I dag har Esther så smagt ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

Anja

SLIK !!

Ja, sådan noget sker, når der er ældre søskende. Her til aften sad Elias i stuen med en lille skål med vingummi og små skumfiduser (ved godt at det er fyfy i nogens øjne) og så Palle Gris.

Esther drøner rundt i sin gåstol (ved at det også er fyfy  - men den bruges kun med måde). Hun kommer selvfølgelig ind i stuen, manden og jeg sidder i køkkenet, hvor vi lige akkurat ikke kan se der, hvor Elias sidder.

Efter en minutstid kommer jeg til at tænke på, at Esther jo ikke skal have fat i Elias skål med slik  - men regner med at han vogter den godt. Jeg går alligevel ind i stuen for at hente Esther ud, idet jeg kommer ind siger Elias til Esther: "En mere ?" og så propper han en skumfidus i munden på hende.  
Jeg prøver, men hun nægter at åbne munden så jeg kan tage den ud og ved jo heller ikke, hvor mange han har nået at give hende inden da. Kunne ikke lade være med at smile, trods alt. Ingen skade var sket, men min lille dreng vil bare gerne være en god storebror og dele med sin lillesøster  Meeeen vi fik da lige snakken med Elias endnu en gang om, at han ikke må give Esther noget at spise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

Mary

Haha, ja det er hvad der kan ske! Alle mine principper der galt for Juliane har sjovt nok ikke været så 'vigtige' for Annika, er det sådan et eller andet med at vælge sine kampe? Måske det er derfor Annika er blevet sådan en bavian? 

Held og lykke med at servere skumfiduser for Elias en anden god gang  

Anmeld

18. juli 2009

Helle30

Og hvad så Anja? - udover at man skal passe på, de ikke får sagerne galt i halsen. Det være sig økologiske riskager med fiskeolie og omega 277 uden salt eller.... skumfiduser. Jeg har også haft titusinde principper om opdragelse, spisetider, legetøjets herkomst (det skulle jo kun være af træ og INTET med batterier) madvarer og hvad man må se i fjernsynet, hvornår.
Skrååååt op. Tingene skal også fungere, uden at mor render rundt og får mavesår, når hun drister sig til at støvsuge hytten og vaske mandens sure underhylere - og måske ikke lige kan overvåge, hvad ungerne laver imens. For dernæst at opdage, at manden har placeret mindsten i gåvognen I hoppegyngen med en cola og en trefarvet is, hvorved han har opnået umådelig popularitet, mens han så selv sneg sig i bad og også nåede en kold øl i skyggen med et halvt øje på den hoppende bungeejumperbaby - lykkelig af sukker.
Nå, det endte med at blive en bredside til faderen. Hvad ville jeg? Jo, jeg er sgu træt af al den politiske korrekthed, ingen alligevel overholder - blev de nu videoovervåget.
Det morsomme er så, at næsten halvdelen af os netop har beklædt sukker og hvedemel iblandet chokoladeskilpadder, Daim, Toblerone osv. med smeltede Marshmellows iblandet farvestoffer og tonsvis af flormelis og serveret for vores toårige fødselarer.
Jeg mener også, at man bør vælge sine kampe med omhu....

- Helle, hvis datter er jævnt ligeglad, om hun får frugt fra haven eller skumfiduser (endnu) når bare det er givet som noget særligt

Anmeld

19. juli 2009

bette

haha kunne lige se det for mig.. lille ester sidder med munden fyldt med skumfiduser mens elias forsøger at stoppe én mere ind..
helt ærlig det er sku humor..
men ja helt ærlig var jeg en af de der fanatikere hvor mikkel intet sukker måtte få osv osv osv... men helt ærligt.. må erkende at det ikke holder i længden..
man er bare ik perfekt det er der da ingen der er..

og helle.. kæft om du da kan skrive det.. tommel op til dig

Anmeld

19. juli 2009

Ny mor

Ha, ha, Anja, men hvad gør en hjælpsom dejlig storebror dog ikke for sin lillesøster  Det kan jo være lidt svært for ham at forstå endnu!

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.