, og hvad mener du med at være heldig? Man får ikke 14 dage ekstra ved at gå over tid 

Man har samme antal uger uanset om du går over tid eller ej, når man går fra på barsel, kan ikke huske det præcise antal, men lad os sige at man har 40 uger, de starter når man går fra på barsel, uafhængigt af om du føder 38+ eller 41+ så hvis du går fra på barsel 36+0 så har du 40 ugers barsel fra 36+0 og frem, og derfor har det ikke betydning for længden af barsel om du føder 2 uger før eller senere

Anmeld

15. september 2013

De3Guldklumper

Maja84 skriver:

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener, og hvad mener du med at være heldig? Man får ikke 14 dage ekstra ved at gå over tid 

Man har samme antal uger uanset om du går over tid eller ej, når man går fra på barsel, kan ikke huske det præcise antal, men lad os sige at man har 40 uger, de starter når man går fra på barsel, uafhængigt af om du føder 38+ eller 41+ så hvis du går fra på barsel 36+0 så har du 40 ugers barsel fra 36+0 og frem, og derfor har det ikke betydning for længden af barsel om du føder 2 uger før eller senere

Det jeg mener er at man har oftest 4 uger man kan gå af før ( nogen steder 8) og går man 14 dage over tid ja så får man jo det ekstra da ens barsels uger først går i gang når barnet er født. Alt det efter barnet er født har jeg styr på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.