Nyrebækkenbetændelse!! :-((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.236 visninger
13 svar
3 synes godt om
14. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Lige en lille tude status fra mig!
Onsdag blev jeg sendt hjem fra arbejder, jeg havde så mange smerter, og tude af smerte.. Jeg troede jeg snart skulle rammes af en influenza, og derfor var øm og havde ondt alle steder. Men fredag er der bare ikke nogen ændring, ingen ondt i halsen og snot, yderligere..
Men jeg får så slæbt mig til lægen, fordi jeg ikke kan sove, uden at skulle skifte stillig hver 10min, jeg kan hverken stå, eller gå, sidde af bare smerter..
Var bange for at der var noget galt med den lille i maven, pga det føltes som slag i sidderne af maven, hørte smuk hjertelyd. Og ingen tegn på bekymring, men det var åbenbart normalt at have ondt i flankerne.

- åhhh hvor gør det ondt, så meget smerte og ubehag! :-( og penicillin, håber det snart hjælper!
Andre der har haft nyrebækkenbetændelse? Også i gravidliteten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

liten-mamma

VråJepsen skriver:

Onsdag blev jeg sendt hjem fra arbejder, jeg havde så mange smerter, og tude af smerte.. Jeg troede jeg snart skulle rammes af en influenza, og derfor var øm og havde ondt alle steder. Men fredag er der bare ikke nogen ændring, ingen ondt i halsen og snot, yderligere..
Men jeg får så slæbt mig til lægen, fordi jeg ikke kan sove, uden at skulle skifte stillig hver 10min, jeg kan hverken stå, eller gå, sidde af bare smerter..
Var bange for at der var noget galt med den lille i maven, pga det føltes som slag i sidderne af maven, hørte smuk hjertelyd. Og ingen tegn på bekymring, men det var åbenbart normalt at have ondt i flankerne.

- åhhh hvor gør det ondt, så meget smerte og ubehag! :-( og penicillin, håber det snart hjælper!

Ej hvor øv altså!  Lyder godt nok ikke rart! 

Har heldigvis ikke selv prøvet det, men god bedring!

Anmeld

14. september 2013

Sander&Vitus-Mor

liten-mamma skriver:

Ej hvor øv altså!  Lyder godt nok ikke rart! 

Har heldigvis ikke selv prøvet det, men god bedring!

Ja det er rigtig øv! og ikke spor rart :-(
Tusinde tak! :-)

Anmeld

14. september 2013

twinny

Jeg har lidt meget af det. Den væreste gang var min første gang.  Jeg var indlagt i 5 dage og fik drop med penicillin i. Jeg havde 41 i feber da jeg blev indlagt

Jeg kunne hverken gå stå sidde eller ligge. Det er så forfærdeligt. 

God bedring til dig. <3

Anmeld

14. september 2013

Xolia

VråJepsen skriver:

til dig.

Har aldrig selv haft nyrebækkenbetændelse, men min datter har haft det 3 gange. 1. gang opdagede hverken læge eller vi det før efter mange dage, da hun var MEGA syg = 41,3 i feber og skreg ca. hvert 15-30 min af bar smerter.

Hun har været indlagt hver gang for at få medicin intravenøst.

Mit bud - spørg læge om du selv skal stixe oftere så blærebetændelsen opdages = bakterierne ikke kravler op til nyrene...

God bedring

-Xolia-

Anmeld

14. september 2013

Sander&Vitus-Mor

twinny skriver:

Jeg har lidt meget af det. Den væreste gang var min første gang.  Jeg var indlagt i 5 dage og fik drop med penicillin i. Jeg havde 41 i feber da jeg blev indlagt

Jeg kunne hverken gå stå sidde eller ligge. Det er så forfærdeligt. 

God bedring til dig. <3

Årh :-(
Hvor forfærdeligt.. Min feber ligger kun på de 39, og jeg kan heller ingen ting.. Ikke engang komme ud med hunden, så Andreas er tvunget til at være hjemme :-( det meget smertefuldt ja!
Tusinde tak! :-)

Anmeld

14. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Xolia skriver:

til dig.

Har aldrig selv haft nyrebækkenbetændelse, men min datter har haft det 3 gange. 1. gang opdagede hverken læge eller vi det før efter mange dage, da hun var MEGA syg = 41,3 i feber og skreg ca. hvert 15-30 min af bar smerter.

Hun har været indlagt hver gang for at få medicin intravenøst.

Mit bud - spørg læge om du selv skal stixe oftere så blærebetændelsen opdages = bakterierne ikke kravler op til nyrene...

God bedring

-Xolia-

Årh :-( heldigvis min første gang med det.. Håber da os din datter snart er færdig med det pjat.. :-(

Jamen, det skal jeg ikke. For den vil reagere på ens udflåd også nogen gange.. Så det kan være svært at bedømme om der er noget. Da udflåd også udskiller leukosytter..
Og sidst blev den stilt i varmeskab pga det,
Men det vidste sig at være udflådens skyld, at der var udslag :-)
Så det lidt svært at vudere selv.

Anmeld

14. september 2013

Xolia

VråJepsen skriver:

Årh :-( heldigvis min første gang med det.. Håber da os din datter snart er færdig med det pjat.. :-(

Jamen, det skal jeg ikke. For den vil reagere på ens udflåd også nogen gange.. Så det kan være svært at bedømme om der er noget. Da udflåd også udskiller leukosytter..
Og sidst blev den stilt i varmeskab pga det,
Men det vidste sig at være udflådens skyld, at der var udslag :-)
Så det lidt svært at vudere selv.

Det kan nogle gange lade sig gøre - dvs. lave den "sterilt" - så skal man vaske sig gerne med sæbe inden, og kun tage midtstråle-urinen og i et sterilt bærer...

Men håber på at du ikke når flere gange nyrebækkenbetændelser. Du skal muligvis scannes/have nyreskintigrafi senere?

Pøj pøj med det...

-Xolia-

Anmeld

14. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Xolia skriver:

Det kan nogle gange lade sig gøre - dvs. lave den "sterilt" - så skal man vaske sig gerne med sæbe inden, og kun tage midtstråle-urinen og i et sterilt bærer...

Men håber på at du ikke når flere gange nyrebækkenbetændelser. Du skal muligvis scannes/have nyreskintigrafi senere?

Pøj pøj med det...

-Xolia-

Jeg har i hvertfald ikke lidt af det før. Så håber det er en engangs fornøjelse.

Den læge jeg var til, var ikke min egen da de var lukket.. Så her på mandag, skal jeg have ringet til min egen læge og hørt hvordan og hvorledes. Og hvad der så skal ske nu.. Håber pincillinen snart hjælper :-)

Anmeld

14. september 2013

Lunae

Jeg havde nyrebækkenbetændelse i uge 32, da jeg ventede Camille. Jeg fik pludselig voldsomme smerter og begyndte at kaste op! Der blev ringet til vagtlæge, som sendte en ambulance! De gav mig en penicillinkur og sendte mig hjem igen dagen efter. Men et par timer efter at jeg kom hjem, røg jeg igen babubabu på hospitalet og endte med at være indlagt i en uge!

Smerterne for mig, var langt værre en veer!

God bedring!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.