Svaret kunne måske være at tælle kalorier. Det gør jeg og på den måde kan jeg i princippet spise hvad jeg har lyst til sålænge jeg overholder mit daglige kaloriebehov. Du kan finde en formel nemt på nettet og beregne dit daglige behov baseret på din vægt, alder og aktivitetsniveau til daglig. Det giver et enormt overblik og du kan stadig sagtens spise lidt sødt. Jeg spiser da både is og chokolade i løbet af en uge og er super slank alligevel fordi jeg ved jeg får den kaloriemængde jeg må få. Dvs min vægt kan ikke løbe løbsk sålænge jeg styrer mit indtag. Samtiidigt opdager man jo at desto mere aktivitet og motion man presser ind i sin hverdag desto flere kalorier kan man tillade sig at indtage, så det er jo bare op til en selv at give sig selv et større råderum ad den vej. 
Jeg har også opdaget at man virkelig værdsætter den mad man får for man har ikke uanede mængder til disposition og dermed bliver man også mere selektiv med hvad man vil komme i sin krop. Fx er der jo mange kalorier i ris, pasta og brød, så det kan man med fordel skære ned på. Men ja det kræver da lidt vilje, men som en anden skrev så er der altså intet der smager så godt som slank føles. Det må jeg erkende efter at have nået min normalvægt efter to graviditeter der gav mig en vægtstigning på 18 kg efter fødslerne. Jeg har haft billeder af topmodeller der også har fået børn og er superflotte på min computers skrivebord. Det har fx motiveret mig også for det kan lade sig gøre at være slank, hvis man har en god portion vilje investeret i det. Selv synes jeg det er det hele værd.
Anmeld