Anonym skriver:
Hvad så når man har født? Er tvivlen der stadig indimellem så? Om man er god nok osv?
hmm....
den er faktisk lidt svær. tror det kommer meget an på om man har et netværk omkring en.
jeg var meget alene da jeg havde født den første, og jeg var konstant i tvivl. gjorde jeg alt det rigtige for min datter, fik hun den rigtige kost, den rigtige dagpleje osv.
jeg tog ofte til lægen med små ting, fx. varmeknopper eller hoste.... men jeg tror at som førstegangs er man bare utrolig usikker. man har ingenting at sammenligne med, ingen erfaring....og er man så alene om ansvaret (som jeg var) og samtidig meget ung.... ja så kræver det stor selvsikkerhed hvis man ikke kommer i tvivl af og til.
da først min datter var født elskede jeg hende mere end livet i sig selv....så jeg var efter hendes fødsel aldrig i tvivl om at det var den rette beslutning...... men jeg var tit i tvivl om alle småtingene. så jeg havde stor hjælp fra bla. mødregrupper, sundhedsplejersken og min mor som jeg ofte ringede til.
så et kort svar.... ja man er stadig i tvivl.... men man vokser med opgaven, og den kærlighed man giver kommer tifold tilbage.... det hjælper på usikkerheden.
Lone
Anmeld